هشدار ! کنترل مي شوي

در عصر برتري صفر و يک بر همه جوانب زندگي بشر، ارتباط هاي مجاز جزء لاينفک زندگي اين روزهاست. عصري که انسان ها در انفجار اطلاعات، به دنبال سرپناهي براي ارتباط با ديگران هستند، و در اين آشفتگي عالم مجازي رازهايي نهفته است که شايد همگان ندانند. کساني که به جاي دنياي واقعي، فضاي مجاز را براي برقراري ارتباط با ديگران ترجيح مي دهند و حاضرند در دنياي واقعي، دور از آدم ها باشند و در فضاي مجازي، ارتباط اجتماعي داشته باشند، از اين رازها خبر دارند؟!بد نيست بدانيم هر ابزاري که براي رفاه و آسايش بشر در نظر گرفته شده، مي تواند مورد استفاده هاي منفي هم قرار بگيرد.
شنبه، 5 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هشدار ! کنترل مي شوي

هشدار ! کنترل مي شوي
هشدار ! کنترل مي شوي


 

نويسنده: محدثه علي جان زاده روشن




 

آسيب شناسي ارتباطات اينترنتي
 

در عصر برتري صفر و يک بر همه جوانب زندگي بشر، ارتباط هاي مجاز جزء لاينفک زندگي اين روزهاست. عصري که انسان ها در انفجار اطلاعات، به دنبال سرپناهي براي ارتباط با ديگران هستند، و در اين آشفتگي عالم مجازي رازهايي نهفته است که شايد همگان ندانند.
کساني که به جاي دنياي واقعي، فضاي مجاز را براي برقراري ارتباط با ديگران ترجيح مي دهند و حاضرند در دنياي واقعي، دور از آدم ها باشند و در فضاي مجازي، ارتباط اجتماعي داشته باشند، از اين رازها خبر دارند؟!
بد نيست بدانيم هر ابزاري که براي رفاه و آسايش بشر در نظر گرفته شده، مي تواند مورد استفاده هاي منفي هم قرار بگيرد.
آنچه تحت عنوان آسيب شناسي و يا منفي نگري بيان مي شود، به دليل حضور کساني است که از اين ارتباطات سوء استفاده مي کنند.
بر خلاف تصور بسياري از کاربران اينترنت که فکر مي کنند موتورهاي معروف جستجو مثل گوگل، ياهو و ... از نظر امنيت و سلامت، کاملاً امن هستند، اين موتورهاي کاملاً تحت کنترل سرويس هاي جاسوسي هستند. زماني که از رايانه و لب تاپ براي وب گردي، چت و ... استفاده مي کنيد، اين کنترل ها بدون آن که متوجه بشويد صورت مي گيرد. به طور مثال لحظه اي که براي برقراري ارتباط، انگشت روي «فينگر تاچ» لب تاپ قرار مي گيرد و شما به اينترنت وصل شده باشيد، اثر انگشت شما براي مراکز جاسوسي خاصي ارسال مي شود. همچنين لحظه اي که اولين بار با استفاده از وب کم لب تاپ ارتباط برقرار مي شود، خيره نگاه کردن شما، باعث مي شود که چشم شما از طريق اينترنت اسکن شود! همچنين افرادي که داخل فيس بوک مي شوند، يک سري از اطلاعات شان از مناسبات روابط اجتماعي شان در حال اجراست، که اين اطلاعات گرفته شده به شکل اطلاعات فردي ثبت و ذخيره مي گردد و پرونده سازي مي شود، بدون آن که کاربر خبر داشته باشد.
تمام اين کارها توسط )National securtiy Agency( NSA صورت مي گيرد که در حقيقت آژانس امنيت ملي امريکاست و وظيفه اش نظارت بر مخابرات، ماهواره ها، کشف رمز، کنترل مکالمات، سيستم هاي اطلاعاتي، شنود دائم، ارتباطات از راه دور سراسر جهان به وسيله موبايل، فکس، ايميل و ارتباطات انفورماتيک و مديريت کامل فضاي اينترنتي مي باشد و همه شرکت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي که اکثراً امريکايي هستند، تحت نظارت اين آژانس بوده و تمامي داده ها و ارتباطات مشتريان آن ها را کنترل مي کنند. حتي عامل هاي سيستم مايکروسافت، لينوکس، ويندوز و ... هم پيوند گسترده اي با اين آژانس دارند. با اين اوصاف، کساني که مي خواهند کنترل شوند، آن هم به دست سرويس هاي جاسوسي آمريکا، انگشت خود را بيشتر فشار دهند و خيره تر به وب کم شان نگاه کنند. اجتماعي شدن به قيمت يک کنترل و ارتباط داشتن مجازي به بهاي تنهايي و انزوا!
منبع: نشريه ديدار آشنا، شماره 133



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.