وصل و هجران

اشاره : اخيراً کتابي با عنوان (وعده ديدار) از انتشارات مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني منتشرشده که حاوي نامه هاي امام به فرزندش – مرحوم حاج سيد احمد خميني از سال 1347 الي 1367 بود. اين کتاب که با مقدمه اي از حاج سيد حسن خميني به چاپ رسيده است، حاوي نامه هاي خانوادگي، توصيه هاي اخلاقي، نامه هاي عرفاني، اندرزهاي اجتماعي و ... است که با توجه به مقاطع زماني و مکاني خاص تحرير اين نامه
شنبه، 22 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وصل و هجران
 وصل و هجران
وصل و هجران

 





 

نامه هاي حضرت امام خميني (ره) به فرزندش

حضرت حجت الاسلام و المسلمين مرحوم حاج سيد احمد خميني
اشاره : اخيراً کتابي با عنوان (وعده ديدار) از انتشارات مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني منتشرشده که حاوي نامه هاي امام به فرزندش – مرحوم حاج سيد احمد خميني از سال 1347 الي 1367 بود. اين کتاب که با مقدمه اي از حاج سيد حسن خميني به چاپ رسيده است، حاوي نامه هاي خانوادگي، توصيه هاي اخلاقي، نامه هاي عرفاني، اندرزهاي اجتماعي و ... است که با توجه به مقاطع زماني و مکاني خاص تحرير اين نامه ها، کلمات و جملات به کار رفته در آن ها، حاوي نکات اخلاقي و پندهاي ارزشمندي است که حتماً براي خوانندگان جوان مجله جوانان امروز و نيز براي آن هايي که رابطه مراد و مريدي آن دو يار سفر کرده را ديده يا شنيده اند، ارزشمند خواهد بود.
با ذکر خاطره اي از حاج سيد حسن با اين مضمون که «بارها و شايد بيش از ده بار – امام در موارد متعدد به من فرمودند : «حسن؛ پدر داري را از بابايت ياد بگير»، برخي از نامه هاي اين کتاب را با پي نوشت هايي که مرحوم حاج احمد آقا بر آنها نوشته اند. چاپ مي کنيم. اميد که مورد توجه باشد.
زمان : 7 بهمن 1348
مکان : نجف

وصل و هجران

بسمه تعالي
19 ذي القعده 89
احمد عزيز، دو – سه روز پيش جواب مرقوم شما را دادم و در آن گله هايي کردم. انشاءالله خداوند تعالي شما را حفظ کند و توفيق تحصيل بدهد، نمي دانم «شرح لمعه» تمام شده يا باز مشغول هستي. از وضع تحصيل خودت بنويس.
«اقليم »1 با همزه، نه با عين است. والسلام.
پدرت
کاغذ جوف را به فريده 2 برسانيد.
به پرهيز سينه و تقويت او ادامه بده تا به کلي برطرف گردد.

پي نوشت ها :

1.نام مستخدمه ي بيت امام در نجف که ظاهراً در نامه ي آقاي سيد احمد خميني با عين، درج شده بود و امام آن را تصحيح کرده اند.
2.خانم فريده مصطفوي.

منبع: نشريه جوانان امروز، شماره 2094

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.