راهنماي استفاده از اتوي مو

بهتر است شب به حمام برويد و موهاي تان را بشوييد و سپس آن ها را با اتو صاف کنيد. اين کار موجب مي شود صبح موهاي مرتب تر و زيباتري داشته باشيد. اگر با موهاي خيس و نامرتب بخوابيد، صبح روز بعد بايد مدت بيشتري را براي صاف کردن موهاي تان با اتوي مو صرف کنيد و به طور مسلم، موهاي تان حرارت بيشتري خواهند ديد.
يکشنبه، 23 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهنماي استفاده از اتوي مو

راهنماي استفاده از اتوي مو
راهنماي استفاده از اتوي مو


 






 
برخلاف سال هاي پيش که موهاي فر مد بود، اين روزها هر چقدر موهاي صاف تر و يک دست تري داشته باشيد، زيباتر به نظر مي رسيد. بسياري از محصولات جديد، کار خانم هايي را که موهاي فر و مجعد دارند، راحت کرده است. دو نمونه از محصولاتي که مي توان با آن ها در خانه موهايي صاف را براي خود فراهم کرد، اتوي مو و سشوار است. اگر شما هم جزو خانم هايي هستيد که هر روز اتوي مو دست تان است، يک لحظه صبر کنيد! توصيه هاي ما درباره ي استفاده ي صحيح از اتوي مو را حتما بخوانيد.

اگر موهاي تان مش يا رنگ شده است
 

موهاي طبيعي در برابر حرارت اتوي مو مقاومت بيشتري دارند. ولي اگر شما موهاي تان را رنگ، فر، مش يا هاي لايت کرده ايد بايد در استفاده از اتوي مو دقت بيشتري به خرج دهيد.
موهايي که به نوعي تحت تأثير مواد شيميايي قوي در آرايشگاه ها براي تغيير رنگ مو قرار مي گيرند، به نوعي آسيب ديده اند و حرارت اتوي مو ممکن است سبب آسيب بيشتر و حتي خشک شدن و ريزش اين موها شود. بنابراين اگر موهاي تان را مش، فر و دکلره کرده ايد تا حد امکان از اتوي مو استفاده نکنيد.
اگر مجبور شديد از اتوي مو براي صاف کردن موهاي تان استفاده کنيد. درجه ي آن را روي حرارت هاي پايين تنظيم کنيد.

استفاده از اتوي مو براي موهاي مصنوعي
 

اين روزها بعضي از خانم ها در لابه لاي موهاي شان، موهاي اکستنشن (مصنوعي) اضافه کرده اند يا از کلاه گيس ها براي پرپشت تر نشان دادن موهاي شان استفاده مي کنند.
اتو کردن اين موهاي مصنوعي به دقت بسيار بيشتري نياز دارد، براي اين که اگر شما اين موها را با همان درجه حرارت اتوي مو که موهاي طبيعي را با آن اتو مي کنيد، يا با همان دفعات آن ها را صاف کنيد، امکان سوختن و آسيب ديدن اين موها وجود خواهد داشت. براي اين که اين موها آسيب نبينند و سالم باقي بمانند. حرارت اتوي مو را هنگامي که آن را روي اين دسته از موها مي کشيد، کاهش دهيد و از طرف ديگر دفعات کمتري اين موها را لاي چنگک هاي سراميکي اتو قرار دهيد.

چند توصيه جدي
 

موهاي تميز را اتو کنيد
 

بهتر است هنگامي که موهاي تان را به تازگي شسته ايد و تميز کرده ايد، از اتوي مو براي حالت دادن و صاف کردن موهاي تان استفاده کنيد. وقتي موهاي تان چرب است، اين چربي ها و آلودگي با حرارت اتو به خورد موهاي تان مي روند و موها آسيب مي بينند.

سشوار بکشيد
 

پس از صاف و يک دست کردن موهاي تان با اتوي مو، روي آن ها سشوار بکشيد و به جاي استفاده از باد داغ سشوار، از باد سرد آن استفاده کنيد. اين کار موهاي شما را براق تر مي کند و در عين حال چون از باد گرم سشوار استفاده نکرده ايد باز هم به نفع سلامت موهاي تان است.

پيش از اتو، شانه کنيد
 

براي اين که حرارت اتوي مو کمتر روي موهاي تان باقي بماند، پيش از اتو کردن، موهاي تان را شانه کنيد. حتماً قبول داريد که اتو و صاف کردن موهاي شانه شده، بسيار راحت تر از موهاي نامرتب و درهم است. چون دفعات کمتري اتو را روي موهاي تان مي کشيد.

شب بهتر از صبح
 

بهتر است شب به حمام برويد و موهاي تان را بشوييد و سپس آن ها را با اتو صاف کنيد. اين کار موجب مي شود صبح موهاي مرتب تر و زيباتري داشته باشيد. اگر با موهاي خيس و نامرتب بخوابيد، صبح روز بعد بايد مدت بيشتري را براي صاف کردن موهاي تان با اتوي مو صرف کنيد و به طور مسلم، موهاي تان حرارت بيشتري خواهند ديد.

ژل استفاده کنيد
 

براي اين که موهاي تان بهتر حالت بگيرند، هر بخشي از آن را که مي خواهيد اتو بکشيد، ژل بزنيد. اين کار موجب مي شود موهاي تان بهتر حالت بگيرند و زيبا و براق به نظر بيايند.

روش صحيح استفاده از اتوي مو
 

اگر شما از روش زير براي اتو کردن موهاي تان استفاده کنيد، پس علاوه بر موهاي صاف و براق موهاي سالم نيز خواهيد داشت.
پس از شستن موهاي تان و خارج شدن از حمام، موها را با حوله يي خوب خشک کنيد.
سپس با يک شانه و با کمک دستان تان موها را شانه و آن ها را صاف کنيد و يا به صورت حلقه حلقه شکل دهيد.
از اتوي مو براي صاف کردن موهاي تان استفاده کنيد. فراموش نکنيد شما نبايد بيش از پنج دقيقه اتوي مو را روي موهاي تان نگه داريد.
منبع: 7 روز زندگي شماره 120



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.