پوست زيبا و جوان

وقتي خوب فکر مي کنيد، متوجه خواهيد شد که پوست عضوي بسيار عجيب و فوق العاده است. در بدن اين عضو ضد آب است، دماي بدن ما را تنظيم مي کند، از ورود باکتري ها به بدنمان جلوگيري مي کند و تمام مدت خود را بازسازي و احيا مي نمايد. پوست آن قدر جالب و اعجاب انگيز از خودش مراقبت مي کند که گاهي باورکردني نيست. اما برخي از عادات نادرست و بد ما و
شنبه، 27 اسفند 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پوست زيبا و جوان

پوست زيبا و جوان
پوست زيبا و جوان


 





 
وقتي خوب فکر مي کنيد، متوجه خواهيد شد که پوست عضوي بسيار عجيب و فوق العاده است. در بدن اين عضو ضد آب است، دماي بدن ما را تنظيم مي کند، از ورود باکتري ها به بدنمان جلوگيري مي کند و تمام مدت خود را بازسازي و احيا مي نمايد. پوست آن قدر جالب و اعجاب انگيز از خودش مراقبت مي کند که گاهي باورکردني نيست. اما برخي از عادات نادرست و بد ما و گاهي تغييرات هورموني باعث مي شود اين عضو بسيار پيچيده و مهم به خطر بيفتد و قابليت هاي خود را از دست بدهد و از بين برود. به مواردي که مي توانند سلامتي پوست را به خطر بيندازند و موجب پيري زودرس شوند، توجه نماييد:

حمام آفتاب:
 

به طور کلي تابش نور خورشيد بر روي پوست خطرناک است؛ بنابراين از قرار گرفتن در مقابل نور خورشيد به مدت طولاني دوري کنيد.

سيگار کشيدن:
 

سيگار براي تمام اعضاي بدن خطرناک است. اگر عادت به سيگار کشيدن داريد، بهتر است اين عادت بد را حتماً ترک کنيد. سيگار از رسيدن اکسيژن به اعضاي بدن از جمله پوست جلوگيري مي کند.

تغذيه نادرست:
 

از خوردن تنقلات مضر و بي خاصيت حذر کنيد. غذاي بد، پوست بد به وجود مي آورد. هنگامي که اين مواد غذايي به درد نخور وارد بدن شما مي شوند، معده پر مي شود و به نظرتان سير شده ايد و غذاي کافي خورده ايد؛ اما در حقيقت اين نوع مواد غذايي هيچ يک از مواد معدني و ويتامين هاي لازم براي سلامت اعضاي بدن را تأمين نمي کنند. به ياد داشته باشيد که بدن شما نياز به غذاي سالم دارد.

ورزش نکردن:
 

چقدر خوب مي شد اگر پوستمان با جلوي تلويزيون و پاي کامپيوتر نشستن و بي تحرک بودن، جوان مي ماند. اما متأسفانه تحرک براي بدن لازم است، چه دوست داشته باشيم چه نداشته باشيم. هنگامي که بدنمان بي حرکت مي ماند و ورزش نمي کنيم، قلب ضعيف مي شود و آن طور که بايد نمي زند، گردش خون با مشکل روبه رو مي شود و به سلول هاي پوست غذاي کافي و مناسب نمي رسد. در نتيجه پوست درخشش خود را از دست مي دهد و رنگش کدر مي شود. بنابراين بايد در طول روز تحرک زيادي داشته باشيد و ورزش بهترين نوع تحرک براي بدن است.

کمبود خواب:
 

حتماً اين را تجربه کرده ايد که هرگاه خواب خوب نداشته ايد، نشانه هاي آن را روي پوستتان به وضوح ديده ايد. بدن شما نياز به خواب کافي براي ترميم و بازسازي سلول هاي پوست خود دارد، پس خوب بخوابيد.

استرس:
 

داشتن استرس باعث تنگ شدن رگ هاي خوني مي شود و اکسيژن کافي به پوست بدن نمي رسد. استرس هاي شديد مي تواند باعث ايجاد ناراحتي هاي پوستي شود.
منبع:کانون خانواده شماره 227




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.