برترين‌هاي سال 1390

Kingdoms of Amalur: Reckoning يک بازي شاخص در ميان بازي‌هاي نقش‌آفريني سال 1390 محسوب مي‌شود. گيم‌پلي Kingdoms of Amalur مبتني بر سبک نقش‌آفريني است و مثل ديگر بازي‌هاي اين سبک بايد مبارزه کنيد، غنائم بدست آوريد، با وردها و توانايي‌هاي کلاس‌هاي مختلف آشنا شويد و با انتخاب‌هاي صحيح، آن‌ها را به کار ببنديد اما آن‌چه اين بازي را متمايز مي‌کند، سبک مبارزات اين بازي است که با گرافيک و طراحي کم‌نظير بازي، بسيار شگفت‌انگيز است. در اين
يکشنبه، 3 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برترين‌هاي سال 1390

برترين‌هاي سال 1390
برترين‌هاي سال 1390


 

نویسنده:وحيد صفايي




 
در اين مقاله قصد داريم تا برخي از برترين بازي‌هاي سال 1390 را معرفي کنيم.

Kingdoms of Amalur: Reckoning
 

Kingdoms of Amalur: Reckoning يک بازي شاخص در ميان بازي‌هاي نقش‌آفريني سال 1390 محسوب مي‌شود. گيم‌پلي Kingdoms of Amalur مبتني بر سبک نقش‌آفريني است و مثل ديگر بازي‌هاي اين سبک بايد مبارزه کنيد، غنائم بدست آوريد، با وردها و توانايي‌هاي کلاس‌هاي مختلف آشنا شويد و با انتخاب‌هاي صحيح، آن‌ها را به کار ببنديد اما آن‌چه اين بازي را متمايز مي‌کند، سبک مبارزات اين بازي است که با گرافيک و طراحي کم‌نظير بازي، بسيار شگفت‌انگيز است. در اين بازي، شکل مبارزه بسيار مهم است. بازيکن در هنگام مبارزات بايد تمرکز کرده و به‌طورمستقيم و کاملا دقيق، روي جزئيات مبارزات کنترل داشته باشد. يک مبارزه شامل چندين ضربه پي‌در‌پي است اما دشمن پس از هر ضربه تغيير وضعيت مي‌دهد و بازيکن بايد به محض برخورد ضربه اول، براي ضربات بعدي تصميم‌گيري کند. در تيراندازي‌ها و ورود خواني‌ها نيز بايد به خوبي هدف‌گيري انجام شود و سرعت و دقت به‌طور همزمان به کار خواهد آمد. اين بازي از منتقدان بازي امتياز 8.7 را کسب کرده و در ويندوز، Xbox 360 و PS3 اجرا مي‌شود.

Mass Effect 3
 

کمتر کسي است که به بازي‌هاي نقش‌آفريني و شوتر سوم شخص علاقه‌مند باشد و Mass Effect را نشناسد. به يقين اين عنوان يکي از بهترين بازي‌هاي اين سبک‌ها در طول تاريخ است و نسخه جديد اين بازي که تنها چند روز از عرضه آن مي‌گذرد، مانند نسخه‌هاي قبلي يک شاهکار محسوب مي‌شود. داستان نسخه جديد مانند نسخه‌هاي قبل بسيار پر فراز و نشيب است. بازي به طور مستقيم از نسخه‌هاي قبلي و انتخاب‌هاي بازيکن در گذشته تاثيرات بسياري خواهد گرفت و اگر بازيکن تازه وارد اين مجموعه باشيد، انتخاب‌هاي‌تان بسيار حساس‌تر خواهد بود. سبک مبارزات اين نسخه تازه، تغييرات اندکي نسبت به Mass Effect 2 داشته است. چند سلاح جديد، حملات جديد فيزيکي و توانايي‌هاي متعدد براي هر کلاس، از تازه‌هاي بخش مبارزات هستند. گرافيک و گيم‌پلي مبارزات بسيار طبيعي‌تر و روان‌تر شده است و انيميشن‌ها و صداگذاري بازي، همچنان بي‌رقيب باقي مانده است. اين بازي تا به امروز از منتقدان بازي امتياز 9.4 را به دست آورده است و به احتمال زياد مانند نسخه‌هاي قبلي اين بازي مي‌تواند عنوان بهترين بازي سال را از آن خود کند. ويندوز، Xbox 360 و PS3 ميزبانان Mass Effect 3 هستند.

F1 2011
 

بازي F1 2011 يک عنوان Racing است اما بيشتر منتقدان آن را يک عنوان شبيه‌ساز مي‌دانند تا يک مسابقه اتومبيل‌راني شسته و رفته. در واقع تا قبل از اين که اين بازي را خودتان تجربه کنيد، ممکن است فکر کنيد اين بازي هم يک بازي اتومبيل‌راني مثل بازي‌هاي ديگري است که تجربه کرده‌ايد اما F1 2011 با تصورات شما بسيار متفاوت خواهد بود. F1 2011 يک شبيه‌ساز است اما نه شبيه‌ساز رانندگي فرمول يک، بلکه شبيه‌ساز زندگي راننده فرمول يک! بازيکن نبايد تنها و تنها روي رانندگي متمرکز شود، بلکه قبل و بعد از رانندگي نيز براي او اهميت خواهد داشت. در آغاز بازي، شما به عنوان يک راننده مشهور توسط خبرنگاران دوره خواهيد شد و پاسخ شما به سوالات، روال بازي را پيش خواهد برد. اسم شما، شرکتي که براي آن رانندگي خواهيد کرد، سبک مسابقات و سختي و آساني آن در پاسخ سوالات شما پنهان شده است. در ادامه، در طول پيروز‌ي‌ها و شکست‌ها، باز هم هجوم خبرنگارها را تجربه خواهيد کرد. اين بازي از منتقدان بازي امتياز 8.3 را دريافت کرده است. PS3 ،Xbox 360 و سيستم‌عامل‌هاي ويندوز ميزبانان اين بازي هستند.

Batman: Arkham City
 

بازي Batman: Arkham City يکي از موفق‌ترين بازي‌هاي سال 1390 است که در ادامه بازي تيمارستان آرکام ساخته شده است. اين بازي همانند نسخه قبلي‌اش، يک عنوان اکشن سوم شخص با داستاني مهيج و گيم‌پلي بسيار وسيع است. بازي در فضاي بسيار بزرگ شهر خيالي آرکام اتفاق مي‌افتد و معماها و ماموريت‌هاي بسياري را شامل مي‌شود. گيم‌پلي بازي پر از زد و خورد، حرکات مخفيانه، جابه‌جايي‌هاي سريع و حرکات آکروباتيک است. به‌روز‌ کردن تجهيزات نيز يکي از بخش‌هاي سرگرم‌کننده اين بازي است. درگيري‌ها معمولا بين بتمن و گروه‌هاي حداقل 15 نفره دشمن رخ مي‌دهد. بتمن نسبت به قبل فنون بيشتري آموخته است و حرکات او در طول بازي به ندرت تکراري به نظر مي‌رسد. ترکيب‌هاي بسيار متنوع کمبو‌ها بسيار جذاب هستند. جا‌به‌جايي در شهر و حرکات آکروباتيک نيز بسيار تکامل يافته‌تر شده‌اند. شنل بتمن براي پرواز و کنترل مسير پرواز تقويت شده است و سرعت بتمن براي استفاده از قلاب‌ و پرش، بسيار خيره‌کننده‌تر از قبل به نظر مي‌رسد. اين بار بتمن پا را فراتر گذاشته است و با معلق شدن از هليکوپتر در شهر پرسه مي‌زند و راه را کوتاه‌تر مي‌کند. اين بازي امتياز فوق‌العاده 9.6 را از منتقدان بازي کسب کرده و براي اجرا در سيستم‌عامل ويندوز و کنسول‌هاي Xbox 360 ،PS3 و Wii U طراحي شده است.

The Elder Scrolls V: Skyrim
 

بازي The Elder Scrolls V: Skyrim جديدترين محصول Bethesda است که مي‌توان ساعت‌ها درباره آن حرف زد و همچنان نکات تازه‌اي براي گفتن داشت. اين بازي، يکي از بزرگ‌ترين بازي‌هايي است که تا به امروز ديده‌ايد در حالي که پر از ايده‌هاي نو، گيم‌پلي بسيار متنوع و داستان‌هاي بي‌شمار است و بي‌دليل نيست که بازي عنوان بهترين بازي سال 2011 ميلادي را نيز از آن خود کرده است. Skyrim يک بازي نقش‌آفريني با زاويه ديد اول شخص است. قهرمان بازي، توانايي‌هاي فيزيکي و جادويي متنوعي دارد و البته در انتخاب اين توانايي‌ها کاملا آزاد است. مبارزه با شمشير، تبر، تيروکمان، استفاده از جادوها و يا مبارزات ترکيبي، فريادهاي اژدها و توانايي‌هايي که با کشتن اژدها کسب مي‌کنيد و موارد ديگر از جمله روش‌هاي بسيار پرتعداد براي مبارزه هستند. خريد و فروش، شکار، کسب مهارت در صنعت، ساخت سلاح، ‌معجون و يا کشف جادوي اشياء اسرارآميز و صدها فعاليت ديگر، کارهايي هستند که مي‌توان در اين بازي انجام داد. بي‌شک هر بازيکن مي‌تواند برخي از اين فعاليت‌ها را بپسندد و از تجربه اين بازي لذت ببرد. سرزمين Skyrim سرزمين بسيار وسيعي است که بازي در آن اتفاق مي‌افتد و بازيکن آزادانه در آن پرسه مي‌زند و ماجراهاي بسيار زيادي را تجربه خواهد کرد. مهم نيست که در اين سرزمين به کدام طرف حرکت مي‌کنيد، چرا که هر جايي مي‌تواند نقطه‌اي براي شروع يک ماجراي تازه باشد و به يقين کمتر کسي را مي‌توان يافت که تمام داستانک‌هاي بازي را تجربه کرده باشد. اين بازي با کسب امتياز 9.5، يکي از بهترين بازي‌هايي است که تا به امروز براي ويندوز، Xbox 360 و PS3 منتشر شده است.

Warhammer 40000 Space Marine
 

اين نسخه از مجموعه Warhammer 40000 اولين نسخه از اين مجموعه است که به شکل يک بازي اکشن سوم شخص طراحي شده است. بر خلاف گذشته، اين بار شما يک تيم را هدايت نمي‌کنيد بلکه به طور مستقيم کاپيتان يک گروه از تفنگ‌داران فضايي هستيد. مبارزات در اين بازي بسيار جدي و هيجان‌انگيز طراحي شده‌اند شامل روش‌هاي مختلفي از جمله تيراندازي، مبارزات تن‌به‌تن با استفاده از سلاح‌هاي سرد و استفاده از وسايل نقليه جنگي است. نکته مهم اين جاست که با توجه به محدوديت مهمات براي سلاح گرم و تنوع دشمنان، شما هميشه مجبور خواهيد بود که از سلاح‌هاي گوناگون استفاده کنيد و نمي‌توانيد بازي را تنها با يک سبک مبارزاتي خاص به پايان برسانيد. سلاح‌هاي سرد نيز قدرت تخريب بسيار بالايي دارند و در بسياري از موارد تنها راه مقابله با برخي از دشمنان محسوب مي‌شوند. گرافيک اين نسخه جديد از فضاي نيمه کارتوني نسخه‌هاي قبلي مجموعه عبور کرده است و تصويري جدي‌تر از Warhammer ارائه کرده است. اين گرافيک که با جزئيات خوبي طراحي شده است و با عبور از مراحل بازي دائما بهتر مي‌شود، به طوري که طراحي هنري و ريزه‌کاري‌ها در مراحل پاياني کاملا بي‌ايراد به نظر مي‌رسد. اين بازي براي کنسول‌هاي Xbox 360 ،PS3 و سيستم‌عامل‌هاي خانواده ويندوز طراحي شده است. امتياز خوب 8، امتياز ميانگيني است که منتقدان بازي به Warhammer 40000 Space Marine داده‌اند.

Deus Ex: Human Revolution
 

بازي Deus Ex: Human Revolution محصول Eidos Montreal يکي از بازي‌هاي شاخص سال 2011 است که در طي دو سال گذشته به طور دائم مورد توجه منتقدان بازي و بازيکنان قرار ‌مي‌گرفت و البته پس از انتشار نيز ثابت کرد که اين همه توجه بي‌دليل نبوده است. اين بازي در طي هفته اول انتشار خود به پرفروش‌ترين بازي بازارهاي اروپا، آمريکا و آسيا تبديل شد و در مجموع امتياز درخشان 9 را از منتقدان دريافت کرد. Adam Jensen قهرمان بازي، يک سرباز کار کشته است که پس از سال‌ها خدمت در ارتش و پليس در يک شرکت خصوصي به عنوان نيروي امنيتي به کار گماشته شده است. اين شرکت، در زمينه ساخت تقويت براي بدن انسان فعاليت مي‌کند. Adam Jensen در حمله افراد ناشناس به ساختمان شرکت، به شدت آسيب مي‌بينيد و دست، پا و بخشي از صورت خود را از دست مي‌دهد. علاقه رئيس شرکت به Adam Jensen باعث مي‌شود تا اولين ارتقاي انساني پس از سال‌ها تحقيق، به صورت عملي روي Adam Jensen آزمايش شود و نتيجه اين آزمايش، يک سوپر سرباز است. حال او با تکيه بر توانايي‌هاي تازه خود و تجربيات گذشته، به عنوان يک کارآگاه به دنبال شناسايي دشمنان و نابودي آن‌هاست. گيم‌پلي Deus Ex: Human Revolution ترکيبي از سبک‌هاي شوتر اول شخص، سوم شخص و نقش آفريني است در حالي که اين ترکيب به شکلي ايده‌آل پياده‌سازي شده است. در واقع اين گيم‌پلي که بسيار عالي از آب در آمده است، حاصل نوآوري‌هاي سازنده بازي نيست چرا که تقريبا تمامي ايده‌هاي موجود در اين بازي را مي‌توان در بازي‌هاي سال‌هاي گذشته ديد اما پياده‌سازي اين ايده‌ها در Human Revolution بسيار بهتر از نمونه‌هاي مشابه است. Human Revolution براي کنسول‌هاي Xbox 360 ،PS3 و ويندوز ساخته شده است.
DiRT 3
DiRT 3 مانند نسخه قبلي از اين مجموعه، يک بازي اتومبيل‌راني سبک رالي است اما براي لذت بردن از اين بازي، تنها کافي است از اتومبيل‌راني لذت ببريد تا انبوهي از فعاليت‌هاي قابل اجرا را در اين بازي تجربه کنيد. گيم‌پلي DiRT در کل مجموعه، به اتومبيل‌راني در جاده‌هاي نا‌هموار استوار است. اگر چه بارها مي‌توانيد پيست‌هاي کوتاه و جاده‌‌هاي آسفالت شده را در اين بازي زيرپا بگذاريد اما Codemasters سازنده و ناشر اين بازي، هنر اصلي خود را در جاده‌هاي طويل و دراز کوهستاني، کويري و جنگلي به نمايش گذاشته است. مثل همه بازي‌هاي سبک اتومبيل‌راني در DiRT 3 مي‌توانيد با انتخاب يک خودرو در يک کلاس خاص، تورنمنت‌هاي مختلفي را تجربه کنيد. اين کلاس‌ها از ميني ماشين‌هاي تک سرنشينه تا ماشين‌هاي تندروي فرمول يک، متنوع هستند. بيشتر اين ماشين‌ها، ليسانس نشده هستند و تنها در اين بازي ديده مي‌شوند. منتقدان بازي، با اعطاي امتياز 9.1 به DiRT 3 آن را به يکي از پرامتيازترين بازي‌هاي اتومبيل‌راني تاريخ بازي‌هاي رايانه‌اي تبديل کردند و البته اين بازي در پايان سال 2011 ميلادي به عنوان بهترين بازي سبک اتومبيل‌راني شناخته شد. اين بازي براي سيستم‌عامل‌هاي ويندوز، PS3 و Xbox 360 طراحي شده است.
منبع:روزنامه خراسان
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط