راهنماي خريد ميز کامپيوتر

اين روزها استفاده از کامپيوتر آنقدر فراگير شده که ديگر هيچ کس نمي تواند زندگي خود را بدون وجود اين سيستم هوشمند تصور کند. رايانه ها به تسهيل امور افراد کمک مي کنند و در خدمت رفع نيازهاي اجتماعي و حتي تفريحي – سرگرمي انسان ها نيز هستند. البته اصولا تکنولوژي همواره آسيب هايي نيز به همراه دارد، و درباره ضررهاي کامپيوتر مي توان
يکشنبه، 12 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهنماي خريد ميز کامپيوتر

راهنماي خريد ميز کامپيوتر
راهنماي خريد ميز کامپيوتر


 





 
اين روزها استفاده از کامپيوتر آنقدر فراگير شده که ديگر هيچ کس نمي تواند زندگي خود را بدون وجود اين سيستم هوشمند تصور کند. رايانه ها به تسهيل امور افراد کمک مي کنند و در خدمت رفع نيازهاي اجتماعي و حتي تفريحي – سرگرمي انسان ها نيز هستند. البته اصولا تکنولوژي همواره آسيب هايي نيز به همراه دارد، و درباره ضررهاي کامپيوتر مي توان به ايجاد يک محيط شلوغ و به هم ريخته، کاهش خلاقيت و احتمالا مچ درد و کمر درد اشاره کرد. اين مشکلات نياز افراد به تهيه يک ميز کامپيوتر مناسب را دوچندان مي کند. راهنمايي هاي ما را براي خريد يک ميز کامپيوتر مناسب بخوانيد:
سوال هايي که بايد پيش از خريد ميز کامپيوتر از خود بپرسيد:
• مساحت اتاق مورد نظر چقدر است؟
• وسايل جانبي کامپيوتر چيست؟ اسکنر، اسپيکر و...
• پريزهاي برق اتاق در چه مکاني واقع شده اند؟
• چه کسي بيشتر از همه از کامپيوتر استفاده مي کند؟
• افرادي که از کامپيوتر استفاده مي کنند، راست دست هستند يا چپ دست؟
• همراه ميز کامپيوتر نياز به قفسه، کتابخانه و کشو هم داريد يا خير؟
مواردي که بايد در حين خريد ميز کامپيوتر به آن توجه کنيد
فضا: يکي از نکاتي که بايد به آن دقت کنيد ميزان فضاي مورد نياز براي ميز کامپيوتر جديد است. به تناسب فضا، مي توانيد از ميان مدل هاي کوچک تا بزرگ که در بازار موجود هستند انتخاب عاقلانه اي داشته باشيد.
راحتي: اگر بيشتر وقت خود را با کامپيوتر مي گذرانيد، بايد ميزي را انتخاب کنيد که پشت آن راحت باشيد و پاهاي خود را در داخل آن جا دهيد. مطمئن شويد که در حين نشستن، پاهايتان با سيم هاي موجود برخوردي ندارد. زيرا در صورت چنين برخوردي، يا سيستم از کار مي افتد و بسياري از اطلاعات شما از بين مي رود و يا ممکن است به کاربر شوک الکتريکي وارد شود.
جريان هوا: هواي محيط هر چه خنک تر باشد، کامپيوتر راحت تر کار مي کند. بعضي از ميزها به گونه اي طراحي شده اند که اجازه مي دهند هوا به راحتي در پشت کامپيوتر جريان پيدا کند.
عرض: ممکن است در حين کار با کامپيوتر مجبور شويد يادداشت برداريد. اگر روي ميز شما به اندازه کافي فضا وجود نداشته باشد، نه تنها براي موس، کيبورد و مانيتور جا کم است بلکه امکان قرار دادن کاغذهاي يادداشت هم از شما گرفته مي شود. انتخاب ميز عريض مزاياي ديگري هم دارد، در صورت لزوم مي توانيد پرينتر، ظرف غذا، جاخودکاري، عکس هاي خانوادگي يا هر وسيله ديگري که مي خواهيد در دسترس باشد را روي آن قرار دهيد.
صفحه کشويي کيبورد: بعضي از ميزهاي کامپيوتر محفظه اي کشويي براي قرار دادن کيبورد دارند. مزيت اين طبقات کشويي اين است که جاي بيشتري به شما مي دهند و از نظر ارگونومي براي کساني که دچار مشکلات مفصلي هستند مناسب ترند. اما اين قبيل کشوها شکننده هستند و به راحتي حرکت نمي کنند.

راهنماي خريد ميز کامپيوتر

بزرگي و کوچکي: برخي از انواع ميزهاي کامپيوتر هستند که کشوهاي متعددي دارند. ميز هر چقدر بزرگتر شده و امکانات بيشتري به آن اضافه شود، قيمتش هم افزايش پيدا مي کند. به هر حال بايد بر اساس شيوه زندگي خود تصميم بگيريد که کدام گزينه براي شما مناسب تر است.
شکل: ميزهايي که براي قرار دادن در سه کنج ديوارها طراحي شده اند، هم زيبايي بيشتري دارند و هم کار کردن با آن ها ساده تر است. ميزهاي L شکل هم براي چپ دست ها و افرادي که دائما بايد بچرخند مناسب تر است و به اين ترتيب فضايي 180 درجه براي کار در اختيار کاربر قرار مي دهند.
انتخاب مانيتور: اگر قصد خريد مانيتور بزرگي را داشته باشيد، فضايي که بايد به آن اختصاص دهيد نيز افزايش پيدا مي کند و بايد ميز بزرگ تري نيز تهيه کنيد. کمي آينده نگر باشيد و پيش از خريد به قرار دادن اسکنر و دستگاه فکس بر روي ميز خود فکر کنيد.
صندلي مناسب: زماني که انتخاب ميز تمام شد، بايد به يک صندلي مناسب هم فکر کنيد، صندلي را طوري انتخاب کنيد که به راحتي روي آن بنشينيد. در هنگام تايپ کردن کمر بايد کاملا صاف باشد و پاها روي زمين قرار بگيرد. اگر موقع تايپ کردن دچار مچ درد يا کمر درد مي شويد، ممکن است اندازه ميز و صندلي شما با يکديگر همخواني نداشته باشد.
ساده از اين مساله نگذريد، به مرور زمان اين دردها مزمن شده و ممکن است با اختلالات فيزيکي جبران ناپذيري رو به رو شويد.

راهنماي خريد ميز کامپيوتر

انواع ميز کامپيوتر

ميز استاندارد
 

ميزهاي کامپيوتر معمولي ارتفاعي در حدود 50 تا 70 سانتي متر دارند و براي افرادي با قد نرمال ساخته شده اند. اغلب آن ها صفحه کشويي کيبورد دارند.

راهنماي خريد ميز کامپيوتر

ميز مديريتي
 

ميزهاي مديريتي استادانه تر ساخته شده اند و جزئيات بيشتري دارند. عرض ميز به مراتب بيشتر است، اما ارتفاع همان 50 تا 70 سانتي متر باقي مي ماند. اغلب چند کشو و کمد کوچک اضافي نيز دارند.

ميزهاي L شکل
 

اين ميزها دو تکه هستند و زماني که اين دو تکه کنار هم قرار مي گيرند، ميز شکل L پيدا مي کند. بهترين مکان براي قرار دادن اين مدل ميز گوشه هاي اتاق است. به دليل اينکه همه چيز روي اين نوع ميزها در دسترس شما است، در ميان خريداران بسيار معروف و محبوب هستند.

ميزهاي U شکل
 

اين ميزها از سه بخش اصلي تشکيل مي شوند؛ يک قفسه که در وسط قرار مي گيرد و دو ميز که در طرفين آن جاي گرفته و شکلي مشابه U ايجاد مي کنند. اين نوع ميزها به ويژه براي افرادي که در خانه اتاق اختصاصي براي کار ندارند، مناسبند. با اين وجود فضايي که اين مدل ميز اشغال مي کند نسبت به همه موارد بيشتر است.
نمونه هايي که بيان کرديم، مدل هاي اصلي ميزهاي موجود در بازار هستند. شما با در نظر گرفتن فاکتورهايي که در بالا به آن ها اشاره کرديم، به خوبي متوجه مي شويد که به چه نوع ميزي نياز داريد. اما باز هم قبل از اينکه تصميم نهايي تان را بگيريد، بهتر است سري به چند فروشگاه مختلف بزنيد و قيمت ها و مدل هاي مختلف را با هم مقايسه کنيد.
منبع:نشريه منزل، ش20




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.