جعبه ابزار IT خانگي

آيا شما همان کسي هستيد که وقتي مردم با مشکلات کامپيوتري مواجه مي شوند، با او تماس مي گيرند؟ ابزاري که در اين مقاله توضيح مي دهيم به شما کمک مي کنند به ديگران (و البته به خودتان) کمک کنيد. اين موضوع از زمان ظهور و خلق PCها مصداق داشته است: اگر شما چيزي در مورد تکنولوژي بدانيد، وقتي ديگران با مشکل کامپيوتري مواجه شوند با شما تماس مي گيرند.
دوشنبه، 4 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جعبه ابزار IT خانگي

جعبه ابزار IT خانگي
جعبه ابزار IT خانگي


 






 
آيا شما همان کسي هستيد که وقتي مردم با مشکلات کامپيوتري مواجه مي شوند، با او تماس مي گيرند؟ ابزاري که در اين مقاله توضيح مي دهيم به شما کمک مي کنند به ديگران (و البته به خودتان) کمک کنيد.
اين موضوع از زمان ظهور و خلق PCها مصداق داشته است: اگر شما چيزي در مورد تکنولوژي بدانيد، وقتي ديگران با مشکل کامپيوتري مواجه شوند با شما تماس مي گيرند.
متخصصان IT محل کار شما براي کمک، داراي ابزاري حرفه اي هستند. اما مجموعه اي براي شما وجود دارد که با استفاده از آن مي توانيد پشتيباني تخصصي براي افراد خانواده، دوستان و دوستانِ دوستان تان فراهم کنيد. اين تلفيق نرم افزار و سخت افزار هميشه بايد در دسترس باشد تا در زمان مورد نياز قادر به برطرف کردن مشکل باشيد و فرقي نمي کند که اين مشکل تا چه حد پيچيده يا ساده است خصوصاً وقتي که قبل از رسيدن به محل نمي دانيد با چه مشکلي مواجه هستيد.

TEAMVIEWER
 

آدرس: www.teamviewer.com
پلتفرم ها: PC/Mac/Linux/iPhone/iPad
قيمت: رايگان براي استفاده ي شخصي
والدين شما نمي دانند چگونه يک عکس را بر روي فيس بوک آپ لود کنند و شما 3000 مايل دورتر از آن ها زندگي مي کنيد. آيا تا به حال سعي کرده ايد از طريق تلفن با آن ها حرف بزنيد؟ چرا بايد خودتان را اذيت کنيد، وقتي مي توانيد کنترل کامپيوتر آن ها را از راه دور به دست بگيريد؟ به آن ها بگوئيد QuickSupport محصول TeamViewer را بر روي کامپيوتر خود نصب کنند تا شما از طريق يک iPhone يا iPad و پس از اين که آن ها ID و کلمه ي عبور ايجاد شده را در اختيار شما قرار دادند، بتوانيد کنترل کامپيوترشان را در دست بگيريد. اين کار کاملاً ايمن است و به خوبي عمل مي کند.

جعبه ابزار IT خانگي

Soluto
 

آدرس: www.soluto.com
پلتفرم: Windows
قيمت: رايگان
آيا تا به حال متعجب نشده ايد که با لود شدن ويندوز، چقدر چيزهاي اضافي بارگذاري مي شود و آيا واقعا به همه ي آن ها نياز داريد؟ Soluto مي تواند به شما کمک کند. اين يوتيليتي مخصوص براي تشخيص برنامه هايي که باعث اذيت شما مي شوند، استفاده مي کند. اين برنامه داده هاي بسيار مفيدي در اختيار شما قرار مي دهد و بنابراين سايرين نيز مي توانند از راه حل هاي سريع آن بهره برداري نمايند.

جعبه ابزار IT خانگي

UBUNTU LIVECD
 

آدرس: www.ubuntu.com
پلتفرم: تمام پلتفرم ها
قيمت: رايگان
گاهي اوقات لينوکس سودمندترين راه حل براي برطرف نمودن مشکلات ويندوز است. شما مي توانيد هر کدام از نسخه هاي لينوکس را انتخاب کنيد اما من شخصا Ubuntu را که داراي تمام ابزار لازم بر روي LiveCD آن؛ شامل يک نسخه ي قابل بوت و عملياتي از سيستم عامل که از درايو CD/DVD اجرا مي شود، ترجيح مي دهم. البته بهتر است که آن را از روي يک درايو فلش USB اجرا کنيد.
اين، کاملاً رايگان است (آن ها حتي CD را به صورت رايگان براي شما پست مي کنند)، دسترسي به کليه ي فايل هاي ذخيره شده بر روي کامپيوتر را فراهم مي کند و شما مي توانيد تست حافظه را براي RAM خود انجام دهيد، از Disk Utility براي چک کردن ديسک سخت استفاده کنيد و حتي پارتيشن ها را ويرايش نمائيد.

USB 2.0 Universal Drive Adapter
 

آدرس: www.newertech.com/products/usb2_addaptv2.php
پلتفرم: تمام پلتفرم ها
قيمت: 34/99 دلار
آيا درايوي قديمي داريد که مي خواهيد از آن استفاده کنيد؟ فرقي نمي کند اين درايو چه کانکتوري: SATA, IDE, ATA, ATAPI چه سايزي (حتي براي لپ تاپ) داشته باشد، اين کابل يکپارچه از Newer Technology به شما اجازه مي دهد درايو خود را از طريق درگاه USB2.0 به کامپيوتر متصل کنيد. اين کابل حتي تقريباً با تمام سخت افزارهاي داخل مثل درايوهاي زيپ قديمي Iomega نيز کار مي کند. تمام چيزهايي که براي اتصال آن وسيله ي ذخيره سازي قديمي و تاريخ گذشته نياز داريد، داخل اين جعبه است.

جعبه ابزار IT خانگي

Reprofiler
 

آدرس: www.iwrconsultancy.co.uk/software
پلتفرم: ويندوز
قيمت: رايگان
آيا با کاربري مواجه شده ايد که ناگهان نمي تواند sign-in کند يا داده هاي خود را ببيند؟ اين احتمالاً يک مشکل مرتبط با پروفايل کاربر در ويندوز (ويندوز 2000 تا ويندوز 7) است که مي تواند به واسطه ي عوامل متعدد و غيرقابل کنترلي ايجاد شود و ويندوز فقط قادر به درک و شناسايي آن ها نيست. Reprofiler بدون اين که شما مجبور به ورود به رجيستري باشيد، اين مشکل را براي شما حل مي کند.

جعبه ابزار IT خانگي

OFFLINE NT PASSWORD & REGISTRY EDITOR
 

آدرس: www.pogostick.net/pnh/ntpasswd
پلتفرم: ويندوز
قيمت: رايگان
اجازه ندهيد نام اين برنامه شما را گول بزند زيرا اين نرم افزار با ويندوز XP، ويستا و 7 نيز کار مي کند؛ اما واقعاً اين برنامه چه کاري انجام مي دهد؟ وقتي شما کلمه ي عبور بسيار مهم administrator کامپيوتر خود را فراموش مي کنيد، اين نرم افزار به شما اجازه مي دهد آن را reset کنيد (تا زماني که حداقل يک حساب معتبر براي استفاده وجود داشته باشد).
شما آن را از CD بوت مي کنيد و نرم افزار بطور اتوماتيک ساير حساب ها را تشخيص مي دهد و گزينه ي reset آن ها را ارائه مي نمايند؛ چه براي ساير کاربران و چه براي Administrator.

جعبه ابزار IT خانگي

SPECCY
 

آدرس: www.piriform.com/speccy
پلتفرم: ويندوز
قيمت: رايگان
گاهي اوقات تمام چيزي که نياز داريد، مقداري اطلاعات است. مثلاً، چه نوع چيپي بر روي اين کامپيوتر وجود دارد؟ چه مقدار RAM واقعي بر روي آن نصب شده؟ چه نوع چيپ گرافيکي قدرت مانيتور را تامين مي کند؟ شما مي توانيد تمام اين اطلاعات و خيلي چيزهاي ديگر را با اجراي سريع نرم افزار رايگان Speccy به دست آوريد.

جعبه ابزار IT خانگي

DRINK BOOT AND NUKE
 

آدرس: www.dban.org
پلتفرم: سيستم هاي اينتل
قيمت: رايگان
يک ديسک بوت ديگر؟ اين يکي از آخرين تيرهاي ترکش موجود براي ديسک هاي سختي است که نمي خواهيد هرگز داده ها از آن بازيابي شوند. اسم اين يوتيليتي برازنده ي آن است: DBan عبارت است از پاک کردن ايمن کليه ي داده ها از روي پلاترهاي ديسک سخت، براي هميشه بدون هيچ امکاني براي بازيابي.

جعبه ابزار IT خانگي

DRIVEIMAGE XML
 

آدرس: www.runtime.org/driveimage-xml.htm
پلتفرم: ويندوز
قيمت: رايگان
اگر شما يک کامپيوتر عملياتي داشته باشيد که احساس کنيد در خطر است بدون شک زمان آن رسيده که از اين کامپيوتر نسخه ي پشتيبان تهيه کنيد. DriveImage XML بسته به سايز درايو مورد نظر، يک image بک آپ کامل از درايو تهيه مي کند البته فقط اطمينان حاصل کنيد که شما براي ذخيره ي بک آپ، يک درايو بزرگ تر در اختيار داشته باشيد. و شما مي توانيد آن را از روي يک CD قابل بوت اجرا کنيد. DriveImage XML با ويندوز XP, Server 2003، ويستا و ويندوز 7 کار مي کند.

جعبه ابزار IT خانگي

منبع: ماهنامه ي کامپيوتري بزرگراه رايانه، شماره ي 136.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.