براي استجابت دعا چه بايد کرد؟

شک و ترديد همواره حالاتي آشنا براي انسان ها بوده است. افراد مردد و شکاک به اين سو و آن سو مي نگرند و همواره اين سوال برايشان پيش مي آيد که آيا قدرتي وجود دارد که بتوان از آن کمک گرفت. اين ترديد به خاطر عدم اعتماد و ايمان کامل به وجود قدرت برتري است که تمام کائنات را زير قدرت خود دارد. هنگامي که در حالت دعا قرار مي گيريد، به اين موضوع ايمان داشته باشيد که قدرت روحي شما تنها علت و سبب و تنها عامل نجات دهنده شماست و از صميم قلب اطمينان حاصل کنيد که با وجود آن هر غيرممکني ممکن و هر عملي ميسر مي شود.
دوشنبه، 21 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
براي استجابت دعا چه بايد کرد؟

 

براي استجابت دعا چه بايد کرد؟
براي استجابت دعا چه بايد کرد؟


 






 
شک و ترديد همواره حالاتي آشنا براي انسان ها بوده است. افراد مردد و شکاک به اين سو و آن سو مي نگرند و همواره اين سوال برايشان پيش مي آيد که آيا قدرتي وجود دارد که بتوان از آن کمک گرفت. اين ترديد به خاطر عدم اعتماد و ايمان کامل به وجود قدرت برتري است که تمام کائنات را زير قدرت خود دارد.
هنگامي که در حالت دعا قرار مي گيريد، به اين موضوع ايمان داشته باشيد که قدرت روحي شما تنها علت و سبب و تنها عامل نجات دهنده شماست و از صميم قلب اطمينان حاصل کنيد که با وجود آن هر غيرممکني ممکن و هر عملي ميسر مي شود. در وهله اول اين جمله تأکيدي را همواره با خود تکرار کنيد: « روزي خواهد رسيد که من به آرزوي خود برسم. آري روزي مي رسد که من خوشبختي خود را بيابم» اما فراموش نکنيد که خواست و آرزوي خود را به آينده و بعد موکول نکنيم و آنچه مي خواهيم، در زمان حال از ضمير باطن بخواهيم و به آساني بدان جان بخشيم و البته اين در صورتي ميسر است که به آن ايمان کامل داشته باشيم.
هنگامي که براي کسي دست دعا به سوي آسمان بلند مي کنيد، او را در اعماق روح و ضمير باطن خود بنشانيد و او را با چهره اي شاد و روحي آزاد ببينيد و از اين که دعاي تان مستجاب خواهد شد، شکرگزاري کنيد. هنگامي که با روح و اعتقاد، رو به سوي خداوند مي کنيد، با شناختي که از او داريد، مي دانيد که آرزوي تان را برآورده خواهد کرد، زيرا خداوند هرگز با شکست ميانه اي ندارد. نه آن را مي شناسد و نه آن را براي بندگانش مي خواهد. به عنوان مثال اگر تصوير تندرستي عزيز بيمار خود را به ذهن تان بسپاريد و تمامي دقت خود را روي بهبودي او متمرکز کنيد، خداوند نيز بر اين تمرکز ذهن شما صحه خواهد گذاشت.
آخرين مرحله دعا شامل شناخت و قبول آن است و اعتقاد به اين مساله که حتما اجابت خواهد شد. اما اين نکته را به خاطر داشته باشيد که ما هرگز قادر به ديدن وجدان و ضمير و اعتقادات باطني خود نيستيم، ولي مي توان با قدرت ايمان، به آرزوهاي خود جامه عمل بپوشانيم و دعاها را مستجاب کرد.
بيشتر اوقات اين سوال به ذهن مان خطور مي کند: « پس چرا دعاهاي مان مستجاب نمي شود؟» پاسخ آن در سوال پنهان است، زيرا ترس و ترديد در آن به خوبي روشن است. چنان به خداوند ايمان داشته باشيد که در کودکي خود را به مادر مي سپرديد و جز او کس ديگري را نمي شناختيد و عشق او را با تمام وجود احساس مي کرديد.
هنگامي که در مورد استجابت دعاهاي تان دچار شک مي شويد، دقت خود را بر خواسته تان متمرکز کنيد. پس از آن که تمام ذهن و فکر خود را از اين فکر و ايده انباشتيد، بعد از چندي شاهد رشد و شکوفايي آن خواهيد شد.
منبع: نشريه موفقيت شماره 20



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.