خانه هايي با دكوراسيون عجيب و غريب

بسياري از انسان ها قادرند هر مشكلي را با راه حلي ساده از ميان بردارند، براي مثال خانه هاي كوچك خود را به مكاني راحت و رويايي براي زندگي تبديل كنند يا از وسايل بي ارزش و دور انداختني به بهترين شكل استفاده كنند. برترين هاي اين مقاله درباره همين افراد و دكوراسيون هاي عجيب و غريب منازلشان است.
سه‌شنبه، 29 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خانه هايي با دكوراسيون عجيب و غريب

 خانه هايي با دكوراسيون عجيب و غريب
خانه هايي با دكوراسيون عجيب و غريب


 

نويسنده: ندا بهجتيان




 

سازندگان اين خانه ها با طراحي دكورهاي غيرمعمول به شهرت رسيده اند
 

بسياري از انسان ها قادرند هر مشكلي را با راه حلي ساده از ميان بردارند، براي مثال خانه هاي كوچك خود را به مكاني راحت و رويايي براي زندگي تبديل كنند يا از وسايل بي ارزش و دور انداختني به بهترين شكل استفاده كنند. برترين هاي اين مقاله درباره همين افراد و دكوراسيون هاي عجيب و غريب منازلشان است.

چرخ همستر به جاي اتاق خواب
 

خانه هاي بسيار كوچكي كه به تازگي در نيويورك ساخته مي شوند، فضايي براي گذاشتن مبلمان و تختخواب ندارند و همين امر باعث شد تا طراحان نيويوركي، اتاقي شبيه به چرخ همستر بسازند تا با گذاشتن آن در ميان منزل، همه چيز در يك چرخ نسبتاً كوچك خلاصه شود. كاربرد اين اتاق ها هم درست مانند چرخ همستر است، به طوري كه در يك حالت اتاق نشيمن بوده و با چرخش 180 درجه اي به آشپزخانه يا اتاق خواب تبديل مي شود. البته قبل از چرخاندن اتاق براي استفاده به صورت ديگر، بايد تمام وسايل برداشته شود تا هنگام چرخش وسايل سقوط نكنند.

پله هاي كتابخانه اي
 

يك هنرمند انگليسي به نام جوردي وايردا كه علاقه بسيار زيادي به مطالعه دارد، به خاطر كمبود جا براي نگهداري كتاب هايش دست به طراحي جالبي در منزل خود زد. او براي حل اين مشكل، پله هاي خانه اش را به شكل كتابخانه طراحي كرد به طوري كه هم در دو طرف پله ها كتابخانه ساخته شده هم در زير هر كدام از پله ها محلي براي گذاشتن كتاب ها ساخته شده است. او براي ساخت اين راه پله 250 پوند هزينه كرد كه البته اين مبلغ تنها براي خريد چوب ها و ابزار استفاده شد و كار ساخت آن را جوردي شخصاً به عهده گرفت.

كوچك ترين آپارتمان دنيا
 

يك زوج نيويوركي به نام زارات و كريستوفر پراكوپ صاحبان كوچك ترين آپارتمان دنيا با مساحتي برابر با 16 مترمربع هستند. آشپزخانه آنها به قدري كوچك است كه در آن آشپزي نمي كنند و تنها وسيله موجود در آشپزخانه يك دستگاه كاپوچينوساز است. همچنين تنها اسباب خانه آنها يك تختخواب است ولي با اين وجود خانواده پراكوپ ادعا مي كنند كه در اين خانه بسيار شاد هستند. آنها براي ساخت اين خانه 150 هزار دلار هزينه كردند كه براي تأمين اين مبلغ، مجبور به گرفتن وام شدند. هم اكنون هر دوي آنها شغلي تمام وقت دارند تا بتوانند طي دو سال وام خود را پرداخت كنند.

ساختمان رنگارنگ
 

وقتي به ورودي اين آپارتمان رنگارنگ كه در اوكراين قرار دارد نگاه مي كنيد، نمي توانيد باور كنيد كه چنين ورودي اي براي آپارتماني در طبقه سيزدهم ساخته شده باشد. اين ديوارهاي عجيب و رنگارنگ توسط خانمي كه اين آپارتمان را خريداري كرده بود. ساخته شد. البته همسايگان او با اين كار به شدت مخالفت كرده و حتي چندين بار درصدد تخريب آن برآمدند اما اين كار آنها نتيجه اي نداشت زيرا زيربناي تام اين نقش و نگارها ساختاري بتوني قرار گرفته است كه تخريب آن را كاري غيرممكن كرده است. نكته جالب توجه اينجاست كه اين خانم، تمام اين دكوراسيون را با استفاده از وسايل دورانداختني ساخته است.

خانه اي از توپ پينگ پونگ
 

دنيل آرشام ساكن يكي از عجيب ترين خانه هاي دنيا در بروكلين است كه البته اين خانه به دست خود او ساخته شده است. دنيل براي ساخت ديوارهاي خانه 90 مترمربعي خود از 25هزار توپ پينگ پونگ استفاده كرده و همچنين با رنگ آميزي اين توپ ها، كل خانه را به رنگ سياه، سفيد و خاكستري درآورده است. دنيل براي ساخت اين دكوراسيون دو ماه زمان و براي هر مترمكعب از اين ديوارها 50دلار هزينه كرده است. تمام خانه او به غير از تختخواب و طبقه ها از توپ پينگ پونگ ساخته شده است. سيگار كشيدن در خانه دنيل ممنوع است زيرا ديوارهاي توپي ممكن است هر لحظه شعله ور شده و كل خانه در آتش بسوزد.

آپارتمان پله اي
 

تمام قسمت هاي اين خانه كه شامل پنج اتاق مي شود، از هم جدا بوده و از طريق پله هاي خارجي به يكديگر متصل شده است. طراح اين آپارتمان مجزا كه در توكيو قرار دارد، سوفوجيموتو است كه تا به حال خانه هاي زيادي با دكوراسيون عجيب در توكيو طراحي كرده است اما اين خانه كه متعلق به خودش است با طراحي منحصر به فردش در فهرست عجيب ترين خانه هاي دنيا قرار گرفته است. پنج اتاق اين آپارتمان شبيه به خانه هايي كوچك كه هر كدام داراي يك سقف هستند. ساخته شده است كه هم از طريق پله هاي خارج از ساختمان و هم از طريق پله هاي داخلي كه بيشتر به يك نردبان شباهت دارد، به هم متصل مي شوند.

طراحي آپارتمان يك طراح
 

ديدن دكوراسيون داخلي خانه هاي طراحان مشهور دنيا بسيار هيجان انگيز است مخصوصاً اگر اين خانه در فهرست عجيب ترين ها قرار گرفته باشد. اين آپارتمان كه متعلق به طراح مشهور فرانسوي ژان پل گالتر است. درست در مقابل برج ايفل قرار دارد و نماي بسيار زيبايي از شهر پاريس از داخل آن مشاهده مي شود. طرح اتاق اصلي اين آپارتمان سفيد به صورت راه هاي سياه است كه از روي يكي از لباس هاي ژان الگوبرداري شده است همچنين از اتاق هاي ديگر اين آپارتمان مي توان به اتاق باغچه اي كه با درختان و گل و گياه پوشانده شده و اتاق عروسك يا همان اتاق خواب كه ديوارها و سقف آن تماماً از پارچه تشكيل شده است، اشاره كرد.

سينما يا منزل مسكوني
 

اين آپارتمان كه بي شباهت به استوديو نيست و دراستكهلم قرار دارد. در روزگاران گذشته يك سينما بوده است كه در سال 1931 افتتاح شده بود. اما اينكه دليل تبديل اين سينما به يك منزل مسکوني چه بوده، هنوز مشخص نشده است. مساحت اين آپارتمان 423 متر بوده و همچنين داراي يك بالكن به مساحت 39 متر است. دكوراسيون داخلي اين خانه بسيار شيك و مجلل بوده و درست در ميان سالن اصلي يك درخت نخل قديمي با پنج متر ارتفاع قرار گرفته است. قيمت كنوني اين خانه سه ميليون و 261 هزار و 400 دلار آمريكا تعيين شده است.

آپارتمان كاغذي
 

هنرمندي به نام دن لاچو اهل شيلي با طراحي منحصر به فرد آپارتمان خود به وسيله كاغذ توانست نام خود را در سراسر دنيا مطرح كند. او به خاطر استفاده از كاغذ و مقوا، نام آپارتمان كاغذي خود كه شامل دستشويي، آشپزخانه و ظروفش، اتاق خواب و تختخواب مي شود را كازادي كارتن گذاشته است. در واقع تمام وسايل و مبلمان اين خانه كاغذي است به طوري كه با ورود به اين آپارتمان حس بودن در يك نقاشي به انسان دست مي دهد. اين هنرمند حتي نماي بيروني ساختمانش را با همين هنر آراسته است و اتومبيلي ساخته كه گويا پس از برخورد با ميله اي در پياده رو شكسته است.

خانه سمبليك
 

يكي ديگر از خانه هايي كه در فهرست عجيب ترين هاي دنيا قرار گرفته است، خانه اي در چين است كه تمام ديوارها با كاغذ ديواري هاي سفيد و نوشته هايي كه در نگاه اول در هم و برهم به نظر مي رسند، پوشيده شده است اما وقتي با دقت بيشتري به اين ديوارها نگاه مي كنيد، مي توانيد نوشته هايي شامل سمبل ها و ضرب المثل هاي چيني و حتي تمام مطالب با اهميتي كه لي چونگ پنگ در دانشكده آموخته است را ببينيد. او خانه خود را به اين شكل طراحي كرده تا آموخته هايش را هرگز فراموش نكند و به هر گوشه از خانه كه مي نگرد، آنها در مقابل چشم هايش باشند.
منبع: هفته نامه همشهري سرنخ- ش:88



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.