ماسك هاي زيبايي

هميشه و همه جا زيبا بودن جز لاينفك هر شخصي است. در مقاله به معرفي ماسك هاي زيبايي مي پردازيم كه مي توانند تأثير بسزايي در طراوت و شادابي پوست صورت شما داشته باشند. ماسك ها موادي هستند كه معمولاً از محصولات طبيعي تهيه مي شوند و براي پاكيزه كردن، خروج مواد زايد از منافذ پوستي، نرم كردن و لطيف كردن پوست به كار مي روند. هر ماسك را بايد به مدت بيست دقيقه بر روي پوست قرار داد و سپس آن را به وسيله‌ شست وشوي كامل با آب يا به وسيله‌ي پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاك كرد.
شنبه، 6 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ماسك هاي زيبايي

 ماسك هاي زيبايي
ماسك هاي زيبايي


 





 
هميشه و همه جا زيبا بودن جز لاينفك هر شخصي است. در مقاله به معرفي ماسك هاي زيبايي مي پردازيم كه مي توانند تأثير بسزايي در طراوت و شادابي پوست صورت شما داشته باشند.
ماسك ها موادي هستند كه معمولاً از محصولات طبيعي تهيه مي شوند و براي پاكيزه كردن، خروج مواد زايد از منافذ پوستي، نرم كردن و لطيف كردن پوست به كار مي روند. هر ماسك را بايد به مدت بيست دقيقه بر روي پوست قرار داد و سپس آن را به وسيله‌ شست وشوي كامل با آب يا به وسيله‌ي پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست پاك كرد.

ماسك پرتقال
 

يك پرتقال را پوست بكنيد. هسته ها و پوست هاي نازك پوره هاي آن را جدا كنيد. روي پوست خود بخوابانيد و پس از بيست دقيقه با آب سرد بشوييد. اين ماسك براي درمان جوش هاي غرور جواني (آكنه) مؤثر است، ولي افرادي كه و پوست خشك دارند نبايد آن را مصرف كنند.

ماسك خيار
 

يك يا دو خيار را رنده و به صورت ماسك بر روي پوست خود قرار دهيد و بيست دقيقه بعد آن را با آب يا پنبه‌ي آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاك كنيد. ماسك خيار تأثير زيادي در ايجاد طراوت و شادابي و لطافت پوست دارد.

ماسك ليموترش
 

اين ماسك براي پوست هاي خشك مفيد است. براي تهيه اين ماسك، آب يك ليموترش تازه را بگيريد و با يك زرده تخم مرغ و چند قطره روغن بادام يا آفتابگردان مخلوط كنيد و بر روي پوست بماليد و ماساژ بدهيد و پانزده دقيقه بعد آن را بشوييد.

ماسك سيب
 

يك سيب را پوست و آن را نصف كنيد. يك نيمه‌ي آن را خرد و با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و خوب به هم بزنيد. سپس آن را بر روي صورت و گردن بماليد و بعد پوست را با نوك انگشتان ماساژ دهيد. براي اين كار، ماساژ را از پائين گردن شروع كنيد و به طرف بالا بياييد. سپس از سمت راست گردن به سمت چپ و بالعكس ماساژ دهيد. آنگاه با نوك انگشت به پوست خود ضربات آرامي بزنيد تا جريان خون پوست بيشتر شود.
حال كمي صبر كنيد تا ماسك خشك شود و پس از بيست دقيقه آن را بشوييد. اين ماسك باعث جلوگيري و درمان چروك صورت و سبب طراوت و تقويت پوست مي شود.

ماسك آناناس
 

اين ميوه تأثير بسياري بر جوشهاي غرور، به ويژه گلوله هاي چربي زير پوستي (جوش هاي كيستسك) دارد. براي تهيه ماسك آناناس كافي است كه يك آناناس رسيده را پوست بكنيد و در مخلوط كن بريزيد تا به صورت مخلوط غليظي در بيايد، سپس به اندازه‌ي وزن مخلوط به آن الكل ميوه (الكل اتيليك) و يك ليوان روغن آفتابگردان اضافه كنيد. روزي يك بار اين مخلوط را به صورت ماسك بر روي پوست خود قرار دهيد و سپس آن را با آب سرد بشوييد.

ماسك زرده تخم مرغ
 

براي تهيه ماسك زرده تخم مرغ كافي است يك زرده تخم مرغ را با چند قطره سركه سيب و چند قطره روغن بادام و زيتون يا آفتابگردان مخلوط كنيد و به مدت بيست دقيقه روي پوست قرار دهيد. سپس آن را به وسيله ي آب يا پنبه‌ي آغشته به گلاب از سطح پوست پاك كنيد. به كساني كه پوست خشك دارند توصيه مي شود كه از اين ماسك استفاده كنند تا پوست شان نرم و لطيف شود. زرده‌ي تخم مرغ مملو از چربي و كلسترول است و چربي پوست را تأمين مي كند.

ماسك سفيده تخم‌مرغ
 

سفيده تخم‌مرغ را با مقداري الكل طبي (الكل سفيد) مخلوط كنيد و آن را با نوك انگشتان خود برداريد و روي پوست بگذاريد و ماساژ دهيد. روش ماساژ بايد از پايين به بالا و از سمت راست به چپ و چپ به راست باشد. سپس كمي صبر كنيد تا ماسك خشك شود و بيست دقيقه بعد آن را بشوييد. اين ماسك نيز براي رفع چين و چروك صورت مناسب است.

ماسك گلابي
 

اين ماسك براي پوست هاي چرب بسيار مفيد است و استفاده از آن به افرادي كه منافذ پوستي شان واضح و نازيبا شده توصيه مي شود. براي تهيه اين ماسك كافي است يك گلابي رسيده را خرد كنيد و بر روي پوست صورت بماليد و بيست دقيقه اي بعد آن را با آب يا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاك كنيد.
ـ ماسك مسدود كردن منافذ صورت: يك قرص اكسيژنه را در مقداري گلاب حل كنيد و سپس يك قاشق آرد گندم را به آن اضافه كنيد و بگذاريد براي ده دقيقه روي وپوستتان بماند.
ـ ماسك پوست هايي با منافذ زياد: هفت عدد زرد آلوي رسيده را قطعه قطعه و له كنيد. چند قطره روغن بادام روي آن بچكانيد و بگذاريد تا براي بيست دقيقه روي پوستتان بماند و بعد آن را با آب نيمه گرم بشوييد.
ـ ماسك لكه صورت: مقداري عسل و سركه را مخلوط كنيد و روي لكه هاي صورت بماليد، كبودي هاي زير چشم را با اين ماسك برطرف كنيد.
هويج و سيب را رنده و يك قاشق مرباخوري عسل به آن اضافه كنيد و روي نقطه هايي كه لك دارد بگذاريد و پس از بيست دقيقه با آب ولرم بشوييد.
ـ ماسك چهره هاي خسته و بي خواب: موز سالم و رسيده را خوب له و به آن نصف قاشق مرباخوري عسل اضافه كنيد و به هم بزنيد. اين مخلوط را به چهره و گردن خود بماليد و بعد از نيم ساعت بشوييد.
ـ ماسك چهره هاي تيره و آفتاب سوخته: يك هويج تازه را به قطعات پهن تقسيم بندي كنيد و براي نيم ساعت روي و پست بگذاريد. در اين مدت استراحت كنيد و بعد صورت را با آب نيمه گرم بشوييد.
ـ ماسك جوش هاي چركي: براي جوش هاي چركي با قاشقك مخصوص پودر گل ريواس را با يك قاشق ماست مخلوط كنيد و هفته يي سه روز روي پوست تان بماليد.
ـ ماسك چروك چشم: روغن كرچك را هر شب روي پوست بماليد و اجازه دهيد تا صبح بماند.
منبع:7 روز زندگي شماره (119)




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط