تناسب اندام

ذات انسان زيبادوست و تناسب اندام جزء لاينفکي از زيبايي اوست. جذابيت ما در کنار همه ي زيبايي هاي ما، که از جانب خداست، تا حد زيادي وابسته ي تناسب اندام است، که مي تواند سهم زيادي در رضايت ما از خود (در حيطه زيبايي و جذابيت اجتماعي) داشته باشد و ارمغان اعتماد به نفس و شادابي را به همراه خواهد داشت که به اين دستاورد هاي تناسب اندام بايد سلامتي را هم افزود زيرا بدن ما براي سلامتي به کارکرد خوب ارگان ها و سيستم هاي
پنجشنبه، 21 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تناسب اندام

تناسب اندام
تناسب اندام


 






 
ذات انسان زيبادوست و تناسب اندام جزء لاينفکي از زيبايي اوست. جذابيت ما در کنار همه ي زيبايي هاي ما، که از جانب خداست، تا حد زيادي وابسته ي تناسب اندام است، که مي تواند سهم زيادي در رضايت ما از خود (در حيطه زيبايي و جذابيت اجتماعي) داشته باشد و ارمغان اعتماد به نفس و شادابي را به همراه خواهد داشت که به اين دستاورد هاي تناسب اندام بايد سلامتي را هم افزود زيرا بدن ما براي سلامتي به کارکرد خوب ارگان ها و سيستم هاي متفاوت از جمله قلب و ريه و استخوان ها و مفاصل و....... نياز دارد که امروزه با پيشرفت هاي پزشکي مشخص شده است که تمام آن ها به تناسب اندام و تغذيه خوب نيازمند است. ما در اين سلسله مقالات مي خواهيم، داشتن يک رژيم غذايي خوب و رسيدن به وزن و اندام مناسب را، نه فقط از ديدگاه کالري مواد غذايي بررسي کنيم، چرا که اين ديدگاه محدود، به دلايلي که ذکر خواهد شد، معمولا اثري ناقص و موقتي خواهد داشت. مي خواهيم يک برخورد علمي، ريشه اي و انسان مدارانه با وزن چاقي داشته باشيم تا به بالاترين بهره وري در يک رژيم غذايي خوب با اثري ماندگار برسيم، انشاءاله.
متأسفانه در روز با افراد زيادي برخورد مي کنيم که رژيم هاي غذايي متعددي را در طول زندگي خود تجربه کرده اند والبته تجربه اي نه چندان شيرين؛ چرا که سختي رژيم هاي غذايي از يک طرف و نرسيدن به وزن ايده آل از طرفي و متاسفانه برگشت به وزن قبلي، باعث سرخوردگي فرد مي شود.
در هر کاري، قدم اول براي رسيدن به پيروزي، نگرشي صحيح است. شما اگر مي خواهيد نقاش خوبي شويد ؛ بايد اول، خوب ببينيد. اگر مي خواهيد يک ماشين را تعمير کنيد بايد به وضعيت فعلي او توجه کنيد و مشکل آن را تشخيص دهيد که اگر به تشخيص خوبي برسيم، مرحله بعد که درمان است کاري ساده تر و قابل اجراتر و موفق تر است.
انسان که پيچيده ترين موجود خلقت و شاهکار خلقت خداست موجودي زيستي – رواني و اجتماعي است. در رويکرد به چاقي هم مثل هر مشکل ديگر بايد ديدي همه جانبه به مسأله او داشت، تا تشخيص صحيح به دست آورد و با راهکاري مناسب به حل معزل
چاقي او پرداخت تا با اين ديد صحيح ، هر چه راحت تر و کاملتر به تناسب اندام رسيد و با رفع يا تعديل علل چاقي، اين زيبايي و تناسب را ماندگار کرد. اين رويکرد صحيح به معزل چاقي، نيازمند بررسي موشکافانه در علل ايجاد و بروز و ابقاي آن است که در مجله بعدي به آن خواهيم پرداخت و سپس به بيان روش هاي نوين و علمي کاهش وزن مي پردازيم تا با اين برخورد صحيح و علمي، دوران رژيم غذايي را، با شيريني و دلچسبي جديدي تجربه کنيم و به دو نعمت بزرگ الهي خود يعني زيبايي و سلامتي برسيم و آن را حفظ کنيم.
منبع:مجله راه کمال شماره 27



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.