طرز تیه حلوای خرما خوشمزه

حلوای خرما که بسیار خوشمزه و نصبتا آسان هم هست از بافت بسیار لطیف و طعم جاودانه‌ای برخوردار است
چهارشنبه، 15 تير 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تیه حلوای خرما خوشمزه
حلوای خرما یکی از انواع حلواهای خوشمزه و بسیار مقوی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان است، برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای خرمای مجلسی و مقوی و خوشمزه خرما در ادامه با بخش آشپزی سایت راسخون همراه باشید.

حلوای خرما که بسیار خوشمزه و نصبتا آسان هم هست از بافت بسیار لطیف و طعم جاودانه‌ای برخوردار است، این حلوا را می‌توانید به راحتی برای دسر به صورت سرد و با به صورت گرم برای پیش غذا ، و یا برای هضم غذا استفاده کنید که بسیار مفید و مقوی است.

این حلوای خوش‌بو و عطر به خصوص در جنوب ایران بسیار پر طرفدار است و برای مناسب‌های مختلف از این خوراکی محبوب استفاده می‌شود، البته به نحوه‌های مختلف طبخ می‌شود ولی قصد ما آن است در این مقاله و به کوشش بخش آشپزی سایت محترم راسخون یک نمونه همگانی‌تر را برای شما معرفی بکنیم.

 
مواد لازم برای حلوای خرما خوشمزه
خرما یا رطب ۲۰۰ گرم
آب جوش ½ لیوان
آرد ۱۰۰ گرم (¾ لیوان)
روغن مایع ۸۰ گرم (½ لیوان سرخالی)
پودر دارچین ¼ قاشق چایخوری
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
کنجد (اختیاری) ۲ قاشق غذاخوری

مرحله اول

برای تهیه حلوای خرمای خوشمزه ابتدا هسته و پوست خرماها را جدا می کنیم. توجه داشته باشید که باید ۲۰۰ گرم خرمای بدون هسته و پوست داشته باشیم. در ادامه خرما را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب جوش را به خرما اضافه می کنیم و چند دقیقه صبر می کنیم تا خرما کاملا نرم شود، سپس آنرا با گوشتکوب می کوبیم تا له شود. برای اینکه خرما کاملا پوره شود، می‌توانیم آنرا درون میکسر بریزیم و میکس کنیم.

مرحله سوم

در این بخش آشپزی راسخون پیشنهاد داده است خرمای پوره شده را کنار می‌گذاریم، سپس آرد را درون یک تابه مناسب الک می‌کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و به مدت ۳۰ دقیقه به آرامی تفت می‌دهیم تا خامی آرد به طور کامل گرفته شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه رنگ آرد کمی تغییر کرد، آنرا از تابه خارج می کنیم، سپس مجددا درون تابه الک می کنیم. در ادامه روغن را به همراه پودر دارچین و پودر هل به تابه اضافه می کنیم و مواد را ترکیب می کنیم تا به خوبی یکدست شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه مواد به خوبی ترکیب شدند، خرمای پوره شده را به همراه کنجد اضافه می‌کنیم و به خوبی مخلوط می‌کنیم تا حلوا جمع شود، سپس تابه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم و گلاب را به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله ششم

حالا مجددا تابه را روی حرارت قرار می‌دهیم و هم زدن حلوا را تا زمانی که به صورت گهواره‌ای در وسط تابه جمع شود، ادامه می‌دهیم. پس از اینکه حلوا از دیواره‌های تابه فاصله گرفت، تابه را از روی حرارت کنار می‌گذاریم که نسوزد و کدر یا تلخ نشود.

مرحله هفتم

در صورت تمایل در آخر پخت حلوا می‌توانیم کمی کره اضافه کنیم تا حلوا در پایان طعم خوشمزه تری داشته باشد. بخش آشپزی سایت راسخون به شما پیشنهاد می‌دهد در نهایت حلوا را درون ظرف مورد نظرتان بریزید و آنرا صاف کنید، سپس به سلیقه خود تزیین کرده و سرو کنید عزیزان همیشه همراه.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما