درباره نويسندگان

ري اندرسون مؤسس و رئيس شركت اينترفيس،‌ يكي از بزرگترين شركتهاي جهاني مبلمان داخلي است. او رئيس و مقام ارشد سابق اجرايي شركت نيز هست. آقاي اندرسون كار خود را زماني كه در ديرينگ ميليكن(1) و كالاوي ميلز(2) بود با موكت و منسوجات آغاز كرد. در سال 1973، شركت اينترفيس را تأسيس، و شروع به توليد كاشيهاي كفپوش موكتي
چهارشنبه، 3 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درباره نويسندگان

درباره نويسندگان
درباره نويسندگان


 





 
ري اندرسون مؤسس و رئيس شركت اينترفيس،‌ يكي از بزرگترين شركتهاي جهاني مبلمان داخلي است. او رئيس و مقام ارشد سابق اجرايي شركت نيز هست.
آقاي اندرسون كار خود را زماني كه در ديرينگ ميليكن(1) و كالاوي ميلز(2) بود با موكت و منسوجات آغاز كرد. در سال 1973، شركت اينترفيس را تأسيس، و شروع به توليد كاشيهاي كفپوش موكتي با نصب رايگان در آمريكا كرد. در همان سال با شركت كارپتس اينترنشنال(3) در بريتانيا شريك شد و بيست سال بعد اين شركت را به تملك خود درآورد.
امروز شركت اينترفيس در كسب و كار اصلي خود يعني پوششهاي كف مدولار با سطح نرم پيشتاز است. آقاي اندرسون يكي از مترقي ترين رهبران جهاني است كه از لحاظ محيط زيست شناخته شده است و اينترفيس به عنوان شركتي پيشتاز در جنبش كسب و كار سبز شهرت دارد.
آقاي اندرسون در طول دوره رياست جمهوري كلينتون، در مقام رئيس اشتراكي شوراي توسعه پايدار رياست جمهوري انجام وظيفه مي كرد. هم اكنون وي در هيئت مديره شركتهاي ملاور(4)، جورجيا كنسروانسي(5)، بنياد آيدا كيسون كالاوي(6)، و مؤسسه راكي مانتين(7) مشغول خدمت است. او مشاور مركز توسعه پايدار دانشگاه تگزاس است.
لرد بيلي موريا مؤسس و مقام ارشد اجرايي كبرا بير، از شركتهاي عمده توليد كننده نوشابه است.
لرد بيلي موريا كار خود را در سال 1982 در ارنست اند يانگ(8) شروع كرد و چهار سال را در بخش مميزي، ماليات، آموزش و حسابداري صرف كرد. او در سال 1986 به عنوان حسابدار رسمي صلاحيت پيدا كرد و در سال 1988 از دانشگاه كمبريج در رشته حقوق فارغ التحصيل شد. سپس در مقام حسابدار مشاور، در كرس وال(9) لندن (بخشي از اس اند دبليو برسفورد)(10) مشغول كار شد.
در سال 1989، به عنوان مدير بازاريابي و فروش به مجله «فوكوس حسابداري اروپايي»(11) نقل مكان كرد. بعداً در همان سال شركت كبرا بير را تأسيس كرد و آرزوي خود را مبني بر توسعه يك شركت بزرگ تر توليد كننده نوشيدني براي جذب طرفداران ايِل(12)و ديگر طرفداران نوشيدنيها به مرحله عمل رساند.
لرد بيلي موريا با راه انداختن شركت جنرال بيلي موريا واينز(13) و مجله تاندوري(14) و سايت تاندوري مگزين دات كام(15) كار خود را در بازارهاي ديگر گسترش داد. او كاري زون دات كام(16) را هم تأسيس كرد و مؤسس و رئيس شركت كبرابات تكنولوجيز(17) هم هست.
او مدير بريك برادرز(18) و يكي از اعضاي مشورتي هيئت مديره شركت بوستون آناليتيكس(19) مي باشد. علاوه برآن، لرد بيلي موريا رئيس هيئت اشتغال ملي دايره شركتهاي كوچك و متوسط دولت بريتانيا و معاون رئيس اتاق بازرگاني و صنعت انجمن تجارت آسيايي لندن است.
رابين چيس مؤسس و مقام ارشد اجرايي سابق زيپ كار است. اين شركت اتوموبيلها را به صورت ساعتي كرايه مي دهد. او مؤسس و مقام ارشد اجرايي ميدو نت وُركس(20) هم هست.
در ژوئن 2000، خانم چيس در تأسيس زيپ كار شراكت كرد،‌ يك شركت ارائه دهنده خدمات كرايه اتومبيل كه به اعضا اجازه مي دهد براي مدتهاي كوتاه، اتومبيل را به صورت آنلاين كرايه كنند. در سال 2003 از مقام ارشد اجرايي كناره گيري كرد و در همان زمان شركت ميدو نت وركس را كه يك شركت مشاوره است و تكنولوژيهاي بي سيم را به شركتهاي حمل و نقل ارائه مي كند، تأسيس كرد و مقام ارشد اجرايي آن شد.
خانم چيس هميشه سخنراني مي كند و در برنامه تلويزيوني تودي(21) و راديو نشنال پابليك(22) و در روزنامه نيويورك تايمز و وايرد(23) و مجله تايم شهره شده است.
او اكنون در شوراي ملي رشد هوشمند(24) شوراي بين المللي مشورتي طرح كيوتو سيتيز(25) و نيروي ضربت بي سيم(26) شهردار بوستون مشغول انجام وظيفه است.
مايكل دل مؤسس، مقام ارشد اجرايي و رئيس شركت دل است، يك شركت فروش مستقيم كامپيوتر كه در سال 1984 تأسيس كرد. او نويسنده كتاب بي واسطه از دل: استراتژيهايي كه صنعتي را متحول ساختند(27)، است.
آقاي دل با هزار دلار و با هدف برقراري ارتباط مستقيم با مشتريان، شركت كامپيوتري خود را راه اندازي كرد. تا سال 1992 او جوان ترين مقام ارشد اجرايي بود كه در فورچون 500 جايگاهي به دست آورده بودند. در سال 1998 شركت ام اس دي كاپيتال (28) را تشكيل داد كه يك شركت سرمايه گذاري خصوصي است. شركت دل در سال 2001 از نظر سهم بازار جهاني در رده اول قرار گرفت.
آقاي دل در هيئت مؤسسان انجمن اقتصاد جهاني و كميته اجرايي شوراي تجاري بين المللي آن مشغول كار است. او يكي از اعضاي شوراي تجاري آمريكا نيز هست. آقاي دل همچنين در شوراي مشاوران علوم و تكنولوژي رياست جمهوري آمريكا علوم و تكنولوژي و در هيئت مديره مدرسه هندي بازرگاني واقع در حيدرآباد هندوستان مشغول انجام وظيفه است.
پينگ فو رئيس و مقام ارشد اجرايي شركت ژئومجيك است. اين شركت خدماتي و نرم افزاري جهاني است كه در زمينه تكنولوژيهاي سه بعدي تخصص دارد.
خانم فو از شراكت در تأسيس ژئومجيك، مدير بخش تصويرسازي در مركز ملي برنامه هاي ابر كامپيوتري بود و در آنجا پروژه نرم افزاري ان سي اي اي موزاييك (29) را آغاز و مديريت كرد كه در نهايت منجر به ابداع و توسعه برنامه هاي نت اسكيپ(30) و اينترنت
اكسپلورر(31)شد. او در زمينه بانكهاي اطلاعاتي، شبكه سازي، پردازش هندسي و گرافيكهاي كامپيوتري بيش از بيست سال تجربه در صنايع نرم افزاري دارد.
در سال 1982 خانم فو شركت ژئو مجيك را تأسيس كرد و از آن زمان تا كنون شركت را از يك شركت تازه تأسيس تبديل به يك شركت پيشگام جهاني در عرصه پردازش و نمونه برداري اشكال هندسي (دي اس اس پي)(32) كرد.
در سال 2005 خانم فو در مجله اينك(33) به نام كارآفرين سال معرفي شد.
سر استليوس حاجي- ايوانو مؤسس شركت ايزي گروپ است،‌ يك شركت هولدينگ خصوصي كه كسبهاي تازه اي ايجاد كرده و مالك نام تجاري «ايزي» است.
سر استليوس بعد از فارغ التحصيلي از مدرسه بازرگاني دانشگاه سيتي لندن در زمينه حمل و نقل و مالي وارد شركت پدرش موسوم به ترودوس شيپينگ(34)شد. او اولين شركت خود را در سال 1992 به نام استلمار تانكرز(35) تأسيس كرد و سه سال بعد ايزي جت را راه اندازي نمود كه هنوز بزرگترين سهامدارش است.
در سال 1998شركت هولدينگ ايزي گروپ را تشكيل داد تا حوزه هاي جديدي را براي بسط نام تجاري «ايزي» كاوش كند. او همچنان رئيس هر يك از زيرمجموعه هاست. در بين بقيه شركتها ايزي گروپ در برگيرنده ايزي اينترنت كافه(36)، ايزي كار(37)، ايزي ماني(38)، ايزي سينما(39)، و ايزي كروز(40) است.
سراستليوس رئيس و پايه گذار سي مپا(41) (انجمن حفاظت از
محيط زيست دريايي قبرس) نيز هست.
برنت هوبرمن شريك مؤسس لست مينت دات كام، يك وب سايت مسافرتي و تفريحي است كه شركت تراولوسيتي يوروپ(42) در سال 2005 آن را خريداري كرد. او اكنون به عنوان رئيس و مقام ارشد استراتژي مشغول انجام وظيفه است.
آقاي هوبرمن پنج سال در شركت مارس اند كو و شركت مشاوران استراتژي اسپكتروم(43) و در آنجا در حوزه رسانه و مخابرات تخصص پيدا كرد. او هميشه به جديدترين نوآوريها در زمينه تكنولوژي علاقه مند بوده است. قبل از راه اندازي لست مينت دات كام،‌ او يكي از اعضاي پايه گذار و رئيس توسعه تجاري در كيوايكس ال(44)بود و در شركت لان وان(45) نيز در بخش توسعه تجاري كار كرده است.
آقاي هوبرمن در آوريل 1998 شركت لست مينت دات كام را مشتركاً تأسيس كرد. اولويت كليدي او حفظ و توسعه روابط شركت با سهامداران اصلي بود، از جمله جامعه مالي، سهامداران و مشتريان. در سال 2005 لست مينت دات كام به شركت تراولوسيتي (سابرهولدينگ) (46) فروخته شد.
آقاي هوبرمن در ژانويه 2007 با سمت مدير به شركت گروه رسانه اي گاردين پيوست.
لوك جانسون رئيس شركت تلويزيوني چنل فور است كه از شركت هاي دولتي پيشگام در پخش برنامه در انگلستان محسوب مي شود.
آقاي جانسون بدواً علاقه خود به كسب و كار را با راه اندازي كلوپهاي شبانه در حين تحصيل در رشته پزشكي در دانشگاه اكسفورد نشان داد. سپس به عنوان تحليلگر به كلاين ورت بنسون(47)
كه يك بانك سرمايه گذاري بود، پيوست.
در سال 1993، تملك شركت پيتزااكسپرس(48) را سازماندهي كرد و شركت را در بازار بورس با 40P به صورت شناور درآورد. او تا سال 1999 رئيس آن بود و در آن زمان قيمت سهام به بيش از 900P رسيده بود. در سال 1999،‌ آقاي جانسون رستورانهاي سيگنچر(49) را راه اندازي كرد كه در برگيرنده فروشگاه زنجيره اي بلگو(50) بود. بعد از فروش شركت در سال 2005، فروشگاه زنجيره اي استرادا(51) را راه انداخت وبعد از گسترش آن به سي فروشگاه، در اواخر سال 2005 آن را فروخت. اكنون در مقام رئيس مشغول كار است.
آقاي جانسون در ژانويه 2004 رئيس شركت تلويزيون چنل فور شد و همچنان در آن سمت باقي است. از سال 2000 در تعدادي از شركتهاي دولتي و خصوصي يكي از سرمايه گذاران پيشرو بوده و مقام خود را به عنوان رئيس سرمايه گذاري خصوصي ريسك كپيتال پارتنرز(52) حفظ كرده است.
آقاي جانسون مدير الدراستريت وي سي تي(53)، كه يك شركت مديريت صندوق سرمايه پرخطر است و مدير اينتركوئيس گروپ(54)، گروه راه حلهاي تأمين نيروي تكنولوژي اطلاعات نيز هست.
رابرت جانسوون مؤسس شركت تلويزيوني بلك اينتر تينمنت (بي ئي تي) است كه يك شركت تلويزيون كابلي با هدف مخاطب قرار دادن آمريكايي هاي آفريقايي تبار است. او مؤسس،‌ رئيس و مقام ارشد اجرايي شركتهاي آرال جي(55)هم هست.
آقاي جانسون در طول سالهاي اوليه كار خود،‌ براي شركت پابليك برادكستينگ(56)و واشنگتن اربن ليگ(57) كار مي كرد. او براي والتر فانتروي(58)،‌ نماينده كنگره از واشنگتن دي سي نيز به عنوان منشي مطبوعاتي كار كرده است.
در سال 1976 آقاي جانسون معاون رئيس روابط عمومي دولتي براي انجمن ملي مخابرات و برنامه هاي كابلي شد. در سال 1979 سمت خود را واگذار كرد تا شركت تلويزيوني بلك اينترتينمنت را راه اندازي كند. اين شركت در ژانويه 1980 براي اولين بار پخش برنامه هاي خود را آغاز كرد.
در سال 1991 شركت در بورس عرضه شد اما در سال 1998 آقاي جانسون يك بار ديگر شركت را خصوصي كرد و بعد در سال 1999 آن را به وياكام فروخت. آقاي جانسون تا سال 2005 رئيس و مقام ارشد اجرايي باقي ماند.
او مؤسس شركت هاي آر ال جي نيز هست، يك شبكه تجاري كه براي خدمات مالي،‌ مستغلات، پذيرايي و رستوران، ورزشهاي حرفه اي،‌ توليد فيلم،‌ و صنايع ضبط موسيقي اقدام به سرمايه گذاري استراتژيك و هدايت مي كند. او اكنون به عنوان رئيس و مقام ارشد اجرايي مشغول به كار است.
علاوه بر آن، آقاي جانسون در اين هيئت مديره ها مشغول انجام وظيفه است: هيئت مديره ان بي اي(59)؛ شركت لاوز كمپانيز(60)؛ گروه مديريت بين المللي(آي ام جي)(61)؛ مؤسسه آمريكن فيلم(62)؛ شركت آموزشي استراير(63)؛ دانشگاه جانزهاپكينز؛‌ شوراي بازرگاني؛ شوراي مشورتي وال مارت(64)؛ و هيئت مشاوره دويچه بنك(65). او مدير سابق شركت هتل هيلتون نيز هست.
هوارد لستر رئيس و مقام ارشد اجرايي ويليامز-سونوما است، از شركتهاي عمده خرده فروشي اثاثيه و مبلمان منزل.
آقاي لستر در زمينه عملياتهاي كامپيوتري تجربه فراواني دارد و قبل از ورود به خرده فروشي، پانزده سال را در صنعت كامپيوتر صرف كرده است. او شش سال در شركت علوم كامپيوتري بود و بعد معاون اجرايي رئيس شركت ملي برادفورد(66) شد كه پيش از اين،‌ شركت سنتوركس(67) را تملك كرده بود.
آقاي لستر در سال 1978 شركت ويليامز-سونوما را خريد و از آن زمان سمتهاي پرزيدنت، مقام ارشد اجرايي و اكنون رئيس هيئت مديره را حفظ كرده است.
آقاي لستر عضو هيئت مديره فروشگاههاي هارولد(68) نيز است و در شوراي اجرايي دانشگاه كاليفرنيا واقع در سان فرانسيسكو حضور دارد. او در هيئتهاي مشورتي مؤسسه مديريت خرده فروشي متعلق به دانشگاه سانتا كلارا و مدرسه بازرگاني والتر اي.هاس(69) در دانشگاه كاليفرنيا واقع در بركلي عضو است.
پاملا مارون مؤسس و مقام اجرايي شركت مارون(70) ارگانيك اينويشنز است. او مؤسس و مقام ارشد اجرايي سابق آگراكوئست نيز هست. هر دو شركت جزو شركتهاي مهار آفات طبيعي هستند.
از سال 1983 تا 1998، خانم مارون رهبري گروه بيولوژي حشرات را در مانسانتو به عهده داشت كه مشغول ابداع راه حلهاي نوين براي مهار حشرات بودند. در سال 1990 آنجا را ترك كرد و رئيس پايه گذار شركت انتوتك(71) شد، يك شركت دفع آفات نباتي وابسته به شركت نورديسك(72). سپس بعد از واگذاري شركت در سال 1995، خانم مارون شركت آگراكوئست را تأسيس كرد كه در زمينه محصولات مهار آفات طبيعي فعاليت مي كند. او تا آوريل 2006 در مقام رئيس، مدير عامل مقام ارشد اجرايي انجام وظيفه مي كرد.
امروز ايشان در شركت مارون ارگانيك اينويشنز رهبري شركتي را بر عهده دارد كه هدفش توليد محصولات مؤثر، ايمن و دوستدار محيط زيست براي مهار آفات طبيعي است.
خانم مارون در هيئت مديره هاي انجمن اكولوژيست هاي آي پي ام كاربردي(73)، بنياد ملي آموزش آي پي ام، و بنياد تحقيقات كشاورزي آلي(74) حضور دارد. از سال 1999 در هيئت مديره ساترهلث(75) در منطقه رابينسون ساكرامنتوسييرا حضور دارد.
سر جري رابينسون رئيس سابق اليد دومك(76) است. سر جري رابينسون بعد از ترك كالج در هفده سالگي در نظر داشت كشيش شود. در عوض، در سال 1965 به شركت اسباب بازيهاي مچباكس(77) پيوست،‌ شركتي كه قبل از انتقال به گروه لكس سرويس(78)، به مدت نه سال درآنجا باقي ماند.
در سال 1980 او به عنوان مدير مالي دفتر انگليسي كوكاكولا به شركت گراند متروپوليتن(79) پيوست. در سال 1982 مدير عامل شد و بعد رداي مدير ارشد اجرايي شعبه خدمات مقاطعه كاري گراند مت را به تن كرد. در سال 1987 مديريرت خريد سهام شركت از گراند متروپوليتن را هدايت كرد.
در سال 1991 به عنوان مدير ارشد اجرايي به شركت گرانادا پيوست و بعدها بر تملك هتلهاي فورته(80) در سال 1996 نظارت كرد. او سپس در ادغام گرانادا گروپ (81) و كمپاس گروپ(82) در سال 2000 نقشي اساسي داشت. او در سال 2001 از گرانادا بازنشسته، و يك سال بعد رئيس اليد دومك شد. بعد از واگذاري به شركت پرنود ريچارد(83)،‌ از مقام رياست كناره گرفت.
هم اكنون سرجري رابينسون رئيس شركت موتوهاسپيتاليتي(84) است كه مجري پيشگام مناطق خدمات آزاد راهي در انگلستان است.
اندرو شرمن شريك مؤسس و مقام ارشد اجرايي گروه فست گرو رايت است، از پيشگامان جهاني در توسعه و ارائه برنامه هاي آموزش مديريت و اجرا ي آنلاين و در محل.
آقاي شرمن كه از وكلاي مبرز شركتي و معاملاتي است،‌ در شركت حقوقي ديكشتاين(85) شاپيرو واقع در واشنگتن دي سي نيز شريك است. او مشاور حقوقي و استراتژيك فورچون 500 و شركتهاي در حال رشد نوظهور است.
همچنين آقاي شرمن به عنوان استاديار در برنامه هاي ام بي اي دانشگاه مريلند به مدت بيش از هجده سال انجام وظيفه كرده است. از سال 1987 مشاور عمومي بيروني سازمان كارآفرينان جوان است و در انجمن مشاوره مقاطعه كاران كوچك و نوپا رئيس هيئت مديره و مشاوره عمومي است. وي رئيس سابق كميسيون ملي كارآفريني است.
مايك ساتون رئيس بيرمات ايكادمي و دستيار تأليف كتاب «كارآفرين بيرمات» است.
در سال 1994 شركت اينستراكشن ست را تأسيس كرد كه يك شركت مشاوره نرم افزاري است. در سال 1989 شركت را فروخت و در سال 1991 آنجا را ترك كرد.
از سال 1991 تا 1995 وي در يك گروه موسيقي مشغول نوازندگي شد و در سال 1995 شروع به كمك به كارآفرينان در شركتهاي تازه تأسيس آنان كرد. در سال 2002 ساتون دستياري تأليف كتاب «كارآفرينان بيرمات» را بر عهده گرفت. اين كتاب در انگلستان يكي از كتابهاي پرفروش در زمينه كسب و كار است و در
سلسله كتابهاي موفق در اين زمينه،‌ اولين است.
در بين مشتريان اخير او، شركتهاي اكسنچر(86)،‌ گولدمن ساچز(87)،‌ گلاكسو اسميت كلاين(88)،‌رولز-رويس(89)، و رويال بانك اسكاتلند(90) قرار دارند.

پي‌نوشت‌ها:
 

1-Deering Milliken
2-Callaway Mills
3-Carpets International
4-Melaver,Inc.
5-Georgia Conservancy
6-Ida Cason Callaway
7-Rockey Mountain
8-Ernst & Young
9-Cresvale
10-S & W Beresford
11-European Accounting Focus
12-Ale
13-General Bilimoria Wines
14-Tandoorimagazine
15-Tandoorimagazine.com
16-Curryzone.com
17-Cobrabyte Technologies
18-Brake Brothers
19-Boston Analytics
20-Meadow Networks
21-Today Show
22-National Public Radio
23-Wired
24-National Smart Growth Council
25-Kyoto Cities Initiative International Advisory Council
26-Boston Mayors Wireless Task Force
27-direct From Dell: Strategies That Revolutionaized an Industry
28-MSD Capital
29-NCSA Mosaic software
30-Netscape
31-Internet Explorer
32-DSSP (digital Shape Sampling and Prcessing)
33-Inc.Magazine
34-Troodos Shipping
35-Stelmar Tankers
36-easy Internetcafe
37-easy Car
38-easy Money
39-easy Cinema
40-easy Cruise
41-CYMEPA (Cyprus Marine Environment)
42-Travelocity Europe
43-Spectrum Strategy Consultants
44-QXL
45-LineOne
46-Sabre Holdings
47-Kleinwort Benson
48-Pizza Express
49-Signature
50-Belgo chain
51-Strada
52-Risk Capital Partners
53-Elderstreet VCT
54-InterQuest Group
55-RLJ
56-Corporation for public Broadcasting
57-Washington Urban League
58-Walter Fauntroy
59-NBA
60-Lows Companies, Inc.
61-International Management Group (IMG)
62-American Film Institute
63-Strayer Education,Inc.
64-Wal-Mart Advisory Council
65-Deutsche Bank Advisory Board
66-Bradford National Corporation
67-Centurex
68-Harold
69-Walter A. Hass
70-Marrone organic Innovations
71-Entotech,Inc.
72-Nordisk
73-Association of Applied IMP Ecologists
74-Organic Farming Research Foundation
75-Sutter Health
76-Allied Domecq
77-Matchbox Toys
78-Lex Service Group
79-Grand Metropolitan
80-Forte Hotels
81-Granda Group
82-Coompass Group
83-Pernod Ricard
84-Moto Hospitality Ltd.
85-Dickstein Shapiro
86-Accenture
87-Goldman Sachs
88-GlaxoSmith Kline
89-Rolls-Royse
90-Royal Bank of Scotland
 

منبع:راه انداختن کسب و کار جدید/ترجمه مجید نوریان/ناشر مبلغان 1388




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.