انرژي ذهني (2)

تمام آنچه را که در اطراف خود مي بينيد و گمان مي کنيد که خودشان ايجاد شده اند، بازتاب انديشه هاي خودتان است. اين آيه را به خاطر داشته باشيد:« يقيناً خداوند آنچه را که در آسمان ها و زمين است، در اختيار شما قرار داده »انسان به طور مستقيم نمي تواند اوضاع و شرايط را انتخاب کند، اما مي تواند انديشه هايش را آگاهانه برگزيند و درنتيجه به طور قطع اوضاع و شرايط دلخواهش را بيافريند. پس شما همان چيزي خواهيد شد، که فکر مي کنيد.
شنبه، 29 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انرژي ذهني (2)

انرژي ذهني (2)
انرژي ذهني (2)


 






 
تمام آنچه را که در اطراف خود مي بينيد و گمان مي کنيد که خودشان ايجاد شده اند، بازتاب انديشه هاي خودتان است.
اين آيه را به خاطر داشته باشيد:
« يقيناً خداوند آنچه را که در آسمان ها و زمين است، در اختيار شما قرار داده »
انسان به طور مستقيم نمي تواند اوضاع و شرايط را انتخاب کند، اما مي تواند انديشه هايش را آگاهانه برگزيند و درنتيجه به طور قطع اوضاع و شرايط دلخواهش را بيافريند. پس شما همان چيزي خواهيد شد، که فکر مي کنيد. به قول مولانا:

اي برادر تو همه انديشه اي
مابقي تو استخوان و ريشه اي

گر بود انديشه ات گل، گلشني
ور بود خاري، تو هيمه گلخني

« جهان هر کس به اندازه وسعت فکر اوست.»
تمام چيزهايي که در زندگي داريد، خودتان جذب کرده ايد و اين توسط افکار و تصاويري که در ذهن تان داريد به سمت شما جذب مي شوند، دقيقاً مانند آهن ربا به هر چيزي که بيشتر فکر کنيد و روي آن تمرکز کنيد و احساسات تان شديداً درگير آن شود، به سوي شما جذب مي شود. شايد اين سخن خوشايند شما نباشد، اما بدانيد تمام چيزهايي که در زندگي داريد و از آن ناراضي هستيد توسط خود شما جذب شما شده اند مانند بدهي، تصادف، دعوا، اختلاف و...
بيشتر انسان ها اين کار را به صورت ناخودآگاه انجام مي دهند، چون روي افکار خود کنترلي ندارند. حال امکان دارد فکر کنيد که بايد روي تمام افکار روزانه خود کنترل داشته باشيد و فکر اين کار شما را به استرس بيندازد، اما فقط کافي است به احساسات خود توجه کنيد. در اين صورت متوجه مي شويد که چه چيزي را به سوي خود جذب مي کنيد. وقتي احساسات خوب ( اميد، خوشحالي، عشق و... ) داريد، يعني چيزهايي را که مي خواهيد، داريد به سوي خود جذب مي کنيد. پس در هر زمان ديديد که حس خوبي نداريد ( احساس گناه، نااميدي، عصبانيت و...)، بدانيد که افکار فعلي شما با خواسته تان هم جهت نيست. پس هر چه احساس بهتري داشته باشيد، جهت گيري افکارتان درست تر است و بر عکس.
آنچه را که احساس مي کنيد، به سوي خود جذب مي کنيد، نه فقط آنچه را که به آن فکر مي کنيد.
به همين دليل است که بيماران مريض تر، ثروتمندان پولدارتر و فقيران نادارتر مي شوند؛ به خاطر چيزهايي که اکثراً و به طور مستمر و غالب احساس مي کنند. پس خودتان را در وفور نعمت ببينيد، به زودي جذبش مي کنيد. پس خودتان شروع کنيد احساس سلامتي را، احساس ثروت و... ناخودآگاهتان به شما پاسخ خواهد داد و خواسته شما پديدار خواهد شد.
انديشه هاي شما اجباري نيستند، بلکه اين شما هستيد که تصميم مي گيريد به چه چيزي فکر کنيد و اتفاقات، شرايط و دنياي پيرامون شما نتيجه همين تصميم آگاهانه و اختياري شماست.
زنديگي مانند آينه اي است که انديشه هاي شما را به خودتان باز مي گرداند.
به قول مولوي:

اين جهان کوه است و فعل ما ندا
سوي ما آيد، نداها را صدا

اکثر انسان ها خواهان بهبود اوضاع و شرايط هستند، اما تمايلي به بهبود انديشه هاي شان نشان نمي دهند و شرايط و وقايع بيروني دقيقاً خودشان را با انديشه ها و تصاوير ذهني شما هماهنگ مي کنند. اگر از وقايع و شرايط پيرامون خود ناراضي هستيد، نحوه تفکرات خود را تغيير دهيد.
يکي از دلايل اين که در زندگي خود چيزهايي را مي بينيد که نمي خواهيد، اين است که با ديدن آن فقط به اين فکر مي کنيد که آن را نمي خواهيد و با تمام وجودتان فرياد مخالفت مي زنيد و جالب اين است که ذهن شما آن را جذب مي کند، حتي اگر کوهي از بدهکاري ها باشد، قبض جريمه باشد، شلوغي، بيماري، چاقي و... باشد.
وقتي نشسته ايد و به چيزي فکر مي کنيد و روي آن متمرکز مي شويد، ناخودآگاه تان تمام قواي خود را براي آوردن آن به زندگي شما بسيج مي کند، پس روي چيزهايي که نمي خواهيد تمرکز نکنيد.
وقتي روي چيزي با احساسات شديد متمرکز مي شويد، باعث مي شود که آن چيز سريع تر اتفاق بيفتد. زندگي شما متحول مي شود، فقط اگر تمرکزتان را از روي چيزهايي که نمي خواهيد، چيزهايي که از آنها مي ترسيد و چيزهايي که از آنها دوري مي کنيد برداشته و به چيزهايي بدهيد که واقعاً مي خواهيد.
پس چيزهايي که شما به خود جذب مي کنيد، افکاري برجسته و عالي هستند که شما در ذهن تان داريد، خواه آگاهانه باشد خواه ناآگاهانه.
آناتول فرانس مي گويد: « همه بدبختي ها از درون خود ما بر مي خيزند و مسبب آنها خودمان هستيم و ما فکر مي کنيم که آنها از بيرون مي آيند، حال آنکه در درون خودمان و با ذهن خودمان ساخته مي شوند ».
و به قول صائب:

از درون سيه توست جهان چون دوزخ
دل اگر تيره نباشد، همه دنياست بهشت

زندگي دقيقاً همان گونه است که فکر مي کنيد و هر انديشه اي به نوعي در زندگي تان ظاهر مي شود.

زندگي زيباست، اي زيباپسند
زنده انديشان به زيبايي رسند

آن قدر زيباست اين بي بازگشت
کز برايش مي توان از جان گذشت

اعتقاد به شعر فوق باعث شادي و موفقيت مي شود و باور داشتن اشعار زير باعث بدبختي و سختي زندگي:

زندگي قصه تلخي است که از آغازش
بس که آزرده شدم، چشم به پايان دارم

يا :

زندگي جنگ است جانا
بهر جنگ آماده شو

انسان هايي که مدام با اوضاع و افرادي که باب ميلشان نيست، به نبرد بر مي خيزند، نمي دانند که مشغول پيکار با « معلول» هستند و تا علت را از بين نبرند، در اين نبرد موفق نمي شوند. تا زماني که با دست پيش مي کشند و با پا پس مي زنند، داراي چيزي نخواهند شد.
سختي و آساني زندگي به نوع انديشه هاي شما بستگي دارد. پيامبر اکرم (ص) مي فرمايد: « زندگي را آسان بگيريد تا روزي تان افزايش يابد».
به قول حافظ:

گفت آسان گير بر خود کارها کز روي طبع
سخت مي گيرد جهان بر مردمان سخت کوش

با دل خونين لب خندان بياور همچو جام
ني گرت زخمي شد، آيي چو چنگ اندر خروش

برگرفته از کتاب معجزه ذهن براي رسيدن به آرزوها/ دکتر مرتضي احمدي منش
منبع: نشريه راه موفقيت شماره 21.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.