فلورانس

فلورانس يکي از شهرهاي تاريخي و بسيار زيبا در ايتاليا است و هم اکنون پايتخت توسکاني ايتاليا ميباشد. شهر فلورانس از سال 1865 تا 1870 پايتخت پادشاهي ايتاليا بوده است. فلورانس بر دو کرانه رودخانه آرنو در ايتالياي مرکزي قرار دارد. شش پل دو بخش شهر را به هم متصل ساخته است. ساختمان هاي تازه ساز در حومه شهر که در دهه
دوشنبه، 28 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فلورانس

فلورانس
فلورانس


 






 
فلورانس يکي از شهرهاي تاريخي و بسيار زيبا در ايتاليا است و هم اکنون پايتخت توسکاني ايتاليا ميباشد. شهر فلورانس از سال 1865 تا 1870 پايتخت پادشاهي ايتاليا بوده است. فلورانس بر دو کرانه رودخانه آرنو در ايتالياي مرکزي قرار دارد. شش پل دو بخش شهر را به هم متصل ساخته است. ساختمان هاي تازه ساز در حومه شهر که در دهه 1950 گسترش يافته و در بخش شمالي شهر مراکز فعاليت هاي چشمگير صنعتي ايجاد گشته است. گالري دگلي اوفيزي فلورانس: در اين موزه زيباترين مجموعه هنري جهان از هنر دوره رنسانس ايتاليا بويژه آثار نقاشي از سبک و مکتب فلورانس نگهداري مي شود. اين گالري در قرن 16 براي حفاظت گنجينه هاي هنري خانواده مديسي بنياد نهاده شد.
در اين گالري آکادمي مجموعه اي از آثار نقاشي قرن 15 و 16 و نقاشي هاي توسکان و از قرن 13-16 و موزه به واسطه داشتن مجسمه هاي ساخت ميکل آنژ که از همه جالب تر مجسمه دارد، بسيار شهرت يافته است. محافظت از فلورانس، سنگفرش کردن آن، بازسازي بناهاي عمومي همچون کاخ قديمي و برنامه ريزي هماهنگ فضاهاي شهري به منظور حل اختلاف ريشه اي در شهر انجام شد. در واقع اهالي شهر تلاش کردند با نظم دادن به بافت شهر هم ايمني را افزايش دهند و هم به طور غير مستقيم مدنيت و شهروندي را در شهر باب کنند. به اين ترتيب معماري در اين زمانه همچون زمان يونان نقشي بديع و کارکردي يافت.
دانشگاه فلورانس و چندين موسسه تحقيقاتي، آکادمي هنرهاي زيبا، کنسرواتوا موسيقي و اپراي شهر از جمله موسسات فرهنگي آن است. شهر فلورانس در وسط منطقه اي پر استعداد براي کشاروزي قرار گرفته و کهن ترين بخش فلورانس در منطقه اي که رود آرنو آن را به دو بخش تقسيم نموده قرار گرفته، بيشتر ساختمانهاي معروف در کرانه راست اين رودخانه بر افراشته شده است. آرامگاه گاليله، ماکياولي، ميکل آنژ و نام آوران برجسته ديگر در کليساي سانتا کروسه قرار دارد. در اين کليسا نقاشي هاي فرسکو اثر جيوتو ديده مي شود.
کليساي جامع فلورانس توسط فيليپو برونلسکي معماري شده است. در آن زمان برونلسکي را براي تکميل کليساي جامع فلورانس به کار دعوت کردند که يک کليساي جامع گوتيگ بود، و برونلسکي در آن ابتکارات و نو آوريهاي فني، که بخشي از سنت معماري گوتيگ را تشکيل مي داد، به استادي کامل رسيده بود. بخشي از شهرت او به موفقيتي در ساخت و طراحي مربوط مي شد که اگر به روشهاي طاق زني قوسي علم نمي داشت از عهده اش بر نمي آمد. آرمان فلورانسي ها اين بود که بتواند يک کلیساي جامع با گنبدي عظيم بر سقف آن داشته باشند، ولي هيچ معماري قادر نبود که بر فضاي گسترده ي بين ستون ها، که گنبد مي بايست بر آن قرار گيرد، طاق بزند؛ تا آنکه برونلسکي توانست و روشي را براي انجام دادن اين کار عظيم طرح و ابتکار کند که موفق گرديد. يکي ديگر ازکليساي هاي باشکوه فلورانس کليساي کاتودرال سانتا ماريا است.
منبع: بهبودي، حميد؛ (1368) گردشگری در عصر نوین، زنجان، نیکان کتاب، چاپ نخست.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.