دروغگوها را بشناسيد!

افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاري، با يکديگر شباهت بسياري دارند که دانستن برخي از خصوصيات به ما کمک مي کند تا حدودي انسان دروغگو را بشناسيم. برخي از علايم و روش هايي که باعث شناخت دروغگو مي شوند عبارتند از: 1-چشمان کساني که دروغ مي گويند، يا بازتر از حد معمول است يا دائماً چشم هاي آنان به نقاط مختلف حرکت مي کند. در عين حال آنها معمولا از نگاه مستقيم به شما احساس ناراحتي مي کنند و سعي مي کنند مستقيما به شما نگاه نکنند.
دوشنبه، 22 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دروغگوها را بشناسيد!

دروغگوها را بشناسيد!
دروغگوها را بشناسيد!


 






 
افراد دروغگو معمولا از نظر نوع رفتاري، با يکديگر شباهت بسياري دارند که دانستن برخي از خصوصيات به ما کمک مي کند تا حدودي انسان دروغگو را بشناسيم. برخي از علايم و روش هايي که باعث شناخت دروغگو مي شوند عبارتند از:
1-چشمان کساني که دروغ مي گويند، يا بازتر از حد معمول است يا دائماً چشم هاي آنان به نقاط مختلف حرکت مي کند. در عين حال آنها معمولا از نگاه مستقيم به شما احساس ناراحتي مي کنند و سعي مي کنند مستقيما به شما نگاه نکنند.
2-گاهي اوقات افراد دروغگو بخشي از صورت يا دهان شان را هنگام حرف زدن مي پوشانند. وقتي از آنها سوال مي شود، دماغ يا گوش شان را به حالت عصبي مي خارانند. فرد دروغگو معمولا هنگام حرف زدن حرکت اضافي زيادي از خود بروز مي دهد. هنگام حرف زدن زياد تپق مي زند و اشتباهات فراوان گفتاري را سعي مي کند به گونه اي بپوشاند. آنها هميشه کلي گويي مي کنند و بارها اين کليات را تکرار مي کنند و با اين کار تلاش مي کنند تا خودشان را قانع کنند. آنان سعي مي کنند به گونه اي گيج و مبهم سخن بگويند و با اين کار به شما اجازه نمي دهند تا حرف هاي آنان را تجزيه کنيد.
3-هنگامي که سعي داريد راجع به موضوع مورد بحث از آنها سوال کنيد، بلافاصله موضوع بحث را عوض مي کنند. حتي اگر سوال شما را متوجه شوند، چنين وانمود مي کنند که سوال شما را نشنيده اند و با اين کار به بحث خاتمه مي دهند. اگر مي خواهيد مطمئن شويد که او دروغ گفته، چند روز بعد راجع به موضوعي که در مورد آن دروغ گفته است از او سوال کنيد تا برايتان يک داستان با مطالب متفاوت تعريف کند. اگر قدري به صحبت آنها شک داريد، شما را متهم به بي اعتمادي مي کند و خيلي سريع با اين کار به بحث خاتمه مي دهد.
4-آدم هاي دروغگو معمولا پرحرف هستند و در مورد هرچيزي اظهار نظر مي کنند. افراد دروغگو کساني هستند که در زندگي شخصي يا خانوادگي دچار مشکل هستند. پس در مورد حرف هاي چنين افرادي بيشتر دقت کنيد. خنده هاي بي دليل و بي گاه هنگام صحبت کردن، يکي ديگر از علائم افراد درغگوست. آدم هاي دروغگو هميشه سعي مي کنند حرف هاي زيبا و جذاب به زبان بياورند و با اين کار مي خواهند امکان کشف حقيقت را از ما سلب کنند.
5-نکته پاياني اين که شايد افراد دروغگو در کوتاه مدت بتوانند حقيقت را از ديگران پنهان کنند، اما زمان باعث خواهد شد که هميشه افراد دروغگو رسوا شوند و هيچ گاه حقيقت پنهان نخواهد ماند، اگرچه شايد مدت زمان طولاني پنهان بماند.
منبع: نشريه راه موفقيت شماره 19



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.