غلبه بر سر دردهاي ميگرني

سردردهاي ميگرني مي تواند زندگي روزانه را مختل سازند. اين گونه سردردها معمولاً در يک سمت سر ايجاد مي کنند و مشکلاتي را در عمل هضم و گوارش غذا، عملکرد کبد و بينايي به وجود مي آورند. گاهي اين سردردها به علت استرس و تنش هاي شديد نمايان مي گردند. عوامل مانند پايين بودن قند خون، عفونت هاي آلرژيک، مصرف زياد برخي از داروها، کمبودهاي تغذيه اي، کار مداوم و سنگين، کمبود خواب و استعمال سيگار نيز در بروز ميگرن نقش دارند. برخي از سردردهاي ميگرني در دوران قاعدگي زنان را درگير مي کنند که پس از يائسگي خود به خود از بين مي روند.
سه‌شنبه، 15 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
غلبه بر سر دردهاي ميگرني

 غلبه بر سر دردهاي ميگرني
غلبه بر سر دردهاي ميگرني


 






 
سردردهاي ميگرني مي تواند زندگي روزانه را مختل سازند. اين گونه سردردها معمولاً در يک سمت سر ايجاد مي کنند و مشکلاتي را در عمل هضم و گوارش غذا، عملکرد کبد و بينايي به وجود مي آورند. گاهي اين سردردها به علت استرس و تنش هاي شديد نمايان مي گردند. عوامل مانند پايين بودن قند خون، عفونت هاي آلرژيک، مصرف زياد برخي از داروها، کمبودهاي تغذيه اي، کار مداوم و سنگين، کمبود خواب و استعمال سيگار نيز در بروز ميگرن نقش دارند. برخي از سردردهاي ميگرني در دوران قاعدگي زنان را درگير مي کنند که پس از يائسگي خود به خود از بين مي روند. با اين حال با به کار بستن راه کارهايي آسان مي توانيد بر سردردهاي ميگرني غلبه کنيد.
* آب انگور رسيده در تسکين سردرد ميگرني مؤثر است. کافي است آب مقداري انگور رسيده را گرفته و آن را با آب مخلوط کرده و بنوشيد.
*نياسين در تسکين سردردهاي ميگرني مؤثر واقع مي شود گندم کامل، سبزيجات برگدار، آجيل، دانه آفتابگردان، جگر و ماهي سرشار از نياسين هستند. مکمل هاي ويتامين B کمپلکس حاوي 100 ميلي گرم نياسين هستند و مي توانيد براي تسکين ميگرن آنها را مورد استفاده قرار دهيد.
*کمپرس برگ کلم به تسکين درد ميگرني کمک مي کند. کافي است چند برگ کلم را له کرده و آن را داخل دستمالي قرار داده و به مدت چند دقيقه روي پيشاني تان قرار دهيد.
*پوست ليمو ترش تازه را له کرده و خمير حاصله را روي پيشاني تان بماليد.
*آب هويج مخلوط با آب خيار، اسفناج و لبو در تسکين سردرد هاي ميگرني مؤثر واقع مي شود. به اين منظور200ميلي ليتر آب اسفناج را با 300 ميلي ليتر آب هويج مخلوط کنيد. سپس 100ميلي ليتر آب لبو و100ميلي ليتر آب خيار را با هم مخلوط کرده و آن را به آب هويج و اسفناج بيفزاييد و بنوشيد.
*پاکسازي بدن از سموم، درماني مؤثر براي سر دردهاي ميگرني است. پس به مدت 2 يا 3 روزفقط آب و آب پرتقال بنوشيد. مي توانيد به جاي آن آب هويج، آب کرفس يا آب خيار بنوشيد تا سموم از بدنتان دفع شوند.
*از خوردن مواد درست شده با آرد، شکر، شيريني، کيک هاي خامه اي، شکلات، غلات تصفيه شده، مواد چرب، مواد کنسروي و عمل آوري شده، ترشي، خيار شور و انواع سس ها خودداري کنيد.
*آب فراوان بنوشيد و از خوردن شير، ماست و عسل غافل نشويد.
*وعده هاي غذايي سبک را به دفعات بخوريد و از خوردن وعده هاي سنگين غذايي خودداري کنيد.
*ماساژدادن پا با آب گرم، ماساژشکم و ستون فقرات و کمپرس سرد بر روي پيشاني در تسکين سردردهاي ميگرني مؤثر است.
*دائماً ورزش کنيد و در هواي پاک پياده روي کنيد زيرا هواي پاک و تميز در رفع سردرد ميگرني مؤثر واقع مي شود.
منبع: نشريه راه زندگي-ش288



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.