بدون فرمژه مژه هايتان را فر کنيد

گاهي فرمژه زدن به مژه ها آن هم پشت سرهم باعث ريزش آنها مي شود، بخصوص اگر اين کار پس از ريمل زدن باشد؛ چرا که تعدادي از مژه ها به فرمژه مي چسبند و باعث کنده شدن شان مي شود. گاهي فرمژه به پلک بالايي نيز آسيب مي رساند.
يکشنبه، 20 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بدون فرمژه مژه هايتان را فر کنيد

 بدون فرمژه مژه هايتان را فر کنيد
بدون فرمژه مژه هايتان را فر کنيد


 

تهيه و تنظيم : پروانه فيضي




 
گاهي فرمژه زدن به مژه ها آن هم پشت سرهم باعث ريزش آنها مي شود، بخصوص اگر اين کار پس از ريمل زدن باشد؛ چرا که تعدادي از مژه ها به فرمژه مي چسبند و باعث کنده شدن شان مي شود. گاهي فرمژه به پلک بالايي نيز آسيب مي رساند.
براي اينکه هنگام آرايش کردن بتوانيد مزه ها را بدون آسيب فر کنيد، چون ريمل آخرين مرحله ي آرايش چشم ها به حساب خواهد آمد؛ بهتر است پس از انجام کامل آرايش چشم مثل سايه زدن و کشيدن خط چشم چه در زير و چه در بالاي چشم ها قبل از اينکه شروع به ريمل زدن کنيد، انگشت کوچک يا نشانه ي دست ديگر خود را بطور افقي در پشت پلک و کمي مماس با مژه ها قرار داده طوري که مثل يک لوله ي باريک در پشت چشم قرار گيرد. سپس شروع به ريمل زدن کنيد. هنگام انجام اين کار ممکن است انگشت تان هم سياه شود که ايرادي ندارد. چرا که اين کار سبب مي شود هم پشت پلک و سايه ي چشم ما تميز بماند و از خوردن ريمل به آن جلوگيري کند و هم با برخورد مژه ها به انگشت گرد شما آنها را تنها به وسيله ي ريمل فرم دهيد وگرد کنيد. تفاوت ديگر اين روش با فرمژه زدن اين است که ديگر مژه ها به حالت زاويه دار و شکسته فرنمي شوند. بلکه کاملا! گرد و با حالتي طبيعي فرم داده مي شوند.
افرادي هم که دوست ندارند مژه هاي شان فر و گرد شود و تنها به همان حالت تيز و بلند ريمل زده شود، مي توانند براي تميز ماندن سايه ي پشت چشم ها همين کار را انجام دهند و فقط ريمل انگشت فاصله دهند تا مژه ها حالت گرد به خود نگيرد

چند نکته
 

هر چند داشتن مژه هايي زيبا براي تمامي بانوان جذاب است، اما رعايت چند نکته نه تنها مي تواند به زيبا ماندن بلکه سلامت مژه ها و چشم ها کمک کند.
هر چندوقت يک بار برس ريمل خود را با آب و صابون خوب بشوييد و آب بکشيد.
هرگز در داخل اتومبيل در حالت حرکت ريمل نزنيد، چون امکان دارد نوک برس وارد چشم تان شود.
در صورتي که ريمل شما خشک شد، در آن را محکم ببنديد و داخل آب داغ بيندازيد. مي توانيد از يک قطره روغن بادام شيرين داخل تيوپ آن نيز استفاده کنيد. اما توصيه مي شود وقتي چهار، پنج ماه از استفاده ي ريمل گذشت يا خشک شد. آن را دور بيندازيد. ريمل از موادي درست مي شود که به راحتي به باکتري و انگل آلوده مي شود. پس اجازه ندهيد کسي جز شما از وسايل آرايشي تان استفاده کند
در صورتي که شما دچارالتهاب و حساسيت هاي پوستي هستيد، توصيه مي شود بطور مداوم از ريمل استفاده نکنيد، چون ريمل اسباب تسريع ريزش مژه را فراهم مي کند.
هرگز مژه هاي تان را نکنيد يا کوتاه نکنيد، چون رشد مژه نسبت به ساير موهاي بدن بسيار کندتر است.
سعي کنيد تا حد امکان از فرمژه هاي آهني استفاده نکيند، بلکه انواع پلاستيک را خريداري کنيد.
هميشه بلافاصله پس از اين که از حمام بيرون آمديد، از فرمژه استفاده کنيد؛ چون وقتي مژه ها با آب گرم خيس شده بانشد راحت تر و زيباتر برمي گردند و نمي شکنند.
مي توانيد به جاي استفاده از فرمژه از انگشت تان کمک بگيريد.
ابتدا دست تان را بشوييد، سپس بطور دقيق پس از آنکه ريمل زديد، انگشت تان را روي ريشه مژه ها از پايين قرار داده و به سمت بالا فشار دهيد تا زماني که ريمل خشک شود.
مژه ي مصنوعي را تا حد امکان دوبار استفاده نکنيد. اما در صورتي که تمايل داريد، توصيه مي شود مژه را برداريد، لاي دستمال آغشته به الکل بگذاريد و آن را بطور کامل تميز کنيد. سپس مي توانيد آن را باد سشوار خشک کنيد و در جاي تميز قرار دهيد.
منبع: مجله 7 روز زندگي شماره 101



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.