جناب گوريل و موزهايش

دانکي کنگ آن قهرمان کليشه اي نيست که در بازي هاي ديگر سراغ داريم. او نه مثل ماريو و شاهزاده ايراني مي خواهد شاهزاده خانم را از چنگ آدم بدها در بياورد، نه مي خواهد منجي دنيا و کره زمين باشد. او فقط مي خواهد موزه هاي دزديده شده اش را پس بگيرد.
شنبه، 30 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جناب گوريل و موزهايش

جناب گوريل و موزهايش
جناب گوريل و موزهايش


 





 
دانکي کنگ آن قهرمان کليشه اي نيست که در بازي هاي ديگر سراغ داريم. او نه مثل ماريو و شاهزاده ايراني مي خواهد شاهزاده خانم را از چنگ آدم بدها در بياورد، نه مي خواهد منجي دنيا و کره زمين باشد. او فقط مي خواهد موزه هاي دزديده شده اش را پس بگيرد.
دانگي کنگ در اين راه رفيق هميشگي اش «ديدي» را هم کنار خود مي بينيد اما برخلاف نسخه هاي قبلي در «COUNTRY RETURNS» فقط با خود دانکي کنگ بازي مي کنيد و نمي توانيد شخصيت ها را عوض کنيد. هر وقت به بشکه هايي برسيد که علامت DK روي آن نوشته شده، ديدي از آنها سر بيرون مي آورد. ديدي پشت دانکي کنگ سوار مي شود و جت پکي که به تن کرده، به او امکان مي دهد پرش هاي بلندتري داشته باشد اما بايد حواستان باشد که اگر زياد ضربه بخوريد، براي مدتي ديدي را از دست مي دهيد و تا وقتي به بشکه مخصوص برنخوريد، از ديدي خبري نخواهد بود.
دانکي کنگ به خودي خود هم ابهتي دارد. عنوان بازي گولتان نزند؛ چون دانکي کنگ يک گوريل سنگين و پر زور است که وقتي پاهايش را روي زمين مي کوبد ، وزن او را کاملاً حس مي کنيد. به همين خاطر کمي طول مي کشد با سرعت قدم ها و طول پرش هاي او آشنا شويد.

کنترل
 

در مجموع در دانکي کنگ همه چيز تحت اختيار شماست اما براي انجام بعضي از حرکات بايد کنترلر حرکتي WII را محکم تکان بدهيد. اينکه دست خود را در هوا بچرخانيد عيبي ندارد، اما زماني کنترل بازي از دستتان در مي رود که دانکي کنگ برخلاف جهت مورد نظرتان مي پرد و خيلي راحت مي ميرد و بايد بازي را از عقب تر شروع کنيد. البته تعداد دفعاتي که اين مشکل سر بر مي آورد زياد نيست اما تا انتهاي بازي با کنترل بي ثبات بازي دست و پنجه نرم مي کنيد.
جناب گوريل و موزهايش

فضاي خاطره انگيز
 

لوکيشن هاي دانکي کنگ نوستالژيک است و ما را به ياد روزهاي شيرين گذشته مي اندازد. بازي در يک جنگل انبوه آغاز مي شود. در طول راه از پرنده و خزنده گرفته تا سنگ و صخره، همه چيز روي سرتان خراب مي شود تا دست گوريل از موزهايش کوتاه بماند.
يک بار در غارهاي تاريک پا مي گذاريد بار ديگر در کارخانه اي آلوده و پردود دنبال موزهاي گمشده مي گرديد و حتي خطر ذوب شدن در گداره هاي کوه آتشفشان را به جان مي خريدي. دانکي کنگ پر از غافلگيري وقت و بي وقت است و همين موضوع تا انتها بازي را جذاب نگه مي دارد.
 

مسير پر فراز و نشيب
 

دانکي کنگ بازي هاي پلتفرمر را متحول نکرده بلکه روح تازه اي در آنها دميده است. امروزه کمتر بازي پلتفرمري را مي توان يافت که تمام موانع و معماها و تله ها مثل دانکي کنگ به اين مهارت در آن چيده شده باشد. زياد پيش مي آيد در بازي بميريد و از نقطه عقب تري به مسير خود ادامه دهيد اما هر چه بيشتر در تله هاي بازي گرفتار شويد، بيشتر عزم خود را جزم مي کنيد تا دانکي کنگ را به موزه هايش برسانيد. از گلوله هاي ميخ دار گرفته تا گودال هاي پنهان، همواره تله هاي مرگباري سر راه تان سبز مي شود تا تمام بازي نفسگير و هيجان انگيز سپري شود.

آيتم هاي مخفي
 

اگر به پايان رساندن بازي شما را قانع نمي کند، سعي کنيد چهار حرف K-O-N-G را که در هر مرحله مخفي شده است پيدا کنيد. اما پيدا کردن حروف اسم جناب گوريل سر کاري نيست بلکه با پيدا کردن هر چهار حرف يک مرحله مخفي را آزاد مي کنيد.
مرحله هاي مخفي در واقع شکل دشوارتر و دگرگون شده همان مرحله هاي اصلي است که حسابي عرق تان را در مي آورد. اما اگر جايزه اي هم در کار نبود، گشتن دنبال اين چهار حرف به خودي خود حسابي کيف مي داد. خيلي اوقات مشکل شما در پيدا کردن جاي حرف ها نيست بلکه چگونه دست پيدا کردن به آنها مسأله اصلي است. مثلاً ممکن است حرف K وسط زمين و هوا معلق باشد، اما نمي دانيد بايد از کجا بالا برويد و از چه چيزي آويزان شويد تا اين حرف را بخوريد. اگر خيي ادعاي دانکي کنگ تان مي شود، سري هم به مرحله هاي TIME TRIAL بزنيد و مدال طلا را به دست آوريد.

غول ها
 

مبارزه با غول ها ديگر قسمت هيجان انگيز COUNTRY RETURNS است. مثل همه بازي هاي دو بعدي، غول هاي دانکي کنگ هم الگوي حرکتي خاصي دارند که اگر به آن پي ببريد، در واقع نقطه ضعف غول ها و زمان مناسب براي حمله به آنها را يافته ايد. قلق کار اينجاست که بايد مدام اين طرف و آن طرف بپريد و جا خالي بدهيد تا بالأخره پاشنه آشيل غول ها را شناسايي کنيد.
منبع: نشريه همشهري دانستنيها ويژه نامه ديجيتال اسفند 89




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.