قواعد موفقيت را بشناسيد

واژه موفقيت براي همه ما آشنا و پرکاربرد است. شايد روزانه بارها و بارها با اين واژه سر و کار داشته باشيم و آن را به کار ببريم و شايد اکثر ما آن را به عنوان يک آرزوي ديرينه، همواره در ذهن مرور کنيم و درصدد باشيم تا اسباب و وسايل آن را فراهم کنيم. به راستي انسان موفق داراي چه ويژگي هايي است و چه مهارت هايي مي تواند به ما در موفقيت بيشتر کمک کند؟ موفق بودن به طور صرف يک تئوري يا نظريه نيست بلکه بايد در اعمال و رفتارهاي ما نمود عيني پيدا کند. همچنين موفقيت با يک گزينه خاص در ارتباط نيست بلکه به زمينه هاي گوناگوني مرتبط مي شود.
يکشنبه، 20 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قواعد موفقيت را بشناسيد

قواعد موفقيت را بشناسيد
قواعد موفقيت را بشناسيد


 






 
واژه موفقيت براي همه ما آشنا و پرکاربرد است. شايد روزانه بارها و بارها با اين واژه سر و کار داشته باشيم و آن را به کار ببريم و شايد اکثر ما آن را به عنوان يک آرزوي ديرينه، همواره در ذهن مرور کنيم و درصدد باشيم تا اسباب و وسايل آن را فراهم کنيم. به راستي انسان موفق داراي چه ويژگي هايي است و چه مهارت هايي مي تواند به ما در موفقيت بيشتر کمک کند؟ موفق بودن به طور صرف يک تئوري يا نظريه نيست بلکه بايد در اعمال و رفتارهاي ما نمود عيني پيدا کند. همچنين موفقيت با يک گزينه خاص در ارتباط نيست بلکه به زمينه هاي گوناگوني مرتبط مي شود. لذا سعي داريم راه هايي را براي کسب پيروزي و موفقيت بيشتر در زندگي به شما ارائه نمائيم و الگوهايي مناسب از شيوه هاي عملي موفقيت آميز در زندگي انسان هاي موفق را بيان کنيم:
1 ـ منتظر قسمت و سرنوشت و شانس نمي مانند تا آينده شان را رقم بزند. آنها بر اين باورند که با تعهد و تلاش و فعاليت، بهترين زندگي را براي خودشان مي سازند.
2 ـ وقتي بيشتر مردم کاري نمي کنند، آنها مشغول فعاليت هستند. آنها قبل از اين که مجبور به کاري شوند، عمل مي کنند.
3 ـ بيشتر از افراد معمولي روي احساسات شان کنترل دارند. آنها همان احساساتي را دارند که ما داريم ولي هيچ گاه برده احساساتشان نمي شوند.
4 ـ ارتباط گرهاي خوبي هستند و روي رابطه ها کار مي کنند.
5 ـ براي زندگي شان برنامه دارند و سعي مي کنند برنامه شان را عملي کنند. زندگي آنها از کارهاي برنامه ريزي نشده و نتايج اتفاقي عاري است.
6 ـ در زماني که بيشتر مردم به هر قيمتي مي خواهند از رنج کشيدن و بودن در شرايط سخت اجتناب کنند، افراد موفق قدر و ارزش کار کردن و بودن در شرايط سخت را مي فهمند.
7 ـ ارزش هاي زندگي شان معلوم است و زندگي خود را روي همان ارزش ها بنا مي کنند.
8 ـ تعادل دارند. وقتي از لحاظ مالي موفق هستند، مي دانند که پول و موفقيت مترادف نيستند. آنها مي دانند افرادي که فقط از نظر مالي در سطح مطلوبي قرار دارند، موفق نيستند. اين در حالي است که خيلي ها خيال مي کنند پول همان موفقيت است. ولي آنها دريافته اند که پول هم مثل بقيه چيزها يک وسيله است براي دستيابي به موفقيت.
9 ـ اهميت کنترل داشتن روي خود را درک کرده اند. آنها قوي هستند و از اين که راهي را مي روند که کمتر کسي مي تواند برود، شاد مي شوند.
10 ـ انعطاف پذير هستند و تغيير را غنيمت مي شمارند. وقتي وضعيتي پيش مي آيد که عادت ها و آسايش روزمره شان را برهم مي زند، از آن استقبال مي کنند و با آغوش باز وضعيت جديد و ناشناس را مي پذيرند.
11 ـ از خودشان مطمئن هستند و به احساسات ناشي از اين که کجا زندگي مي کنند و چه دارند و چطور به نظر مي رسند، توجهي ندارند.
12 ـ دست و دلباز و مهربان هستند و از اين که به ديگران کمک مي کنند تا به خواسته هاي شان برسند، خوشحال مي شوند.
13 ـ متواضع هستند و اشتباهات شان را با خوشحالي مي پذيرند و به راحتي عذرخواهي مي کنند. آنها از توانايي هاي شان خاطر جمع هستند ولي به آن مغرور نمي شوند. خوشحال مي شوند که از ديگران بياموزند و از اين که به ديگران کمک مي کنند تا آنها خوب به نظر برسند، بيشتر از کسب افتخارات شخصي شان لذت مي برند.
14 ـ انعطاف پذير هستند و تغيير را غنيمت مي شمارند. وقتي وضعيتي پيش مي آيد که عادت ها و آسايش روزمره شان را بر هم مي زند، از آن استقبال مي کنند و با آغوش باز وضعيت جديد و ناشناس را مي پذيرند.
15 ـ هميشه سلامت جسماني خودشان را در وضعيت مطلوبي نگه مي دارند و مي دانند بدنشان خانه اي است که در آن زندگي مي کنند و به همين خاطر سلامت جسماني براي آنها خيلي مهم است.
16 ـ موتور بزرگ و پرقدرتي دارند. سخت کار مي کنند و تنبلي نمي کنند.
17 ـ هميشه منتظر بازتاب کارهايشان هستند.
18 ـ با افراد بدذات و غيرموجه نشست و برخاست نمي کنند.
19 ـ وقت و انرژي خود را روي وضعيت هايي که از کنترل شان خارج است، صرف نمي کنند.
20 ـ کليد خاموش روشن دارند. مي دانند چگونه استراحت کنند و ريلکس شوند. از زندگي شان لذت برده و سرگرم مي شوند.
21 ـ آموخته هاي شان را تمرين مي کنند. درباره تئوري هاي عجيب و غريب خيالبافي نمي کنند، بلکه واقع بينانه زندگي مي کنند.
منبع: نشريه موفقيت شماره 20



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.