انواع مبارزات وحشيانه غربي

وحشي گري هاي شکل گرفته در اين رويداد آنچنان فجيع و نقش داور آنچنان کمرنگ است که هر لحظه امکان مرگ يکي از طرفين وجود دارد و به نظر مي رسد کار يکي از غول ها در اين بازي وحشتناک تمام مي شود. مبارزات در قفس، کشتي کج و ده ها عنوان گلاويز شدن وحشيانه که تحت عنوان مسابقه برگزار مي شود، اين روزها به عنوان تفريح غربي ها نه تنها به مراتب برگزار مي شود، بلکه در هر روز بر تنوع آن افزوده مي شود. در اين ميان اتفاقي که مي افتد،
چهارشنبه، 20 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انواع مبارزات وحشيانه غربي

 انواع مبارزات وحشيانه غربي
انواع مبارزات وحشيانه غربي


 






 

از آتش زدن تا زنده به گور کردن در بازي غول ها!
 

وحشي گري هاي شکل گرفته در اين رويداد آنچنان فجيع و نقش داور آنچنان کمرنگ است که هر لحظه امکان مرگ يکي از طرفين وجود دارد و به نظر مي رسد کار يکي از غول ها در اين بازي وحشتناک تمام مي شود. مبارزات در قفس، کشتي کج و ده ها عنوان گلاويز شدن وحشيانه که تحت عنوان مسابقه برگزار مي شود، اين روزها به عنوان تفريح غربي ها نه تنها به مراتب برگزار مي شود، بلکه در هر روز بر تنوع آن افزوده مي شود. در اين ميان اتفاقي که مي افتد، افزايش خشونت و تنوع طلبي تماشاچيان در نوع و شدت خشونت است تا جايي که کار به بربريت و وحشي گري مي کشد.
زد و خورد تا سر حد مرگ، به مبارزاتي گفته مي شود که بيشتر در پس پرده آنها شرکت هاي بزرگ قماربازي اروپايي پنهان شده اند. شرکت هايي که به برندگان و بازندگان مبارزات رقم هاي قابل توجهي پرداخت مي کنند، به شرط آن که نمايشي قابل توجه ارائه کنند و اين چنين است که هيچ گاه مشخص نيست چه کسي کف رينگ دوخته مي شود.
در ذيل به 22 نحوه مبارزه وحشيانه که در کشورهاي غربي رواج دارد و از کتک زدن با لوازم و ابزارآلات تا آتش زدن را در بر مي گيرد، اشاره اي کوتاه مي شود:

BATTLE ROYAL
 

اين مبارزه به کرات برگزار مي شود و روالش نيز به اين شکل است: تعدادي از مبارزين که معمولاً 30 نفر هستند در رينگ حاضر مي شوند و تمامي آنها از رينگ به بيرون پرت مي شوند تا تنها يک تن باقي بماند که آن نفر پيروز خواهد بود. معمولاً براي تشخيص مدعي براي قهرماني، از اين مسابقه استفاده مي شود.

BLINDFOLD MATCH
 

در اين مسابقه يکي يا هر دوي مسابقه دهندگان چشم شان را مي بندند و در صورتي که تنها قرار باشد يکي از دو تن چشم هاي شان را ببندند، معمولاً شخصي که از لحاظ جثه، قوي تر است، چشم بند روي چشم هايش بسته خواهد شد.

BOILER ROOM MATCH
 

مسابقه در اطراف يک اتاق انجام مي شود که در آن همه تجهيزات وجود داشته و برنده کسي است که بتواند از آن منطقه فرار کند. اين مسابقات در حال منسوخ شدن است.

BURRIED ALIVE MATCH
 

اين يکي از بي رحمانه ترين و عجيب ترين مسابقات است. در فاصله چند متري رينگ، قبري حفر شده است. برنده کسي است که بتواند حريفش را در قبر بگذارد و آن را زنده به گور کند! ديدني ترين مسابقه زنده به گور کردن بين STEVE AUSTIN و UNDERTAKER در سال 98 بود که STEVE AUSTIN پيروز مي شود. UNDERTAKER در بيشتر مسابقات زنده به گور کردن حضور داشته است.

CASKET MATCH
 

اين مسابقات نيز به سهم خود عجيب و وحشيانه است. در تمام مسابقات اينچنيني تابوت حضور داشته و برنده کسي است که حريفش را درون تابوت قرار بدهد و در تابوت را ببندد.

ELIMINATON CHAMBER
دو مدعي در قفس مبارزه شان را آغاز مي کنند و چهار نفر ديگر در اتاقک هايي در اطراف قفس هستند. معمولاً هر 4 دقيقه يک نفر وارد مي شود. مبارزه تا زماني ادامه دارد که همه حذف شوند و تنها يک نفر باقي بماند.
 

FALLS COUNTS ANYWHERE
 

تفاوت اين مسابقات با مسابقات معمولي آن است که داور در هر جايي از محوطه استاديوم مي تواند پين فال کند. اين مسابقات براي طرفدارانش جذابيت خاصي دارد چرا که مي توانند حتي بين تماشاچيان هم حضور پيدا کنند و به مبارزه شان ادامه دهند.

FATAL FOUR WAY
 

در اين نوع مسابقه چهار نفر همزمان با هم مسابقه مي دهند و هيچ کس با شخص ديگري يار نيست و هرکس که بتواند زودتر يکي از حريفانش را پينفال کند، برنده خواهد بود.

FIRST BLOOD MATCH
 

اين مسابقه ذاتاً با خشونت گره خورده، چرا که طبق قوانينش، زدن اکثر ضربات به نقاط مختلف بدن آزاد مي باشد و اولين کسي که در رينگ خوني بريزد و داور هم اين خون را ببيند، به عنوان برنده اعلام خواهد شد!

HANDICAP MATCH
 

به صورت آوانس دو نفر با يک نفر مبارزه مي کنند. اين نوع جدال معمولاً براي کساني که قوي تر هستند و در نقش مدعي ظاهر مي شوند، برگزار مي شود و نفر مدعي برابر دو نفر ديگر مسابقه مي دهد.

HARDCORE MATCH
 

از مسابقاتي است که به دليل داشتن خشونت بيش از حد، بسيار اندک انجام مي شود. همان طور که از نامش پيدا است، در اين نوع از هر نوع جسم خارجي يا سلاحي مي توان استفاده کرد و مسابقه بدون هيچ قانون و محدوده اي انجام مي شود.

HELL IN A CELL MATCH
 

از مسابقات پر طرفدار در آمريکا تلقي شده و حداقل يک بار در سال نيز انجام مي شود. قفس فولادي دور تا دور رينگ را مي گيرد و راه فراري وجود ندارد.

I QIUT MATCH
 

شرکت کننده اي که بتواند حريفش را وادار کند تا به داور يا در ميکروفون بگويد I QUIT برنده است! اين وادار کردن مي تواند با فشردن گردن حريف تا سر حد خفگي باشد!

INFERNO MATCH
 

اين مسابقه ابداعي KANE است و کين در تمام مسابقات INFERNO حضور داشته است. دور تا دور رينگ شعله هاي آتش قرار داره. در اين سبک مسابقه اولين کسي که قسمتي از بدن يا لباسش آتش بگيرد باخته است.

LADDER MATCH
 

در اين نوع مسابقه نردبان هايي در رينگ قرار دارند. ممکن است مسابقه براي قهرماني باشد که در اين صورت کمربند را در بالا آويزان مي کنند و کسي که بتواند به کمک نردبان کمربند را بردارد، برنده رويارويي خواهد بود.

LAST MAN STANDING MATCH
 

کسي که بتواند حريفش را روي رينگ بخواباند و حريفش پس از ده شمارش داور هم نتواند بلند بشود نتيجه را واگذار خواهد کرد.

PUNJABI PRISON MATCH
 

در اين نوع مسابقه که گفته مي شود از هندوستان آورده شده، برنده کسي خواهد بود که بتواند از هر دو قفسي که در اطراف رينگ قرار داده شده، فرار کند.

STEEL CAGE MATCH
 

دور تا دور رينگ قفس فولادي قرار دارد که از بالا باز است و سقف ندارد. برنده کسي است که بتواند حريفش را به طور معمول در رينگ شکست بدهد يا از قفس فرار کند.

BULL ROPE MATCH
 

اطراف رينگ چهار چراغ وجود دارد و در تمام طول مسابقه طنابي به دست هر دو طرف بسته است. اگر کسي بتواند در حالي که طناب را گرفته و به حريفش متصل است، دستش را به چهار طرف رينگ بزند و چراغ ها روشن شود، برنده خواهد بود.

TLC MATCH
 

مسابقه اي است که در طول برگزاري، استفاده از ميز و نردبان و صندلي براي مبارزه مجاز است! درواقع دو طرف حق دارند با هر وسيله اي همديگر را له کنند.

TRIPLE TREAT MATCH
 

در اين نوع مسابقه سه نفر مسابقه مي دهند که هيچ کدام با ديگري يار نيست و اولين کسي که بتواند يکي از حريفاش را پيفال کند، برنده خواهد بود.

IRON MAN MATCH
 

اين مبارزه از مسابقاتي است که قدرت و استقامت فراواني مي طلبد. در اين نوع مسابقه که محدوديت زماني دارد و 30 تا 60 دقيقه به طول مي انجامد، مبارزي برنده است که بتواند امتيازات بيشتري را به دست آورد.
نکته قابل تأمل آن که برخي از اين مسابقات به شکل نامحسوس در ايران در حال رواج يافتن است و حتي در منابع فارسي علاوه بر چنين توضيحاتي، برخي نقاط براي آموزش تکنيک هاي مرگبار و غيرانساني اين مسابقات معرفي شده که مسابقات مرتبطش نيز به شکل زيرزميني و بدون مجوز برگزار مي شود. البته به شکل عيان نيز در نشريات تخصصي رزمي، شاهد تبليغ برخي رشته ها تحت عنوان MIX MARTIAL ARTS يا عناويني اينچنيني هستيم که دستگاه هاي مسؤول بايد مقابل توسعه اين وحشي گيري بايستند و اجازه منتفع شدن عده اي از اين مسابقات را که با خشونت براي گروهي جذابيت خلق مي کند، ندهند.
منبع: کوچه ما، شماره 10.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.