حلقه منحرفان

مرداد ماه سال 89 بود که سران فرقه انحرافي «عرفان حلقه» بازداشت شدند. فرقه انحرافي «عرفان حلقه» با همان «عرفان کيهاني» که سال ها در سطح کشور فعاليت مي کرد، توسط «محمد علي طاهري» تأسيس شد و با برنامه ريزي هاي دقيق و ظاهرسازي هاي عوام فريبانه سال ها کار خود را ادامه مي داد.
پنجشنبه، 3 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حلقه منحرفان

حلقه منحرفان
حلقه منحرفان


 

نويسنده: کيوان بالا سرايي




 

اشاره:
 

مرداد ماه سال 89 بود که سران فرقه انحرافي «عرفان حلقه» بازداشت شدند. فرقه انحرافي «عرفان حلقه» با همان «عرفان کيهاني» که سال ها در سطح کشور فعاليت مي کرد، توسط «محمد علي طاهري» تأسيس شد و با برنامه ريزي هاي دقيق و ظاهرسازي هاي عوام فريبانه سال ها کار خود را ادامه مي داد.

1- بيوگرافي «عرفان حلقه»
 

اواسط دهه هفتاد شمسي، فردي به نام «محمد علي طاهري» ادعا کرد نيرويي ماورائي دارد که به کمک آن مي تواند بيماران مختلف را درمان کند براي اين کار هم اسم پر طمطراقي انتخاب کرده بود؛ «فرادرماني»...
طاهري، کم کم به فکر راه اندازي مکتب جديدي افتاد که از طريق آن بتواند افراد بيش تري را جذب کند. به همين دليل ايده «فرادرماني» را گسترش داد و به «عرفان حلقه» رسيد و از آن جا که «محمد علي طاهري» شخصا اطلاعات ديني کاملي نداشت، با کمک چند خانم که مطالعات عرفاني و قرآني جسته و گريخته اي داشتند، سعي کرد اين ايراد را مرتفع کند و در سال 1383 در پوشش يک مؤسسه فعاليت خود را رسما شروع کرده و بعد از دو سال فعاليت مؤسسه خود را اخذ نمود.
اما ظرف دو سه سال فعاليت، آن قدر از مؤسسه ياد شده تخلف سر زد که مجوز فعاليتش باطل شد. با اين وجود اين مؤسسه و تشکيلاتش تا چندي بعد به فعاليت مخفيانه خود ادامه مي داد!

2- رهبر مذهبي يا چريک منافق؟!
 

مهم ترين مسأله اي که در گذشته هاي رهبر مذهبي فرقه «عرفان حلقه» به چشم مي خورد، عضويت او و همسرش در گروه «چريک هاي فدايي خلق» است!
در مدت زماني که طاهري و همسرش عضو اين گروه بوده اند؛ تفکرات الحادي فراواني از جمله «مارکسيسم» و «تجربه گرايي» به ذهن شان تزريق شده بود که اين تفکرات در آموزش هايي که تحت عنوان «عرفان حلقه» يا «عرفان کيهاني» مطرح مي کردند، کاملا هويدا است.
اما نکته جالب در مورد رهبر مذهبي اين فرقه، تنها مربوط به عضويت او در گروهک چريک هاي «فدايي خلق» نيست...
ياران طاهري او را مهندس خطاب مي کردند! بعدها حساسيت هاي در مورد مدرک دانشگاهي او، از طرف يارانش ايجاد شد که نتيجه اين حساسيت ها معلوم مي کرد «مهندس» در هيچ يک از دانشگاه هاي داخل ايران تحصيلات عالي را طي نکرده است!
بعدها شخص «مهندس» مدعي شد در دانشگاه هاي ترکيه کسب علم کرده، اما وقتي نتيجه استعلام از دانشگاه هاي ترکيه هم منفي از آب درآمده، پته جناب مهندس روي آب افتاد و معلوم شد ايشان حتي موفق به اخذ مدرک ديپلم هم نشده! اما با اين اوصاف «مهندس» کم نياورد و ادعا کرد به دليل فعاليت هاي انقلابي از دانشگاه ترکيه اخراج شده!

3- سودهاي کلان براي رهبر عارفان!
 

با وجود اخطارهاي پي در پي مراجع قانوني مبني بر اين که مؤسسه ياد شده مجوز فعاليت ندارد و فعاليت هايشان نيز در هاله ابهام قرار دارد، باز هم «محمد علي طاهري» به همراه مشاوران خود به برپايي دوره هاي آموزشي در سراسر ايران براي قشر جوان ادامه مي دادند. اين فعاليت هاي غير قانوني از سال 1385 و با ابطال مجوز فعاليت مؤسسه «عرفان حلقه» غير قانوني تر شد، اما اين افراد همچنان به برپايي کلاس هاي خود ادامه مي دادند.
کلاس هايي که در تهران و ساير شهرستان ها با شهريه هايي بالغ بر 200 تا 300 هزار تومان برپا مي شد، مبالغ هنگفتي را به جيب هاي اين افراد سرازير کرد و اين در حالي بود که مؤسسه هيچ گونه گزارش مالي و مالياتي را از ميزان درآمدهاي خود ارائه نمي کرد و عجيب تر اين که به جز طاهري، براي برپايي اين کلاس ها، افرادي که براي تدريس (!) در اين مؤسسه فعاليت مي کردند، کوچک ترين مطالعاتي در زمينه هاي اسلامي و قرآن نداشتند.
ميزان درآمد هنگفت اين مؤسسه تا آن جايي مبهم بود که با گذشت يک ماه از دستگيري سران اين فرقه و تا زمان تهيه اين گزارش، هيچ گزارشي در مورد ميزان درآمد فرقه «عرفان کيهاني» آماده نشد!
کم ترين اطلاعاتي که در مورد ميزان درآمد اين فرقه مي توان ارائه داد، مهاجرت ناگهاني و يک شبه اين افراد به شمال شهر پايتخت و تغيير اتومبيل هاي بعضا چهار يا پنج ميليوني شان به اتومبيل هاي پنجاه ميليوني است!

4- حلقه منحرفان!
 

يکي از اصول مقدماتي عرفان کيهاني، عدم اعتقاد به هيچ دين و مکتبي است! افراد در اين مکتب ياد مي گرفتند که صرف نظر از هر گونه اعتقاد به خداي واحد، مي توانند از «شبکه شعور الهي» استفاده کنند! اين اراجيف در کتابي که به قلم رهبر بي سواد اين فرقه مکتوب شده(!) بيان شده بود و اين طور ذهن جوانان را حلاجي مي کرد که عرفان حلقه، ميانبري ست براي اين که افراد بدون کوچک ترين زحمتي براي عبادت خداوند، از لطف سرشار او بهره مند شوند.
اما خدايي که قرار بود، جوانان گمراه اين فرقه از الطافش بهره مند شوند، خداي يکتا نبود؛ بلکه خدايي ست که محرم و نامحرم ندارد و ايمان به امام و پيامبران و دين و مذهب هم سرش نمي شود!
در واقع قرار بود راه ميانبر، همان «محمد علي طاهري» باشد!! ميانبري به سوي مرگ؛ مرگ معنوي که به مخاطبانش يقين مي دهد که فرايض ديني براي زمان فعلي قديمي شده است!
در تفکرات منحرف و سخيف عرفان حلقه واجبات ديني جديدي به مخاطب آموزش داده مي شد! واجباتي مثل شفاي ديگر مريضان، نشستن چندين ساعته به صورت «ريلکسيشن»، قرار گرفتن در هرم جمع مريد و...
در حقيقت اين انحرافات مبارزه نرم با اسلام است. اين طرز فکر تلاش دارد تا قرآن را غير وحياني تلقي کرده و به رسول اکرم (ص) به اتهام تناقض گويي اهانت نموده و ائمه اطهار (ع) را غير معصوم بخواند.
همچنين در تفکرات منحرف اين مکتب، زيارت قبور ائمه اطهار (ع) را شرک تلقي مي شود و شيطان مورد ستايش قرار گرفته و موحد خوانده مي شود!
تفکرات منحرف اين فرقه تنها محدود به مواردي که اشاره کرديم نمي شود و در اين مطلب مجالي بيش از اين براي بيان تفکرات کفرآلود اين افراد نيست.
در انحراف اين فرقه و سران اين فرقه همين بس که خداوند يکتا را منکر مي شود و براي خدا، جايگزيني مطرح مي کنند که محرم و نامحرم ندارد و شيطان بهترين بنده اش است! فرقه اي که وجود مقدس امام زمان (عج) را به تمسخر گرفته و معتقد است و نيازي به مهدي صاحب زمان (عج) نيست؛ چون «محمد علي طاهري» عملکرد بهتري نسبت به امام زمان (عج) دارد!
منبع: ماهنامه ديدار آشنا شماره 131



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.