لاس و گاس

شهر زيبايي لاس و گاس در ايالت نوادا و بزرگترين شهر اين ايالت مي باشد و يکي از توريستي ترين شهرهاي جهان است. نام اين شهر که در زبان اسپانيايي به معني مراتع سبز است گاهي صرفاً و گاس خوانده مي شود و يکي از بزرگترين مراکز تفريحي در دنياست.
دوشنبه، 28 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
لاس و گاس

لاس و گاس
لاس و گاس


 






 
شهر زيبايي لاس و گاس در ايالت نوادا و بزرگترين شهر اين ايالت مي باشد و يکي از توريستي ترين شهرهاي جهان است. نام اين شهر که در زبان اسپانيايي به معني مراتع سبز است گاهي صرفاً و گاس خوانده مي شود و يکي از بزرگترين مراکز تفريحي در دنياست. بر خلاف نام آن به دليل قرار گرفتن در صحراي نودا آب وهواي خشک و بي آبي دارد. لاس و گاس در 1911 ميلادي به طور رسمي شهر اعلام شد و عنوان بزرگ ترين شهر تاسيس شده در آمريکا در قرن بيستم را دارد. نخستين ساکنان اين شهر به سال شهر به سال 1854 مسيحيان فرقه مورمونها بودند که پس از سه سال اقامت آنجا را ترک مي نمايند. از سال 1860 اين منطقه بعنوان پايگاه نظامي ايالت متحده آمريکا به نام «فورت باکر» بشمار مي آمد.
در سال 1903 بخش عظيم اين سرزمين که به خانم بيوه به نام بيوه به نام هلن استوارات تعلق داشت، به بهاي 55000 دلار به شرکت راه آهن فروخته شد. اين شرکت پس از دو سال در سال 1905 کل زمين را به علت کمبود آب و باران به بهاي 265000 دلار از طريق حراج به فروش رساند که در نتيجه اولين پايه هاي ساختماني و تاسيسات مسکوني توسط خريداران و ماکين زمين لاس و گاس ريخته شد. در سال 1931 تا 1935 اولين سد منطقه به اسم سدهورو ساخته شد. اولين موسس و پايه گزار کازينو شخصي به نام باگزي سيگل يهودي الاصل است که در سال 1941 وارد منطقه اي نوادا مي شود. بتدريج اولين هتل هاي مجهز به کازينو توسط سيگل و در لاس و گاس احداث مي شود.

هتل فلامينگو
 

اين ساختمان به علت دارا بودن سالن هاي مجلل و اتاقهاي مجهز به وسايل مدرن و شيک است. مساحت اين ساختمان 7200 متر مربع است که 4000 متر مربع فضاي کازينو را شامل مي شود. اين ساختمان داراي 3626 اتاق مي باشد و هنوز با وجود قديمي بودن يکي از مکان هاي ديدني اين شهر به شمار مي آيد.
از مناطق ديدني شهر خيابان فره منت، استريپ نورد ليچر، کازينو رويال، رستوران و کافي شاپ هارلي ديويد سون، ساندس اکسپو، پاساژ دستر، برج مخابراتي استراتوسفر، پاساژهاو ديگر مکان ها که باعث شهرت لاس و گاس شده اند.
از ديگر مناطق لاس و گاس سد هوور است که بزرگترين سد دنياست و درياچه ميديک که مهندسان درياچه ميد آب سد هوور رودخانه کلرادو را بسته و تشکيل يافته است. درياچه ميديک يکي از بزگترين درياچه هاي مصنوعي دنياست.
هتل هاي لاس و گاس از زيباترين و لوکس ترين هتل ها در سطح دنيا هستند، که معروفترين آنها هتل پاريس، هتل لوکسور، هتل نيويورک، هتل بزرگ MGM، هتل ماندالاي باي، هتل فلامينگو، هتل مونته کارلو، هتل بلاجيو، هتل ميراج، هتل باليس اينگانگ، هتل هيلتون، هتل هارد راک، هتWYnn ، هتل امپريال پالاس، هتل تروپيکانا، هتل اکسکاليبور، هتل چهار فصل (Four seasons ) و هتل هاي ديگر که از پرآوازه ترين هتل ها وداراي تجهيزات رفاهي مي باشند و سالانه سود زيادي از توريست ها عايد صاحبانشان مي شود.
به طور کلي شهر لاس و گاس در جهان در نوع خود يکتا و بي نظير است و ساليانه بيش از 40 ميليون نفر از شهروندان ديگر ايالت متحده آمريکا و اروپا و آسيا و ديگر مناطق جهان از اين شهر ديدن مي کنند.
منبع: بهبودي، حميد؛ (1368) گردشگری در عصر نوین، زنجان، نیکان کتاب، چاپ نخست.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.