دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (2)

الحمدالله الحمدالله الحمدالله که خداوند بر ما منت نهاد و دگربار رزمندگان اسلام را به پيروزي رسانيد. مبارک است اين پيروزي بر امت شهيد پروري که اين گونه در صحنه هاي دشوار انقلاب اسلامي حضور دارند و اين بار با چهره کاروان هاي راه کربلا مصمم شده اند راه کربلا را بگشايند و به عشق زيارت مرقد مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (علیه السلام)، اراده شان را آهنين تر کرده اند و اين مردم با عزت و شرف رزمندگان ارتش و سپاه را دگر بار
شنبه، 10 دی 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (2)

دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (2)
دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (2)


 






 

قدرت واحده باشيم
 

مورخه 26/ 11/ 64
بسم الله الرحمن الرحيم
والذين جاهدوا فينا لنهدينهم سبلنا وان الله مع المحسنين (عنکبوت 69)
الحمدالله الحمدالله الحمدالله که خداوند بر ما منت نهاد و دگربار رزمندگان اسلام را به پيروزي رسانيد. مبارک است اين پيروزي بر امت شهيد پروري که اين گونه در صحنه هاي دشوار انقلاب اسلامي حضور دارند و اين بار با چهره کاروان هاي راه کربلا مصمم شده اند راه کربلا را بگشايند و به عشق زيارت مرقد مطهر حضرت ابا عبدالله الحسين (علیه السلام)، اراده شان را آهنين تر کرده اند و اين مردم با عزت و شرف رزمندگان ارتش و سپاه را دگر بار آبرو و عزت دادند به مسئولين جنگ انگيزه و الهام قوي تر دادند بايستي امروز که شاهد پيروزي شگفت انگيز ارتش اسلام هستم با جرئت بگويم که خداوند مستقيماً پاداش مردم را خودش عنايت فرمود.

دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (2)

الا في ايام دهر کم نفحات الافتعرضوا...
آگاه باشيد در دوران زندگي شما نسيم هايي مي وزند، يعني مناسبت هايي پيش مي آيند. از اين مناسبتها استفاده کنيد (خودتان را در معرض آنها بگذاريد).
مايه سرافرازي که در اين عمليات علاوه بر افتخار داشتن اين که خداوند ما را عامل پيروزي قرار داد. اين است که بايد شکر و سپاس خدا را به جاي بياوريم که به طور نسبي تذکرات فرمانده کل قوا را که همان دستورات خداست به اجرا در آورديم. حضرت امام تذکرات خود را در دو جمله قبل از شروع عمليات به ما فرمودند که من مختصراً ياد آور مي شوم. جمله يکم: آنکه بر ما فرمان مي دهد، خداست و فرمانده کل قوا خداست.
جمله دوم: ما همگي در پيشگاه خداوند مسئول هستيم. او از سريات ما آگاه است. در پيشگاه خدا نمي شود دغل بازي کرد. مسئوليت ما سنگين است. شکست ما منجر به شکست اسلام مي شود که قرن ها ديگر سربلند نمي کند. براي مقابله با دشمنان بايستي ما ( چه ارتشي چه سپاهي و چه بسيجي) يد واحده و قدرت واحده باشيم. اگر اين طور باشيم پيروزيم. هر کس به اندازه ظرف خود از نور معرفت الهي که در روزگار ما از پايگاه پر برکت مقام ولايت بر ما پرتو افکنده است، برخوردار مي گردد.
بيانات دلنشين امام همه را منقلب کرد و وقتي عمليات آغاز گرديد، آثار پربرکت يد واحده بودن و قدرت واحده بودن را در اين ديديم که بر دشمن غلبه کرديم و پيروز شديم. اين عمليات فتح المبين ديگر بود با اين تفاوت که ديگر آسيب ديدگان آفت هاي پيروزي شايسته نيست بار ديگر در معرض خطرات ناشي از آفات پيروزي قرار گيرد. ارتشيان و سپاهيان با تقويت بسيجيان بر دشمن تاختند و يکپارچه هماهنگ، متعهد و يار همديگر بودند و بر دشمن حمله کردند و خداوند به پاداش اين لياقت که آن نيز از توفيقات الهي بوده است. به ما نصرت بخشيد. حال اين ارتشي است که بايستي افتخار کند که در اين عمليات نقش حساس خود را در منحرف کردن دشمن از محور اصلي حمله، پشتيباني ها، آتش توپخانه، عمليات ضد زره، پدآفند هوايي، پشتيباني نزديک هوايي، پشتيباني هاي هليکوپتري، تقويت هاي پل زني، دريايي و.... ايثارگرانه ايفا کرد و خداي نکرده با نديده گرفتن خدمت فوق دل شکسته و محزون گردد از اين که چرا پيشروي به دست من حاصل نگرديد.

دستنوشته های شهید صیاد شیرازی (2)

و اين برادر سپاهي امت که بايد افتخار کند که چگونه با ياري همرزمان ارتشي خود ايثارگرانه از رودخانه اي سخت و دشوار گذشتند و بر دشمن تازيدند و آن ها را در هم شکستند و در منطقه مورد نظر پيش رفتند وآن را به روز سياه کشانيدند و نبايستي خداي ناکرده به آفت غرور مبتلا گردد. و اين بسيجيان ايثارگر هستند که بيش از هر زمان بايد بدانند مايه اصلي پيروزي به شمار مي روند و خداوند آنها را لايق گردانيده که عامل انگيزه و روح و شور به جبهه گردند و اسکلت تشکيلات سياه را محتوا دهنده و پيکره ارتش جمهوري اسلامي را تقويت نمايند و نبايد خداي نکرده در بعضي جبهه ها گرفتار آفت غرور و در بعضي جبهه ها گرفتار آفت حزن و اندوه گردند. آن چه که مي تواند پايان بخش اين نبرد سرنوشت ساز باشد دراين جمله خلاصه مي گردد.
اطاعت صادقانه و آگاهانه از دستورات رهبر کبير انقلاب اسلامي فرمانده کل قوا مبني بر يد واحده و قدرت واحده بودن.
بيست و ششم بهمن ماه 64
منطقه عملياتي جنوب قرارگاه خاتم قديم
منبع:ماهنامه شاهد یاران، شماره 30 - 29



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.