کشف حجاب از منظر امام راحل

خدا مي داند که در کشف حجاب چه جنايتهايي اينها کردند، حتي به علماي بزرگ هم پيشنهاد مي کردند که شما مجلس بگيريد با خانم هايتان، با زنهايتان بياييد در مجلس... خدا مي داند که به اين ملت ايران چه گذشت. در اين کشف حجاب انسانيت را پاره کردند. آزادي زن در منطق شاه يعني به انحطاط کشيدن زن از مقام انساني او و
چهارشنبه، 9 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کشف حجاب از منظر امام راحل

 کشف حجاب از منظر امام راحل
کشف حجاب از منظر امام راحل


 






 
حضرت امام خميني (ره):
اگر خدا به داد اين ملت نرسيده بود خوابهايي بسيار وقيحانه براي ملت ديده بودند.
خدا مي داند که در کشف حجاب چه جنايتهايي اينها کردند، حتي به علماي بزرگ هم پيشنهاد مي کردند که شما مجلس بگيريد با خانم هايتان، با زنهايتان بياييد در مجلس... خدا مي داند که به اين ملت ايران چه گذشت. در اين کشف حجاب انسانيت را پاره کردند. آزادي زن در منطق شاه يعني به انحطاط کشيدن زن از مقام انساني او و در حد يک وسيله با او رفتار کردن... يعني پر کردن زندانها از زنان ايراني که حاضر نيستند به پستي هاي شاهانه تن بدهند. (حکايت کشف حجاب ج 1، ص 12 و 13 و 122 و 123 و 138)
نقشه اين بود که اين قشر مؤثر که از دامن آنها زنان و مردان مؤثر تربيت مي شوند طوري کنند که اطفال خودشان را از دامنهاي خودشان برانند و در جاهاي ديگر که اطفال در آنجا جمع مي شوند انباشته کنند و شما را از مهر مادري و آنها را از سرپرستي مادرانشان جدا کنند که اين افرادي که بايد در دامنهاي شما تربيت بشوند، از شما جدا بشوند و نتوانند براي کشور خودشان و براي اسلام عزيز عمل کنند. نقشه اين بود که با توطئه کشف حجاب مفتضح در زمان قلدر نافهم، رضاخان، اين قشر عزيز را که جامعه را بايد بسازند، تبديل کنند به يک قشري که فاسد کنند جامعه را و اين نقشه نه اختصاص به شما بانوان داشت بلکه جوانان مرد را هم همين طور بکشانند به مراکز فساد و آنطور که مي خواهند آنها را تربيت کنند که اگر چنانچه کشورشان بدست هر کس بيفتد بي تفاوت باشند. (حکايت کشف حجاب، ج 1، ص 139)
آنهايي که اينقدر قوه تميز ندارند که کلاه لگني را که پس مانده درگان اروپاست ترقي کشور مي دانند با آنها حرفي نداريم، و توقع آن را هم نداريم که آنها بپذيرند، عقل و هوش و حس آنها را اجانب دزديده اند کساني که اينقدر حس و شعور خود را در مقابل اجانب از دست داده اند که در وقت هم تقليد از آنها مي کنند ما با آنها چه بگوييم، همه مي دانند که ظهر تهران به تقليد اروپا بيست دقيقه قبل از نصف النهار خودش به رسميت شناخته شده (براي اطلاع از کم و کيف تغيير ساعت به تاريخ بيست ساله، حسين مکي مراجعه کنيد) و يکي تاکنون نگفته اين چه کابوسي است که اهل اين مملکت به آن دچار شدند. آن روز که کلاه پهلوي سر آنها گذاشتند همه مي گفتند مملکت بايد شعار ملي داشته باشد؛ استقلال در پوشش، دليل استقلال مملکت و حافظ آن است. چند روز بعد کلاه لگني گذاشتند سر آنها؛ يک دفعه حرفها عوض شد، گفتند ما با اجانب مراوده داريم بايد همه هم شکل باشيم تا در جهان با عظمت باشيم، مملکتي که با کلاه عظمت براي خود درست مي کند يا برايش درست مي کنند هر روزي کلاهش را ربودند، عظمتش را هم مي برند. در همه اين مراحل اجانب که نقشه هاي خود را مي خواستند عملي کنند و با کلاه گذاشتن سر شما مي خواستند کلاه را از سر شما بردارند، از دور با چشم استهزاء به شماها نگاه مي کردند و به کارهاي کودکانه شما مي خنديدند، شما با يک کلاه لگني دور خيابانها قدم مي زديد و با دخترهاي برهنه سرگرم بوديد و به اين وضع افتخار مي کرديد غافل از آنکه در سرتا سر کشور افتخارات تاريخي شما را بردند و در سرتا سر کشور منابع ثروت شما رفت و از دريا تا درياي شمال را زير پا درآوردند و با يک خطر سرتا سري (اشاره به خط راه آهن جنوب و شمال کشور) شما را به اين روز نشاندند.) (کشف الاسرار، امام خميني (رحمه الله عليه)؛ صفحات 223 و 224)
قبل از بيست ساله ي ديکتاتوري، نقشه هاي خود را نسبتاً با نزاکت و آرامش مي خواستند عملي کنند؛ با روزنامه ها و تبليغات که از قفقاز و کلکته و مصر مي آمد. (کشف الاسرار ص 330 و 331)
اين نقشه ها، نقشه هاي ساده اي نبود که با مغز تهي رضاخان طرح شده باشد بلکه يک حرکت جهاني استعماري در کشورهاي اسلامي بود، چنانکه نمونه هايي کاملا يکسان در کشورهايي نظير مصر، ترکيه، افغانستان و الجزاير مشاهده مي شود.
منبع: حريم ريحانه.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.