از بين بردن پسورد Administrator!

حتماً تاکنون در جاهاي مختلف، راههاي گوناگوني براي ورود به ويندوز در صورت فراموش کردن رمز عبور خوانده يا شنيده ايد که همه آنها البته به نوعي منوط به داشتن پسورد Administrator و يا ورود به ويندوز مي باشد، اما ما در اينجا نرم افزاري را خدمت شما معرفي مي کنيم که در حقيقت پاسخي به سوال بسياري از شما عزيزان در اين زمينه مي باشد و ضمناً از آنجايي که اين نرم افزار در محيط داس (Dos) عمل مي کند، براي بکار بردن آن، ديگر نيازي به ورود به ويندوز
شنبه، 9 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
از بين بردن پسورد Administrator!

از بين بردن پسورد Administrator!
از بين بردن پسورد Administrator!


 

نویسنده: محمد بانشي




 

معرفي نرم افزار ctive@Password changer
 

معرفي
 

حتماً تاکنون در جاهاي مختلف، راههاي گوناگوني براي ورود به ويندوز در صورت فراموش کردن رمز عبور خوانده يا شنيده ايد که همه آنها البته به نوعي منوط به داشتن پسورد Administrator و يا ورود به ويندوز مي باشد، اما ما در اينجا نرم افزاري را خدمت شما معرفي مي کنيم که در حقيقت پاسخي به سوال بسياري از شما عزيزان در اين زمينه مي باشد و ضمناً از آنجايي که اين نرم افزار در محيط داس (Dos) عمل مي کند، براي بکار بردن آن، ديگر نيازي به ورود به ويندوز نداريد. در حقيقت اين نرم افزار با ساختن يک ديسکت يا CD و يا حتي فلش مموري قابل بوت، قادر به انجام موارد زير است:
* فعال کردن يا غير فعال کردن يک اکانت کاربري
* اعمال تنظيمات مربوط به انقضاي زمان پسورد اکانت ها
* مجبور کردن کاربر به تغيير پسورد در ورود بعدي به سيستم
* اعمال محدوديت در ساعات ورود به سيستم براي اکانت ها
* پاک کردن پسورد کليه اکانت هاي موجود روي سيستم
* اين نرم افزار حتي پسورد Administrator را هم پاک مي کند! که در اين صورت شما مي توانيد کنترل کامل سيستم را در دست بگيريد.
در ابتدا مطلب و قبل از پرداختن به اصل برنامه، به عنوان توضيح، لازم به ذکر است، نرم فزار Active@Password changer v 3.0 را مي توان به نوعي جزو نرم افزارهاي Portable يا قابل حمل دانست. چون پس از نصب برنامه، مي توان فايل هاي نصب شده موجود در پوشه برنامه را به راحتي در يک فلش مموري يا سي دي ذخيره (کپي) کرد و روي سيستم هاي ديگر از آن استفاده کرد.
اگر خواسته باشيد نرم افزار را روي ديسکت بوتيبل (Bootable ) اجرا کنيد، اصل فايل اجرايي نرم فزار، فايل "PWD_CHNG.EXE" مي باشد که حتي مي توانيد يک ديسکت قابل بوت در ويندوز ساخته و اين فايل را در آن کپي کنيد و وقتي که سيستم با استفاده از ديسکت بوت بالا آمد و در خط فرمان Dos قرار گرفت، با تايپ کردن نام فايل مذکور، برنامه اجرا مي شود.
لينک دانلود نرم افزار مورد بحث، به نشاني زير است:
http://www.4shared.com/file/36280428/faf9180a/Portable_Active_Password_Changer_v30.html
همچنين در اين لينک، تمام فايل هاي برنامه از جمله "PWD_CHNG.EXE" و "Pwd_changer_boot_cd.iso" (براي ساختن سي دي بوت) و همچنين فايل "BootableDiskCreator.exe" (براي ساختن ديسکت بوت) دانلود مي شوند. حجم فايل زيپ شده آن نيز 943 کيلو بايت و پسورد آن نيز "www.p30forum.com" مي باشد.
در عين حال، براي راحتي و سهولت کار عزيزان در دانلود، فايل هاي برنامه را به طور مجزا و با حجم کم، در لينک هاي جداگانه قرار داده ايم تا کساني که از سرعت پايين اينترنت رنج مي برند، به راحتي بتوانند برنامه را دانلود کنند.
1- لينک دانلود فايل "PWD_CHNG.EXE" با حجم 68 کيلو بايت:
http://www.4shared.com/file/52784814/3cf7d5f6/PWD_CHNG.html
2- لينک دانلود "BootableDiskCreator.exe" با حجم 345 کیلوبايت:

http://www.4shared.com/file/52787684/f51ee5b/BootableDiskCreator.html
3- لينک دانلود "Pwd_changer_boot_cd_iso" با حجم 246 کيلوبايت:
http://www.4shared.com/file/52788190/b6441fd0/Pwd-changer\boot-cd.html
نکته: براي ساختن ديسکت بوت، هر دو فايل BootableDiskCreator.exe و PWD_CHNG.EXE پس از دانلود، مي بايست در يک پوشه قرار بگيرند.
 

ساختن ديسکت بوت
 

پس از نصب نرم افزار (قابل ذکر است، مراحل نصب نيز مانند ساير نرم افزارهاي تحت ويندوز مي باشد)، پنجره اي مطابق شکل زير ظاهر مي شود:

از بين بردن پسورد Administrator!

در قسمت Drive to format شما بايستي نام درايوي را که مي خواهيد به صورت بوتيبل ساخته شود، انتخاب کنيد که در اينجا هم درايو فلاپي و هم فلش مموري را مي توانيد انتخاب کنيد. دو گزينه Add USB support و Add CD_ROM support نيز به ترتيب براي ساپورت کردن هارد ديسک اکسترنال و سي دي رام مي باشند که نيازي به تيک زدن آنها نيست. سپس روي دکمه START کليک نماييد تا نرم افزار، ابتدا درايو مربوطه را فرمت و سپس فايل هاي مورد نياز را روي آن بنويسد. در آخر نيز CLOSE را کليک کنيد.

ساختن CD بوت
 

اين نرم افزار پس از نصب، يک ايميج قابل رايت با پسوند "ISO." در پوشه نصب برنامه مي سازد که شما مي توانيد آن ايميج را با نرم افزارهاي رايت سي دي، مانند Nero رايت کرده و از آن استفاده کنيد.

اجراي برنامه
 

سيستم را Restart کرده و وارد تنظيمات BIOS شويد، و بسته به نوع رسانه بوتيبلي که ساخته ايد، اولين درايو بوت شونده را ديسکت يا سي دي رام و يا USB (اگر از فلاش مموري استفاده مي کنيد، USB را انتخاب کنيد) قرار داده و سيستم را از طريق آن بوت کنيد. در اين حالت پس از اجراي برنامه، پنجره اي به شکل زير ظاهر مي شود:

از بين بردن پسورد Administrator!

قابل ذکر است، پسوردها و تنظيمات اکانت هاي يک سيستم، در پايگاه داده SAM واقع در آدرس SystemRoot%\System32\Config\SAM % به صورت کد گذاري شده ذخيره مي شود. اين نرم افزار پايگاه داده، SAM را جستجو کرده و تغييرات را اعمال مي کند. گزينه اول براي انتخاب دستي درايوي که شما ويندوز را روي آن نصب نموده ايد مي باشد و گزينه دوم، تمام درايوهاي هارد را براي وجود پايگاه داده SAM جستجو مي کند. بسته به نوع نياز، در قسمت Your choice، عدد 1 يا 2 را تايپ کرده و سپس اينتر بزنيد. اکنون پس از چند لحظه جستجو، پنجره اي مبني بر يافتن پايگاه داده ظاهر مي شود که با زدن اينتر، پنجره ديگري مطابق شکل زير باز مي شود:
در اين صفحه، اکانت هاي سيستم، به رنگ هاي مختلف ليست مي شوند. اکانت Administrator به رنگ آبي، اکانت هاي داراي حقوق Admin به رنگ سبز و ساير کاربران به رنگ سفيد نمايش داده مي شوند. اکنون شماره اکانت مورد نظر را در قسمت Your choice تايپ و اينتر را بزنيد تا پنجره اي مطابق شکل زير باز شود:

از بين بردن پسورد Administrator!

اين تنطيمات، همان تنظيماتی هستند که در پنجره User Properties در قسمت Computer Management ظاهر مي شوند. در اينجا شما با کليدهاي جهت نماي بالا و پايين، بين گزينه ها حرکت کنيد و با کليد Space، گزينه ها را فعال يا غير فعال کنيد. مثلاً اگر گزينه "Account is disable" را تيک بزنيد، اکانت مربوطه غير فعال شده و شما قادر به ورود به سيستم از طريق آن اکانت نخواهيد بود.

از بين بردن پسورد Administrator!

جالب ترين گزينه اين نرم افزار، آخرين گزينه مي باشد که در صورت تيک خوردن و فعال شدن آن، پسورد اکانت مربوطه، پاک شده و شما مي توانيد به راحتي وارد سيستم شويد.
حال پس ازانتخاب کردن هريک از گزينه هاي موجود، با زدن کليد Y تغييرات شما اعمال شده و با زدن کليد Esc از برنامه خارج شده و سيستم را Restart کنيد.
نکته آخر اينکه، ديسکت يا سي دي بوتيبلي که شما مي سازيد، اين قابليت و ويژگي را دارد تا بر روي هر سيستمي که بخواهيد، قابل استفاده باشد.
منبع: ماهنامه دانش و کامپیوتر، شماره ی 75



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما