بازي کرايسيس

چند سال پيش نسخه اول بازي کرايسيس منتشر شد و خيلي زود همه را به خودش جذب کرد. اين بازي عنوان گرافيکي ترين بازي تاريخ بازي هاي PC را از آن خود کرده بود. سال ها بود که گيمرها منتظر نسخه دوم اين بازي بودند. بالاخره نسخه دوم در سال 2011 م. منتشر شد و اين بار هم باعث شگفتي شد؛ تا جايي که همه قبول کردند که اين بازي شگفتي بازي هاي سال 2011 م.است و تا مدت ها هيچ بازي اي نخواهد توانست از اين بازي جلو بزند.
چهارشنبه، 19 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازي کرايسيس

بازي کرايسيس
بازي کرايسيس


 

نويسنده: مهدي رضايي




 
چند سال پيش نسخه اول بازي کرايسيس منتشر شد و خيلي زود همه را به خودش جذب کرد. اين بازي عنوان گرافيکي ترين بازي تاريخ بازي هاي PC را از آن خود کرده بود. سال ها بود که گيمرها منتظر نسخه دوم اين بازي بودند. بالاخره نسخه دوم در سال 2011 م. منتشر شد و اين بار هم باعث شگفتي شد؛ تا جايي که همه قبول کردند که اين بازي شگفتي بازي هاي سال 2011 م.است و تا مدت ها هيچ بازي اي نخواهد توانست از اين بازي جلو بزند.
براي ديدن ظرافت کار در بخش گرافيک اين بازي، تنها کافي است که چشم هايتان را باز کنيد و با دقت به اطراف Alcatraz نگاه کنيد! سايه ها را بنگريد، ساختمان ها را تماشا کنيد، به منظره دور دست خيره شويد و ... البته فراموش نکنيد که نيم نگاهي هم به لباس معروف Nanosuit 2 بندازيد. پس از چند دقيقه نگاه دقيق به تمام المان هايي که با دقت طراحي شده اند و از کيفيت بسيار بالايي (هم در مورد بافت ها و هم سايه زني و... البته ظاهراً کيفيت بافت ها نسبت به بازي کمي افت داشته است) برخوردارند احساس خواهيد کرد که در نيويورک آشفته و ويران سال 2023م. قدم مي زنيد!
داستان اين بازي ادامه قسمت قبل است. در قسمت قبل در سال 2020م. شهاب سنگي به زمين سقوط مي کند. شهاب سنگ در کره شمالي سقوط کرده. دانشمندان کره اي مي خواهند روي شهاب سنگ آزمايش هايي انجام دهند. آمريکايي ها وارد ميدان مي شوند و سعي مي کنند آزمايشاتشان را زودتر از دانشمندان کره اي روي اين شهاب سنگ انجام دهند. کم کم اختلاف و جنگ به وجود مي آيد. همه شهاب سنگ را از ياد مي برند و به جان هم مي افتند؛ غافل از اين که اين يک شهاب سنگ نيست بلکه سفينه فضايي ها است. فضايي ها با سلاح هاي عجيبشان خارج مي شوند و شروع به نابود کردن انسان ها و شهرها مي کنند. بلاي بزرگي به جان زمين افتاده که به راحتي از بين نخواهد رفت. حالا بايد کشورهاي جهان عليه اين دشمن فضايي متحد شوند. فضايي ها هر روز بيش تر از قبل زمين را تصرف مي کنند. ارتش جهاني براي نابود کردن فضايي ها تشکيل مي شود.
شما يکي از اين سربازان زبده هستيد که داراي امکانات ويژه اي براي جنگ با فضايي ها هستيد؛ فضايي هايي که بخشي از زمين را مطيع خود کرده اند و قصد دارند انسان ها را برده هاي خودشان بکنند. شما در اين بازي با انواع فضايي ها رو به رو خواهيد شد.
کرايسيس 2 زيبايي و ظرافت هاي زيادي دارد. گرافيک آن در کنار صدابرداري موسيقي حرف اول را مي زند. در اين بازي بازيکنان با ابزارهايي آشنا مي شوند که در بازي هاي ديگر نبوده.
گيم پلي بازي بسيار به کرايسيس 1 شباهت دارد. گيم پلي، بسيار روان است و شما به راحتي بازي را کنترل مي کنيد. هوش مصنوعي دشمنان شما بسيار بالا اما نامتعادل است. منظور از نامتعادل اين است که در همه نقاط بازي يک نوع رفتار مشخص از سوي دشمنان مشاهده نمي کنيد.
صداپردازي بازي به خوبي با محيط هاي بازي هماهنگ است. اگر دقت کرده باشيد، بازي کرايسيس 2 به دو قسمت روند آرام و هم چنين قسمت اکشن تقسيم مي شود که صدا پردازي بسيار خوب اين دو قسمت، به تأثير گذاري هر چه بيش تر بازي کمک کرده است.
گرافيک کرايسيس 2 مانند ياقوت مي درخشد. اين را براي آن مي گويم که شايد فکر کرده باشيد چون با يک فضاي شهري روبه رو هستيم، ديگر از تصاوير جالب جنگل هاي انبوه خبري نيست؛ برعکس وقتي که تابش آفتاب را بر محيط مي بينيد، زيبايي کرايسيس 2 را باور مي کنيد. ساختمان ها به بهترين حالت طراحي شده اند؛ به گونه اي که ديدن ساختمان در حال سوختن را به نبرد با دشمنان ترجيح مي دهيد! تابش آفتاب بر ساختمان ها يا درختان و ... از بهترين افکت هاي بازي است. هم چنين صحنه هاي نبرد به خوبي طراحي شده؛ براي مثال، انفجارها و آتش هايي که به هنگام نبرد ايجاد مي شود بسيار طبيعي است.
Nanosuit نام لباسي است که در کرايسيس به شما قدرت انجام کارهايي را مي دهد که بسيار در روند بازي به شما کمک مي کند. نانوسوئيت، داراي چند حالت متفاوت با يک ديگر است؛ مثلاً حالت نامرئي شدن که به شما اجازه مي دهد براي مدت کوتاهي نامرئي شويد و از اين راه دشمنان خود را نابود کنيد؛ هم چنين حالت «سرعت زياد» که براي زماني که مي خواهيد از دست دشمنان فرار کنيد و هم چنين حالت «افزايش جان» که لباس شما را تبديل به يک جليقه ضد گلوله مي کند و باعث مي شود تيرهاي دشمنان اثر کم تري روي شما بگذارند. کرايسيس يک بازي آخرالزماني است؛ البته آخرالزمان نه به معني و مفهوم اعتقادات ما. فضايي ها از اختلاف زميني ها استفاده کرده و توانسته اند بخش زيادي از زمين را تصرف کنند. سربازان جهاني بايد زمين را نجات دهند. البته براي اين کار هم بازيکن و هم سربازان بازي کار سختي در پيش دارند. کرايسيس بازي راحتي نيست و به سادگي نمي شود آن را تمام کرد. براي انجام آن هم به يک سيستم قوي با گرافيک قوي نياز داريد.
اين بازي را تحت شبکه هم مي توان بازي کرد. البته اين روزها که هوا گرم است، بايد مراقب داغ شدن سيستم ها بود. به ويژه اگر از لپ تاپ استفاده مي کنيد، نبايد خيلي زياد خودتان را با کرايسيس مشغول کنيد.

سيستم مورد نياز براي اين بازي:
 

Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64 X2 2GHz or better
Nvidia 8800 GT or higher
GB RAM 2
Windows XP/Vista/7
GB free hard disk space 9
Internet connection
منبع:نشريه انتظار نوجوان شماره 73



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط