شيرين کاري هاي آقاي قارچ خور

اوضاع يک بار ديگر در قلمروي قارچ ها به هم ريخته است. «باورز»لاک پشت بد جنسي که از همان اول آبش با ماريو تو يک جوب نمي رفت، براي ده هزار مين بار از همان کلک کلاسيک بازي هاي کامپيوتري استفاده مي کند و شاهزاده خانم را مي دزدد. ماريو هم کار و زندگي را ول مي کند و براي ده هزارمين بار نجات شاهزاده به راه مي افتد. اما بهترين قسمت داستان
پنجشنبه، 28 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شيرين کاري هاي آقاي قارچ خور

 شيرين کاري هاي آقاي قارچ خور
شيرين کاري هاي آقاي قارچ خور


 





 
اوضاع يک بار ديگر در قلمروي قارچ ها به هم ريخته است. «باورز»لاک پشت بد جنسي که از همان اول آبش با ماريو تو يک جوب نمي رفت، براي ده هزار مين بار از همان کلک کلاسيک بازي هاي کامپيوتري استفاده مي کند و شاهزاده خانم را مي دزدد. ماريو هم کار و زندگي را ول مي کند و براي ده هزارمين بار نجات شاهزاده به راه مي افتد. اما بهترين قسمت داستان اين است که داستان هميشه در حاشيه و پس زمينه است و راجع به اينکه چرا از فلان جا سر در آوريد و حالا قرار است کجا برويد و چه ماجراهايي رقم بخورد چيز زيادي نمي شنويد. بيشتر بازي مشغول پرت کردن گلوله هاي آتشين و شکاندن صدف ها هستيد يا با غول ها دست و پنجه نرم مي کنيد. خلاصه اينکه سازندگان بازي تا حد امکان هر چيزي که در قسمت قبلي وقت را تلف مي کرد، حذف کرده اند، در نتيجه در سوپر ماريو گالاکسي 2 هميشه سرگرم بازي کردن هستيد.
گيم پلي
گالاکسي 2 بازي کوتاهي نيست. به جاي عبور از هفت خان رستم، بايد 70 سياره را زير بگذاريد تا بالأخره شاهزاده را از چنگ باوزر نجات دهيد و به خانه برگردانيد. تازه اين 70 سياره، مرحله هاي اصلي بازي هستند و اگر بخواهيد به سياره هاي کوچک تر اطراف هم سري بزنيد، کلي سرگرم بازي خواهيد شد.
بازي هاي ماريو از همان زمان ميکرو، بازي هاي پيچيده اي نبودند و با دو، سه تا دکمه به راحتي قارچ خور را تحت فرمان خود داشتيد. اما از زماني که ماريو به دنياي سه بعدي پا گذاشت و عادت از چپ به راست رفتن خود در بازي هاي دو بعدي را ترک کرد، کنترل بازي هم پيچيده تر شد. اما سوپر ماريو گالاکسي 2 نه تنها در سري بازي هاي ماريو، بلکه در بين تمام بازي هاي wii يکي از بهترين سيستم هاي کنترل را دارد. جهش از يک ديوار روي ديواري ديگر، پريدن روي سر دشمن ها و عبور از روي چاله هاي مرگبار به لطف کنترل دقيق بازي به کار راحتي تبديل شده است. کنترل قارچ خور در سوپر ماريو گالاکسي 2 آن قدر روان و لذت بخش است که مي خواهيد همين طور در فضاي سه بعدي خوش آب و رنگ بازي براي خود اين طرف و آن طرف بدويد. دوربين هم پا به پاي شما حرکت مي کند و معمولاً از زاويه اي اتفاقات را دنبال مي کند که کوچک ترين جزئيات روي تصوير را پوشش مي دهد.
سوپر ماريو گالاکسي پر از مأموريت هاي ريز و درشت است. در هر سياره اي که پا مي گذاريد با کلي کار جورواجور و متنوع سرگرم مي شويد که نه تنها جنس شان فرق مي کند، بلکه گيم پلي متفاوتي را هم در بر مي گيرد. مثلاً از چنگال يک پرنده گنده، آويزان مي شويد و به پرواز در مي آييد، براي يک ميمون خوش تيپ که عينک دودي به چشم زده آيتم هاي جورواجور جمع مي کنيد يا روي يخ اسکيت ليز مي خوريد و دشمنان را لت و پار مي کنيد.
 
در سوپر ماريو گالاکسي 2 هميشه کار جديدي براي انجام دادن وجود دارد. تنوع کارهايي که از آغاز تا پايان يک مرحله انجام مي دهيد در نوع خود کم نظير است. مثلاً يک مرحله را در حالي شروع مي کنيد که کاکتوس هاي تيغ تيغي را جا خالي مي دهيد و سکه جمع مي کنيد و در اوج هيجان وارد سياره ديگر مي شويد و در يک مرحله زير زميني پا مي گذاريد. در اين حال زاويه دوربين از حالت سه بعدي به شکل و شمايل دو بعدي کلاسيک ماريو تغيير مي کند. در سوپر ماريو گالاکسي 2، بازي مدام در حال فعل و انفعال است و لحظه اي شما را بيکار رها نمي کند.
و اما قدرت ها نيم ديگر مزه قارچ خور به قدرت هايي است که وسط بازي به دست مي آوريد. يکي از ضعف هاي قسمت قبلي بازي محدوديت قدرت ها يا همان power-up ها بود اما اين کمبود در سفر دوباره ماريو به کهکشان، برطرف شده است. بزرگ ترين قدرتي که ماريو به دست مي آورد، اضافه شدن يوشي، دايناسور سبز رنگ شوخ و شنگي است که 20سالي از عمر او مي گذرد. وقتي پشت يوشي سوار مي شويد، مي توانيد با کنترلر حرکتي wii روي دشمن ها يا آيتم هاي مختلف نشانه گيري کنيد تا يوشي همه را درجا ببلعد، يا يک نيزه خاردار را به طرف دشمنان فلفل بخوريد تا مثل برق سرعت بگيريد يا لامپي را در دست بگيريد تا دور و برتان را روشن کنيد.
ماريو شيرين کارهاي ديگري هم بلد است. پوشش مخصوصي وجود دارد که با پوشيدن آن، هوا را پر از دود مي کنيد يا مي توانيد مثل دريل زمين را بشکافيد و در آن فرو برويد.
از سنت هميشگي قارچ خور يعني خوردن سکه غافل نشويد اما نيم نگاهي هم به آيتم هاي مخفي داشته باشيد، چون مرحله هاي با ارزشي را از دست مي دهيد. با خوردن اين آيتم هاي مخفي، مرحله هاي جديدي پيش روي تان باز مي شود. در بعضي از اين مرحله ها فقط بايد بدويد و پشت سرتان را هم نگاه نکنيد تا وقت کم نياوريد و در مرحله هاي ديگر بايد سکه هاي بنفش بخوريد يا غول ها را بدون خوردن کوچک ترين ضربه اي ناک اوت کنيد. اين مرحله هاي مخفي بيش از همه عرق شما را در مي آورند اما دست و پنجه نرم کردن در آنها حسابي مزه مي دهد، چون سوپر ماريو گالاکسي 2 در مجموع بازي آساني است.
منبع:نشريه همشهري دانستنيها ويژه نامه ديجيتال اسفند 89




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط