چگونه شاد شود اندورن غمگينم؟

زماني که ناراحت و افسرده هستيد . براي شاد کردن خودتان چه تدابيري مي انديشيد؟ آيا تا کنون براي تان لحظاتي پيش آمده است که نمي دانيد چه کاري بايد انجام دهيد؟ شايد پاسخ بسياري از شما اين باشد که در چنين مواقعي به سراغ خوشگذراني مي رويد، اما خوشگذراني هم آدابي دارد که خيلي از ما آن را نمي دانيم. اگر مي خواهيد خوش بگذرانيد و آدم خوش مشربي باشيد، اين پيشنهادها را بکار بگيريد!
يکشنبه، 20 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه شاد شود اندورن غمگينم؟

 چگونه شاد شود اندورن غمگينم؟
چگونه شاد شود اندورن غمگينم؟


 

تهيه و تنظيم : علي طالب زاده
کارشناس مشاوره



 
زماني که ناراحت و افسرده هستيد . براي شاد کردن خودتان چه تدابيري مي انديشيد؟ آيا تا کنون براي تان لحظاتي پيش آمده است که نمي دانيد چه کاري بايد انجام دهيد؟ شايد پاسخ بسياري از شما اين باشد که در چنين مواقعي به سراغ خوشگذراني مي رويد، اما خوشگذراني هم آدابي دارد که خيلي از ما آن را نمي دانيم. اگر مي خواهيد خوش بگذرانيد و آدم خوش مشربي باشيد، اين پيشنهادها را بکار بگيريد!

قاعده شخصي
 

افراد خوش مشرب و اجتماعي اصل و قاعده ي شخصي مربوط به خودشان را دارند. براي هر آدمي خوشگذراني و خوش بودن در چارچوب خود آن آدم مي گنجد. شايد شما در محيط هاي خيلي شلوع و پر از موسيقي احساس شادماني کنيد وديگري با ديدن تعداد محدودي آدم در طبيعت بدون هيچ سر و صداي اضافي شاد شود.
شايد شما دوست داشته باشيد دسته جمعي و با دوست و فاميل به ديد و بازديد برويد و ديگري ترجيح بدهد که تنها يا با يکي از دوستان نزديک و افراد فاميل به ميهماني برود!

شوخي هاي بجا
 

شوخي هاي افراد با همديگر تفاوت دارد، چون شخصيت انسان ها با هم متفاوت است؛ ديگران هم توقع شوخي هاي متفاوتي را از ما دارند و يک شبه نمي توانند باورشان را نسبت به ما تغيير دهند. شايد شما امسال بتوانيد کمي با لحن صميمانه تر با افراد برخورد کنيد- کاري که سال پيش نمي کرديد يا افراد را با اسم کوچک شان يا با پسوند «جان» صدا کنيد، در حالي که پيش از اين از صدا کردن نام آنها گريزان بوديد. اين کار مي تواند کم کم فضا را عوض کند و ديگران را به ما و شما را به ديگران نزديک تر کند. اما تغيير يکباره ي رفتار مثلاً شوخي هايي که تا به حال با همديگر نداشتيد ؛ مثل هل دادن و مسخره کردن لباس يکديگر، نه تنها موجب صميميت بيشتر و فضاي بهتر در ميهماني نمي شود، بلکه دلخوري و کدورت را به دنبال دارد. پس اين نکته را به خاطر داشته باشيد که آدم هاي خوش مشرب شوخي ها و رفتارشان را نسبت به زمان، مکان و شخص مي سنجند.

انتظارهاي بجا
 

آدم هاي بامزه دوست داشتني و جالب اند. اما چرا؟ خيلي از آنها ذاتاً يک کمدين هستند. و خلاقيت زيادي در بيان خاطرات جالب و بامزه دارند. آنها سعي مي کنند دوستان شان را بخندانند، شخصيت شان جالب است . در ذهن شان آدم ها با کاريکاتورهاي شان قدم مي زنند و خيلي از تصاوير ساده به نظرشان خنده دار مي آيد. و اين ويژگي را همه ندارند و نمي توانند اين گونه باشند. اگر شخصيت جدي داريد انتظار چنين رفتاري از خود اشتباه است.

فيلمنامه هاي شاد و مفرح
 

مردم خو ش مشرب استعداد خاصي در وارد کردن افراد به داستان ها و جريان هاي شاد دارند. بعضي از آنها مکان هايي را مي شناسند که براي سفر کردن خيلي جالب و ديدني است. بعضي از آنها بازي هايي را سراغ دارند که جذاب و جديدند. گاهي هم خود، جريان ساز اتفاقي خوب و مهيج مي شوند؛ مثل ميهماني هاي عجيب و غريب. خبردادن تولد، سالگرد ازدواج و ..آنها با کارهاي خود باعث مي شوند وقتي شماره ي تلفن شان روي صفحه ي تلفن شما مي افتد؛ با هيجان گوشي را برداريد و ناخودآگاه لبخندي برلب تان بنشيند.

کنار زدن ميله هاي پنجره
 

خيلي از ما مدام درحال حفاظ درست کردن براي خودمان هستيم. مثلاً دل مان مي خواهد لباسي براي خودمان بخريم و با اينکه خيلي هم دل مان مي خواهد اين خريد را انجام بدهيم. اما فکر فردا و پس فردا و پس اندازنمي گذارد حتي يک خريد کوچک دلخوش کنک براي خودمان بکنيم، در حالي که آدم هاي خوش مشرب اصولاً ما را متقاعد مي کنند که با کمي ولخرجي يا يکي دو ساعت مرخصي اتفاق خاصي براي ما نمي افتد. آنها پنجره يي رو به ما باز مي کنند که ما از ترس دزد . برف، باران و توپ بچه هاي همسايه، با چوب و آهن رويش را پوشانده ايم. غافل از اينکه باز کردن اين پنجره و آمدن هوا به داخل خانه، چه ها که نمي تواند با حال ما بکند!

شادماني هدف است
 

بعضي از افراد به صورت طبيعي زمان براي شادي و خوشگذراني و خوش بودن دارند. اما خيلي ها هم اين موقعيت را ندارند. مثلاً فلاني پول زيادي دارد و با آن به سفرهاي خيلي مهيج مي رود. اما کسي که پول زيادي ندارد و عاشق سفر است، چه بايد بکند؟ آدم هاي شاد خودشان را در چارچوب واقعي که دارند مي بينند و خوشي کردن و خوش بودن را به عنوان هدف بزرگي در زندگي شان مي شناسند و براي آن تلاش مي کنند. مثلا گروهي را پيدا مي کنند که اهل سفرند و موقعيت شان با آنها جور است تا سفري خوب و البته کم هزينه را با هم تجربه کنند.

کمي بي پروا باشيد
 

يک بعد ديگر از شادماني کردن و شاد بودن اين است که کمي به طبيعت تان برگرديد و خود حقيقي تان باشيد. کمي جرأت و شهامت براي کارهايي که دوست داريد انجام دهيد، داشته باشيد. البته منظورمان اين نيست که با صداي بلند در خيابان آواز بخوانيد يا ديگران را با سطل آب از پنجره ي خانه خيس کنيد و بخنديد، بلکه منظورمان اين است که تنها کمي از حالت رسمي تان خارج شويد و کاري را که سال هاست آرزويش را داريد يا هوسش به سرتان زده انجام بدهيد.

خوش بودن به اندازه خوش نبودن
 

افراد اجتماعي، خونگرم و خوش مشرب روانشناسي خوبي از فضا و مکاني که در آن قرار گرفته اند دارند. آنها مي دانند کجا جاي شوخي و خندهاست و کجا نيست و اين نکته ي مهم به اندازه ي خوش بودن اهميت دارد .اگر مي خواهيد شما هم جزو اين گروه باشيد بايد حسابي حواس تان باشد در فضاي رسمي و سنگين سعي نکنيد شوخ و با مزه جلوه کنيد واگر بيشتر افراد جمع ناراحت هستند و احساس خوبي ندارند. نخواهيد يک تنه آنها را بخندانيد. در اين مواقع همدردي کردن بهترين راه است و موجب مي شود بتوانيد احترام ديگران را نسبت به خودتان برانگيزيد. نه حسي که به آنها مي گويد شما چقدر سبک و موقعيت نشناس هستيد!

صندلي تان را عوض کنيد
 

خيلي وقت ها در موقعيتي گير مي افتيد که فکر مي کنيد تنها راه چاراه اش گذشت ساعت و تمام شدن وقت است. مثلا به يک ميهماني رسمي دعوت شده ايد و داريد از فضاي سنگين موجود خفه مي شويد. حال چه بايد بکنيد؟ جاي تان را عوض کنيد و نزديک به دوستاني بنشينيد که حداقل حرفي براي هم داريد و مي توانيد زمان را راحت تر بگذرانيد ارتباط برقرار کردن با بچه ها در ميهماني نيز مي تواند شما را از حال و هواي منفي خارج کند. باور کيند هر بچه يي کار و حرفي بامزه و شنيدني در آستينش دارد

عقب نشيني نباشيد
 

آدم هاي خوشگذران پا پيش مي گذارند تا به آنها خوش بگذرد و منتظر نمي مانند تا يکي از آسمان يا زمين بيايد و به آنها بگويد افتخار بدهيد تا به شما هم خوش بگذرد. آنها خودشان سرصحبت را باز مي کنند. پيشنهاد مي دهند. از جا بلند مي شوند و گاه به ميزبان کمک مي کنند اگر نظري داشته باشند، مي دهندو منفعل عمل نمي کنند!

کمي بي تفاوت باشيد
 

اگر مي خواهي واقعا خوش بگذرانيد. بايد کمي نسبت به حرف ديگران بي تفاوت باشيد. چون به هر حال ، هميشه و همه جا افرادي پيدا مي شوند که رفتار شما را نمي پسندند. آنها دل شان نمي خواهد شما بخنديد، بحث کنيد، نظر بدهيد. اما اگر مي خواهيد خوش باشيد کمي بي خيال آنها شويد!
منبع: مجله 7 روز زندگي شماره 101



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.