احیاگر جهاد مقاومت فلسطین

این تعبیر گویا، این واژه وصف ‌ناپذیر(نهضتی که دبیر کل آن شهید می‌شود،شکست‌ ناپذیر است)، بخشی از سخنان زنده‌یاد شهید فتحیّ شقاقی است که در سوگنامه همراه و همرزم خود، شهید سید عباس موسوی دبیر کل پیشین حزب ‌الله
پنجشنبه، 23 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
احیاگر جهاد مقاومت فلسطین

احیاگر جهاد مقاومت فلسطین
احیاگر جهاد مقاومت فلسطین


 





 
این تعبیر گویا، این واژه وصف ‌ناپذیر(نهضتی که دبیر کل آن شهید می‌شود،شکست‌ ناپذیر است)، بخشی از سخنان زنده‌یاد شهید فتحیّ شقاقی است که در سوگنامه همراه و همرزم خود، شهید سید عباس موسوی دبیر کل پیشین حزب ‌الله ایراد کرده بود. فتحی که همواره آرزوی شهادت، در راه آرمان مقدس خود را داشت، شاید نمی‌دانست که سه سالی نخواهد گذشت که او نیز به لقای سید شهدای مقاومت اسلامی لبنان می‌پیوندد. راهی که هر دو آنها آگاهانه و آزادانه و از صمیم قلب آن را برگزیدند. چرا که در دریای متلاطم اندیشه، در عصر بیکران پیکار و جهاد فی سبیل‌الله به یقین رسیده بودند. اکنون هر دو، در ساحل آرام و مطمئن حقیقت، نشسته‌اند تا بر طوفان زدگانی که در امواج شک و تردید غوطه‌ورند، گواهی دهند. منتظر دل به دریازدگانی هستند که در جستجوی گوهریقین، در آرزوی رسیدن به نجات و یمین، زندگی آسوده در جوار رحمت هستی آفرین را انتخاب کرده‌اند و چه خبر دارد دل خفته و سیاه طوفان‌زده؟! از جایگاه ملکوتی ساحل‌نشینان آرام دل! چه می‌داند از سبکباران و پرندگان حریم کوکب اهل دل!
روزی دیگر علامه سید حسن نصرالله! دبیر کل حزب ‌الله، سید مقاومت لبنان، سرور صاحبدلان اهل جنوب، در تجلیل از مقام شهید فتحی شقاقی، مرثیه‌خوانی کرد و خطاب به او چنین گفت: «اما تو ای اباابراهیم... امانت‌دارموفق و در راه خدا جهادگر شایسته بودی... اگر دیروز در یادواره دوست و همرزمت، سید عباس موسوی، سید شهدای مقاومت اسلامی لبنان، ایستادی، و در ملاء عام و با بیان گویا، اعلام کردی: «حزبی که دبیر کل آن شهید می‌شود، هرگز شکست نمی‌خورد...». امروز در برابر پیکر پاکت این کلمات را زمزمه می‌کنم و اعلام می‌دارم، نهضتی که دبیر کل آن شهید شود، هرگز شکست نمی‌خورد... هرگز عقب‌نشینی نخواهد کرد، نهضتی که خون، راه، روش و روح تو در رگ‌های جوانانش می‌دمد، هرگز تسلیم نمی‌شود».
تاکنون از نظر بسیاری از علاقه‌مندان و صاحب نظران دور مانده که شهید فتحی شقاقی به سرور جوانان اهل بهشت، امام حسین (علیه السلام) عشق می‌ورزیده. نهضت عاشورا و قیام خونین کربلا را برای بیشتر انقلاب‌های مردمی و اصیل جهان از سال 61 هجری قمری تا امروز الگو و سرمشق توصیف کرده، انقلاب اسلامی ایران و پیش از آن قیام شیخ الشهید عزالدین قسام در سال 1963 میلادی را در ادامه قیام سرور آزادگان جهان می‌دانسته است. او به مناسبت دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، با نگارش و چاپ مقاله‌ای به عنوان «پیروزی خون بر شمشیر» در ماهنامه المختار الاسلامی چاپ قاهره چنین نوشت: «امام حسین بن علی بن ابیطالب (علیهم السلام) سرور جوانان اهل بهشت در سپیده دم یک روز تاریخی در صحرای کربلا، صحنه درخشانی را به نمایش گذاشت، که در حافظه تاریخ جاودانه مانده و هرگز از یادها فراموش نخواهد شد.... امروز شیاطین بزرگ همچون آمریکا و روسیه هر کاربکنند، از یاری توودین پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دریغ نخواهیم کرد. این سرزمین خداست... سرزمین مستضعفان است و تا زمانی که راه جهاد باز است، به آنان اجازه نمی‌دهیم از این سرزمین بگذرند...

احیاگر جهاد مقاومت فلسطین

هرگز... هرگز».
شهید دکتر شقاقی از معدود رهبرانی است که به آرمان خود عشق می‌ورزید. تا آخرین لحظه حیاتش به تحقق اهداف ملت فلسطین اعتقاد قلبی داشت. به راهی که انتخاب کرده بود، وفادار ماند. در سال 1367 شمسی برای اولین بار توفیق زیارت حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) در صحنه فلسطین، بی نظیر است. همان گونه که امام راحل به زندگی مردم مسلمان ایران معنی بخشید، به زندگی ما در فلسطین نیز مفهوم و اصالت خاص بخشید».
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 26




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.