قطره گياهي هايپيران

مشکلات اجتماعي و اقتصادي دهه هاي اخير باعث افزايش افسردگي انسان ها در سطح جهان شده است. افسردگي در زندگي هاي ماشيني و جوامع پرجمعيت به خاطر مشکلات بيشتر، گسترده تر است. ترس، دلهره و تشويش، رخوت و سستي، بدخوابي و بي خوابي، عدم تمرکز و افکار بيهوده گذشته و ترس از آينده، انزواطلبي، تغييرات خلق وخو و بي حوصلگي از نشانه هاي افسردگي هستند.
چهارشنبه، 13 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قطره گياهي هايپيران

قطره گياهي هايپيران
قطره گياهي هايپيران


 






 

موثرترين داروي آرامبخش
 

مشکلات اجتماعي و اقتصادي دهه هاي اخير باعث افزايش افسردگي انسان ها در سطح جهان شده است. افسردگي در زندگي هاي ماشيني و جوامع پرجمعيت به خاطر مشکلات بيشتر، گسترده تر است.
ترس، دلهره و تشويش، رخوت و سستي، بدخوابي و بي خوابي، عدم تمرکز و افکار بيهوده گذشته و ترس از آينده، انزواطلبي، تغييرات خلق وخو و بي حوصلگي از نشانه هاي افسردگي هستند.
شيوع افسردگي که متأسفانه روز به روز گسترده تر مي شود توجه متخصصان و محققان را به طورجدي به خود جلب کرده است و آنها را در پي چاره جويي برآمده اند. گرچه براي کاهش و درمان افسردگي بايد از روش هاي غيردارويي نيز کمک گرفت، اما استفاده از داروها يکي از راه هاي اصلي مقابله با آن است. از طرفي عوارض جانبي داروهاي شيمياي آرامبخش باعث نگراني مصرف کنندگان است، به همين دليل در سه دهه گذشته تهيه داروهاي گياهي آرامبخش گياهي به شدت مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه داروهاي مؤثري از دنياي گياهان توسط کارخانجات داروسازي تهيه شده است که مي توانند در اکثر موارد جايگزين آرامبخش هاي شيميايي شوند.

مؤثرترين گياه دارويي آرامبخش:
 

در بين حدود 50 گياهي که از قديم در کشورهاي مختلف و در طب سنتي به عنوان آرامبخش مورد استفاده بوده است، قدمت استفاده از گياهي با نام علميHypercum perforatum و نام هاي فارسي علف چاي يا گل راعي به 2100 سال مي رسد و اکثر دانشمندان از جمله رازي و ابن سينا از خواص مهم آن در آثارشان به خوبي ياد کرده اند.
امروزه بيش از صد کارخانه داروسازي از اين گياه فرآورده هاي دارويي تهيه و به بازار ارائه کرده اند؛ به طوري که در سال هاي اخير پرمصرف ترين داروي آرامبخش گياهي در سراسر جهان بوده است.
اين گياه از 3 سال گذشته توسط داروسازي پورسينا به شکل قطره و به نام هايپيران به بازار دارويي ارائه شده و با موفقيت در حال استفاده است.

قطره گياهي هايپيران

نکات قابل توجه:
 

* دارو دير اثر بوده و در دو هفته اول اثر ضعيفي دارد. اثر حقيقي آن از هفته سوم به بعد ظاهر مي شود.
* با توجه به اينکه براي درمان افسردگي گاهي به مدت طولاني بايد دارو مصرف شود، قطره هايپيران را مي توان در طولاني مدت و حتي سال ها استفاده نمود.
* قطره هايپيران براي آرامش و تسکين دردهاي قبل و هنگام قاعدگي و زمان يائسگي بسيار مناسب است.
* اطلاعات مربوط به قطره در بروشور همراه دارو ارائه شده است.
* براي به دست آوردن نتايج مطلوب، مصرف هايپيران را بايد تا از بين رفتن کليه علائم افسردگي و رضايت کامل ادامه داد. گاهي احتياج به چندين ماه مصرف است.

ميزان مصرف:
 

* بزرگسالان دو تا سه نوبت در روز و هر نوبت 30 قطره در کمي آب يا آب ميوه رقيق نموده و ميل کنند.
* نوجوانان دو تا سه نوبت در روز و هرنوبت 20 قطره در کمي آب يا آب ميوه رقيق کرده و ميل کنند.

موارد مصرف:

ترس، دلهره و تشويش، بي حوصلگي و انزواطلبي، رخوت و سستي، افسردگي سنين کهولت، سردردهاي عصبي و ميگرني، عدم تمرکز و افکار بيهوده گذشته و آينده ناراحت کننده، بدخوابي و بي خوابي، سردردها، دردها و تغييرات خلق وخوي قبل و هنگام قاعدگي و يائسگي در زنان.

عوارض جانبي:

مصرف در حد توصيه شده، عارضه جانبي ندارد.
منبع: نشريه دنياي تغذيه، شماره 107



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.