تازه هاي جهان اتومبيل

ب ام و برنامه ريزي پروژه اي تحت کد F10 قصد دارد تا نسل آينده M5 را توليد کند. ب ام و مي خواهد از تکنولوژي خودروهاي فرمولا در بخشي از اين پروژه استفاده کند تا از انرژي جذب شده و يا احيا شده دوباره سود ببرد. اين تکنولوژي در فرمولا وان به رانندگان کمک مي کند تا به ميزان 82 اسب بخار اقدام به احيا انرژي هاي از دست رفته کنند.
سه‌شنبه، 12 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تازه هاي جهان اتومبيل

تازه هاي جهان اتومبيل
تازه هاي جهان اتومبيل


 






 

نسل آينده ب ام و M5
 

ب ام و برنامه ريزي پروژه اي تحت کد F10 قصد دارد تا نسل آينده M5 را توليد کند. ب ام و مي خواهد از تکنولوژي خودروهاي فرمولا در بخشي از اين پروژه استفاده کند تا از انرژي جذب شده و يا احيا شده دوباره سود ببرد. اين تکنولوژي در فرمولا وان به رانندگان کمک مي کند تا به ميزان 82 اسب بخار اقدام به احيا انرژي هاي از دست رفته کنند. از طرفي اين مدل از M5 به نوآوري مجهز خواهد بود که بر پايه آن در رانندگي هاي شهري که با سرعت پايين صورت مي گيرد، جهت کاهش مصرف سوخت و ميزان آلايندگي تعدادي از سيلندرها که بي کار هستند، براي مدتي خاموش شده و يا از کار بيافتند. ب ام و در گذشته از موتورهاي 10 سيلندر خورجيني و 5 ليتري با 507 اسب بخار روي M5 سود مي برد. اما احتمال اين که با افزايش گنجايش موتور به 5/5 ليتر و قدرت به 550 اسب بخار اين مدل جديد را نيرومندتر کند زياد است. اين موتور تقريبا هم توان پيشرانه آلودي RS6 خواهد بود. البته شايعات ديگري نيز به گوش مي رسد که شايد ب ام و از پيشرانه V8 با ظرفيت 4/4 ليتيري و قدرت 536 اسب بخار که متعلق به X5 است، استفاده کند و سپس جعبه دنده 8 سرعته سکوئنشال با دو کلاج را روي آن سوار نمايد.
R8

اسپايدر در نوربرگ رينگ
 

تصاوير دريافتي از پيست نوربرگ نشان مي دهد که آئودي R8 با پيشرانه V10 و5/2 ليتري به قدرت 525 اسب بخار و گشتاور 530 نيوتن متر، آن هم از نوع اسپايدر در حال گذراندن آزمايش هاي فني است. اين مدل توانايي رسيدن به شتاب اوليه 3/9 و حداکثر سرعت 315 کيلومتر را دارد. در مدل لسپايدر اين اعداد به 4/4 و 297 کيلومتر در ساعت مي رسد. هم چنين داراي سيستم نور LED ديفيوزر اسپرت تر، جلو پنجره کروم و منبع اگزوز بزرگ تر است که در ماه سپتامبر در نمايشگاه خودروي فرانکفورت از آن رونمايي خواهد شد.

شورلت و يک ميليون و پانصد هزار کوروت
 

جنرال موتورز از 60 سال پيش تا کنون يک ميليون و پانصد هزار دستگاه کوروت توليد کرده و کوروت سمبلي از خودروهاي اسپرت شناخته مي شود. يکي از اين مدل هال جاودان را نيز مي توان مدل 3LT برشمرد که گفته مي شود500 هزار دستگاه از آن توليد شد، تقريبا يک ميليون دستگاه كوروت تنها بين سالهاي 1992 تا1953 از خط توليد گذشته است. کوروت که اخيرا مدل گرند اسپرت را معرفي کرده است، قيمتي برابر با 55 هزار و 720 دلار براي مدل کوپه و 59 هزار و530 دلار براي مدل روباز در نظر گرفته که شتاب اوليه اي کمتر از 4ثانيه را داراست.

آئودي A4 گازي و آزمايش سرعت
 

آئودي A4 سدان که توسط کمپاني Hohenester به سيستم گاز طبيعي با اکتان 120 تا 140 مجهز شده بود، توانست به رکورد سرعت 364 کيلومتر در پيست Papenburg در آلمان دست يابد و نامش در کتاب رکوردهاي گينس ثبت شود.
پيشرانه آن نيز از نوع 2/7 ليتري بود که 3 ليتر افزايش حجم پيرا کرده و با کد HS650 مي تواند تا 800 اسب بخار قدرت توليد کند که اين ميزان به 700 اسب بخار کاهش پيدا کرده بود.

فولکس واگن و برترين پيشرانه دنيا
 

پيشرانه 1/4 ليتري TSl و دوتوربو شارژي فولکس واگن توانسته به عنوان برترين موتور سال انتخاب شود. اين پيشرانه توام با پيشرانه يک ليتري از خانواده خود با کنار زدن هوندا و تويوتا به عنوان پيشرانه پاک سال نيز برگزيده کننده اين رقابت داراي فاکتورهايي چون مصرف کم آلايندگي پايين و حجم کم است و روي گلف مدل EOS و Scirocco استفاده مي شود هم چنين براي سئات ايبيزاکوپرا هم کاربرد دارد.
يکي ديگر از موتورهاي منتخب اين رقابت پيشرانه V8 و 6/2 ليتري مرسدس بنز AMG، پيشرانه 2/5 و 3 ليتري بنزيني و 3 ليتري ديزلي ب ام و و 4ليتري V8 استفاده شده در M3 بود شايان ذکر است يازدهمين دوره مسابقات بين المللي گزينش پيشرانه سال در Engine اکسپو اشتوتگارت در ماه ژوئن گذشته برگزار گرديد.

اطلاعات جديد از رولزرويس گوست
 

رولزرويس که ساليانه 1200 دستگاه خودرو به فروش مي رساند، اعلام کرده که احتمال دارد اين ميزان فروش در آينده کاهش يابد، به همين دليل به دنبال توليد مدل هاي کمي الرزان تر است.
گفته مي شود يکي از اين مدل ها «گوست» است که با طول 5/4 متر و سيستم تعليق بادي، موتوري 12 سيلندر خورجيني و 6/6 ليتري، مي تواند 507 اسب بخار نيرو توليد کند و در کنار جعبه دنده 8 سرعته خودکار ZF و سيستم دوچرخ متحرک عقب با کاهش قيمت چشمگير به خريداران عرضه خواهد شد.

لندرور L124
 

اين مدل لندرور با چهره اسپرت تر نسبت به قبل، از موترو 8سيلندر خورجيني جاگوار سود خواهد برد که حجمي برابر 5 ليتر دارد و مي تواند به شتاب اوليه 7/6 توسط جعبه دنده 6 سرعته خودکار ZF دست يابد. اين پيشرانه جايگزين نمونه قبلي شده که از نوع 4/4 ليتري V8 بوده و قدرتي برابر 375 اسب بخار با گشتاور 508 نيوتن متر داشت. اين موتور نسبت به همين نمونه 4/4 ليتري 25 درصد قوي تر و 19 درصد گشتاور بيشتر توليد مي نمايد. لندروور روي اين مدل هم چنين از دوربين ديد عقب سامانه کنترل خودرو در سربالايي ها، سيستم نور LED در عقب و جلو، رينگ هاي 19 و 20 اينچي، سيستم صوتي با قابليت اتصال به ipod به همراه صفحه نمايشگر لمسي استفاده کرده است.

رنو با خودروهاي الکتريکي در فرانکفورت
 

گفته مي شود رنو مدل مگان وکانگو را با موتور الکتريکي به فرانکفورت مي برد و البته در سال 2011 نيز آنها را آماده فروش مي کند. مدير پروژه هاي رده C رنو مي گويد براي رقابت در بازار نشان دادن توانايي ها به مشتريان اين مدل هاي جديد به بازار خواهد آمد، هم چنين رنو روي پلت فرم کليوکار خواهد کرد که با نام Alliance8 روي مدل هاي مادوس، نيسان کيوب و ميکرا استفاده مي شد و حتي براي مدل الکتريکي نيسان نيز کارآيي دارد.

پورشه کاين در کوهستان
 

نسل نو پورشه کاين که دچار تغييرات زيادي در بخش طراحي و فني شده، داراي صندلي هالي اسپرت ريکارو و پيشرانه 4/8 ليتر v8 و 400 اسب بخاري است. البته گفته مي شود شايد اين عضو خانواده بزرگ فولکس واگن در نمونه ديزيلي به موتور V6 توربو با قدرت گشتاور 550 نيوتن متر مجهز شود. هم چنين گفته مي شود پورشه مدل هاي پانامرا و نسل دوم کاين را نيز با پيشرانه هيبريد توليد خواهد کرد.

تويوتا سوپرا هيبريدي
 

تويوتا سوپرا در سال 2003 بسياري از علاقه مندان خودروهاي اسپرت را به سوي خود جذب کرد و مدل کانسپت آن با نام FT.1ts در نمايشگاه خودروي آمريکاي شمالي به نمايش درآمد و نمونه هيبريدي آن نيز در سال 2011 به ميدان مي آيد که داراي سيستم دوچرخ متحرک عقب، موتور V6 و 3/5 ليتري بوده که 268 اسب بخار قدرت توليد مي کند.

G37 کانورتيبل در راه اروپا
 

اين مدل قرار است در ايتاليا، فرانسه، اسپانيا و هلند با سه قيمت 52 هزار و 600، 53 هزار و 900 و 56 هزار و 100 يورو به فروش برسد که به دليل عوارض بالاي مالياتي در هلند قيمتش به 71 هزار و 750 يورو خواهد رسيد. اينفينيتي G37 GTK با سقف جمع شونده داراي موتور V6 و 3/7 ليتري 316 اسب بخاري با شتاب اوليه 6/2 و حداکثر سرعت محدود شده 250 کيلومتر در ساعت با جعبه دنده 7 سرعته اوتوماتيک و قابليت سفارش به صورت تعويض از پشت فرمان است و در کنار آن سيستم نور زنون قابل چرخش، رينگ هاي 19 اينچي، صندلي هاي چرم با قابليت گرم شدن هم چنين سيستم ارکانديشن دو حالته ديده مي شود.
علاوه بر اينها مي توان از سيستم صوتي با حافظه 2 گيگابايت، هفت بلندگو، قابليت پخش CDو MP3 در کنار ipod و سيستم USB به همراه بلوتوث و سنسور ديد عقب و پارک نيز سود برد.

سيتروئن و موتورهاي ديزلي
 

سيتروئن اعلام کرده براي مدل هاي C5 وC6 پيشرانه 240 اسب بخاري و 3 ليتري HDI ديزلي توليد کرده که نسبت به نسل گذشته يعني 2/7 ليتري ديزل بين 13 تا 17 درصد مصرف کمتري عليرغم قدرت موتور و حجم بيشتر دارد و از آلايندگي آن در خصوص توليد دي اکسيد کربن به ميزان 12 تا 15 درصد کاسته شده است.
سيتروئن در تمامي اين مدل ها از فيلتر جذب کننده ذرات معلق استفاده مي کند و اين پيشرانه جديد را از اوايل تابستان 2009 به مشتريان عرضه کرده است.

ميتسوبيشي الکتريکي i-Miev و مزحله توليد
 

اين مدل که از نمونه بنزيني، دو سوم کمتر دي اکسيدکربن توليد مي کند در کشور ژاپن با ماليات بسيار بالا (به دليل الکتريکي بودن با قيمت 47 هزار دلار) به فروش مي رسد. ميتسوبيشي در خصوص اين مدل ادعا کرده که در حالت عادي شهري مي تواند 160 کيلومتر را طي کند و باتري سه فاز آن که 50 کيلووات قدرت توليد مي کند، با 80 درصد توان مي توان حدود 30 دقيقه حرکت کند و شارژ باتري آن بين 7 تا 14 ساعت طول مي کشد. گفته مي شود اين موتور مي تواند گشتاور 180 نيوتن متر توليد کند و در کنار سيستم نور جلوي LED با سقف توليد 1400 دستگاه در سال از اوايل آوريل 2010 به دست مشتري خواهد رسيد.

ميني کوپر الکتريکي و زمان شارژ
 

گفته مي شود صدها دستگاه اوليه از ميني هاي الکتريکي در هنگام شارژ با اعلام بروز خطا مواجه مي شوند. دو سوم از 450 مالک اين خودرو گفته اند که از سوي کمپاني ب ام و به آنها کابل هاي ولتاژ قوي براي شارژ داده نشده و از همان کابل هاي معمولي 110 ولتي خانگي براي شارژ خودروشان سود مي برند. اين نکته سبب مي شود تا باتري آن در مدت زمان طولاني 23 ساعت پر شود و همين امر باعث شده تا مالکان اين خودرو در کنار پرداخت 850 دلار به جهت خريد قسطي، مصرف برقشان نيز افزايش يابد. اين مشکل که عموما در ايالات متحده عنوان شده، در حال برطرف شدن است تا مشتريان را راضي کند.

جانشين مورسيه نگوتا سال 2012
 

مجله اتوموتور اند اسپرت به نقل از مسئولين کمپاني آئودي اعلام کرده نسل جديد لامبورگيني قرار است روي شاسي آلومينيومي و فريم فضايي آئودي R8 با بدنه فيبرکربني سبک توليد شود. مورسيه لگو که داراي موتور V12 و 675 اسب بخاري با ظرفيت 6/5 ليتر است، از مدل هاي محبوب و پر فروش اين کمپاني محسوب مي شود. هم چنين لامبورگيني اعلام کرده قرار است در کنار توليد يک مدل V8 هيبريد، چهار در تا سال 2015 حدود 35 درصد از ميزان دي اکسيد کربن توليدي پيشرانه هايش را کم کند. اين ميزان براي مدل LP560-4 به 18 درصد مي رسد. شايان توجه است پژوه کار روي پيشرانه هاي هيبريدي 35 ميليون يورو براي کمپاني هزينه در برداشته است.

جاگوار XF در نيروي پليس انگلستان
 

مدير بخش حمل و نقل پليس انگلستان اظهار داشته که دليل به خدمت گرفتن جاگوار XF در نيروي پليس ارزش مناسب آن در برابر پول پرداختي بوده و اينکه اين مدل قدرت و سرعت خوبي داشته و دوستدار محيط زيست است. جاکوار اتز موتوري 3 ليتري و 6 سيلندر با توربو ديزل روي XF ويژه پليس استفاده مي کند که مي تواند 276 اسب بخار برابر با 600 نيوتن متر گشتاور توليد نمايد. اين پيشرانه XF را به شتاب 5/9 مي رساند و در هر 100 کيلومتر تنها 179 گرم دي اکسيد کربن توليد مي نمايد.

سئات لئون براي پليس روماني
 

پليس روماني «سئات لئون کوپرا» را به خدمت گرفته است تا ناوگان زمين خود را مجهزتر از قبل کند. اين مدل که فعلا به صورت آزمايشي در اختيار پليس قرار گرفته داراي موتور 2 ليتري و 4 سيلندر TSI با قدرت 240 اسب بخار است که در عرض 6/6 ثانيه به سرعت 100 کيلومتر و در عرض 26/4 ثانيه به 247 کيلومتر مي رسد. به گفته پليس روماني اين خودرو داراي توانايي هاي فني خوبي است و مي تواند به کاهش تصادف در بزرگراه کمک کند.

نسل جديد هيونداي ورنا
 

نسل جديد هيونداي ورنا که در کشورمان نيز به فروش رفت. در کره به بازار خواهد آمد. چهره اين مدل نسبت به نسل گذشته آيروديناميک و کمي جذاب تر شده و به گفته مسئولين کمپاني، داراي موتور کم مصرف است اما اطلاعات رسمي از مشخصات فني آن اعلام نشده است. گفته مي شود نسل جديد ورنا با موتورهاي 1/4 ليتري به قيمت هزار و 900 دلار و 1/5 ليتري ديزل به قيمت 11 هزار و 200 به فروش خواهد رفت و در سال 2010 نمونه بهينه سازي شده (فيس ليفت) آن به بازار ايالات متحده شمالي گام خواند گذاشت.

فولکس واگم و پيشرانه هاي جديد
 

فولکس واگن قرار است در دسامبر امسال در نمايشگاه خودروي بواونا- ايتاليا، گلف اتانولي هاچ بک را عرضه کند، هم چنين مدل هايي از گلف که موتور آن از گاز مايع LPG استفاده خواهد کرد، در دست ساخت است اين مدل از گلف داراي موتور 1/6 ليتري با قدرت 97 اسب بخار است که 10 درصدتوليد دي اکسيد کربن آن کاهش يافته و در هر 100 کيلومتر 7/5 ليتر بنزين و 9/8 ليتر LPG مصرف مي کند. کمپاني فولکس واگن اعلام کرده با خريد مدل LPG در هر 100 کيلومتر برابر با 6يورو صرفه جويي خواهد شد.
شايان اتوجه است هم اکنون در کشور آلمان 4700 پمپ LPG وجود دارد و قيمت مدل دو سوختي گلف 24هزار يورو اعلام شده است.

پريوس کوپه هيبريدي
 

کمپاني تويوتا براي رقابت با هونداکوپه هيبريدي CRZ در صدد برآمده که يک خودروي اسپرت کوپه از نوع 2+2 به گونه اي که در تصوير مشاهده مي کنيد را به عنوان يک مدل ايده اي به بازار معرفي کند که اساس ساختاري آن تويوتا پريوس است و علاوه بر آن يک وانت بار کوچک هيبريدي نيز روي پلت فرم پريوس تحت نام A-BAt در دست ساخت دارد که به زودي به عنوان يک مدل ايده اي به بازار معرفي خواهد شد.
پريوس کوپه نسبت به پريوس کاملا جديد که قرار است به صورت هاچ بک سدان در سال 2010 به بازار وارد شود، داراي خط سقف کوتاه تري بوده ولي هر دو از يک موتور و خط انتقال نيرو ساتفاده مي کنند.
تکنولوژي باتري به کار رفته در پريوس سدان مدل 2010 همان تکنولوژي مورد استفاده در مدل هاي سال هاي 2004 تا 2009 بوده ولي پيشرانه 1/5 ليتري قبلي و فعلي به منظور افزايش توان توليدي احتمالا افزايش حجم پيدا خواهد کرد بدون آنکه تاثير منفي روي ميزان مصرف سوخت آن بگذارد.
از آنجايي که مدل کوپه 2+2 به نحو قابل ملاحظه اي سبک تر از سدان هاچ بک خواهد بود لذا برخوردار بودن از يک موتور مشترک به اين معناست که نسبت به آن به مراتب چابک نر و سريع تر است.
به يادآوريد که سال 1984 هوندا CRX به مراتب سريع السير از سيويک 4 سيلندر بود.
در حال حاضر نمي توان با قاطعيت در مورد وانت بار هيبريدي ايده اي A-BAT صحبت کرد چرا که زمان توليد ان به سال 2010 موکول شده و هنوز هم مشخص نيست که با مارم تويوتا به بازار خواهد آم يا مارک Scion. مدير کمپاني تصميم گرفته نشان تجاري Scion را به وضعيت سابق آن که ارائه کننده يک نسل از هر مدل بوده برگرداند که اين به اين معناي محدود کردن دوره زندگي A-BAt خواهد بود.
يک وانت بار کوچک هيبريدي با اصلاحاتي که در ميزان مصرف سوخت و کاهش آن به انجام رسيده مي رود که به مراتب بيش از دوره عمر يک محصول در بازار حضور داشته باشد.
منبع : نشريه نوآور شماره 60



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.