امپراتور سايه ها

اگر به تاريخچه بازي هاي رايانه اي نگاهي بيندازيم و کمي در آرشيو گرد و خاک خورده آن جست و جويي کنيم. حتماً با نام سري بازي هاي castlevania رو به رو خواهيم شد. بيش از 20 سال است که کمپاني konami سري بازي هاي castlevania را عرضه مي کند: بازي هايي که پس از اين 20 سال طرفداران بسياري را براي خود به دست آورده. اما کسي فکر نمي کرد اين بازي روزي توسط استوديوي بازي سازي mercury steam ساخته و همان بازي به يکي از نسخه هاي بسيار خوب اين سري از بازي ها تبديل شود. اما mercury steam نشان داد که واقعاً استعداد ساخت يک بازي بسيار زيبا را دارد.
شنبه، 30 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امپراتور سايه ها

 امپراتور سايه ها
امپراتور سايه ها


 






 

قسمت جديد بازي castlevania به بازار آمد
 

اگر به تاريخچه بازي هاي رايانه اي نگاهي بيندازيم و کمي در آرشيو گرد و خاک خورده آن جست و جويي کنيم. حتماً با نام سري بازي هاي castlevania رو به رو خواهيم شد. بيش از 20 سال است که کمپاني konami سري بازي هاي castlevania را عرضه مي کند: بازي هايي که پس از اين 20 سال طرفداران بسياري را براي خود به دست آورده. اما کسي فکر نمي کرد اين بازي روزي توسط استوديوي بازي سازي mercury steam ساخته و همان بازي به يکي از نسخه هاي بسيار خوب اين سري از بازي ها تبديل شود. اما mercury steam نشان داد که واقعاً استعداد ساخت يک بازي بسيار زيبا را دارد.

داستان
 

داستان بازي پيرامون شخصيتي به نام گابريل بلمونت (GabrelBelmont) مي چرخد. گابريل در دوراني نه چندان دور زندگي آرامي داشته است. اما اکنون دنيا براي او بي معني شده است. همسرگابريل به دست نيروهاي شيطاني کشته و جايي ميان سرزمين مردگان و زندگان گرفتار مي شود. گابريل تصميم مي گيرد براي يافتن همسرش راهي سفري بسيار خطرناک شود: سفري که ممکن است بازگشتي نداشته باشد.گابريل در طول اين سفر متوجه مي شود نقاب هايي وجود دارند که مي توان به وسيله آنها مردگان را زنده کرد. اما به دست آوردن اين نقاب ها کار ساده اي نيست، چرا که هر کدام از آنها نزد هيولاهايي هستند که پيروزي بر آنها غير ممکن به نظر مي رسد. اما گابريل براي رسيدن به تنها عشق زندگيش دست به همه کار مي زند. همان طور که مي بينيد داستان بازي بسيار زيبا روايت شده است و بازيکن را به شدت جذب خود مي کند. همچنين در طول بازي جنبه هاي داستاني مختلفي براي بازيکنان آشکار مي شود که هيجان بازي را بيش از پيش مي کند.

گرافيک
 

گرافيک بازي بسيار زيبا و خيره کننده است. محيط هاي بازي بسيار زيبا و شگفت انگيز طراحي شده اند. معماري ساختمان هاي مختلف بسيار عالي کار شده است و واقعاً چشم نواز به نظر مي رسند. محيط ها از تنوع بسيار خوبي برخوردار هستند و بسيار بزرگ و با جزئيات کامل طراحي شده اند. بازي Draw to distance بسيار خوبي نيز بهره مي برد. در مکان هاي مختلف. نماهاي بسيار زيبايي از محيط هاي وسيع بازي به نمايش در مي آيند که باعث مي شوند در برخي از لحظه ها دست از بازي بکشيد و محيط ها را ببينيد. شخصيت ها نيز از طراحي بسيار خوبي برخوردار هستند. کوچک ترين جزئيات در آنها ديده مي شود. طراحي لباس ها و سلاح هاي آنها در نوع خود بسيار عالي از کار در آمده اند و همين مسأله نشان دهنده اين است که mercury steam روي طراحي هنري بازي بسيار دقت به خرج داده است. واقعاً اين عنوان جزو معدود بازي هايي است که گرافيک آن همگان را شگفت زده مي کند.

صداگذاري
 

اگر يک بازي بخواهد روي بازيکنانش تأثير بسيار زيادي بگذارد بايد از صداگذاري بسيار خوبي برخوردار باشد. اين بازي نيز از اين قاعده مستثنا نيست. کار صدا گذاري روي اين بازي واقعاً خوب بوده و نمي توان ايرادي از آن گرفت. ريتم حماسي بسيار زيباي موسيقي هاي بازي به اين عنوان حال و هواي بسيار زيبايي بخشيده است. البته لازم به ذکر است کار ساخت موسيقي اين بازي بر عهده آقاي oscar Araujo اسپانيايي بوده است که انصافاً به بهترين شکل وظيفه خود را انجام داده است. تيم صداگذاري بازي نيز عملکرد خوبي از خود نشان دادند. آقاي پاتريک استوارت صداگذار راوي بازي بوده است. صداي زيبا او در قسمت هايي که داستان را روايت مي کند بسيار زيبا و دلنشين است. در کنار استوارت Robert carlyle بازيگر فيلم هاي eragon ,Weeks later 28 روي شخصيت گابريل بلمونت صداگذاري کرده است. صداي محيط بازي نيز از قسمت هاي خوب است. کوچک ترين صداهاي بازي شنيده مي شوند؛ از صداي پرندگان و صداي وزش باد گرفته تا صداي آبشارهاي بلند همگي در بازي قرار گرفته است و محيط هاي بازي را بسيار زنده و زيبا جلوه مي دهد.

گيم پلي
 

بازي castlevani lords of shadow همانند سايز بازي هاي Hakand slash ديگر است و در گيم پلي چندان تفاوتي با آنها ندارد. سيستم بازي ترکيبي ازمبارزه هاي نفس گير و بسيار زيبا با قسمت هاي معمايي و پلترمز است. سيستم مبارزه اي بازي بسيار هيجان انگيز است. گابريل توانايي اجراي فنون بسيار زيادي را دارد. البته اين فنون را بايد در طول بازي براي گابريل در قسمت مشخص شده بخريد. ترکيب اين ضربه ها صحنه هاي بسيار جالب و هيجان انگيزي را خلق مي کند. يکي ديگر از قسمت هايي که گيم پلي بازي را بسيار جالب و هيجان انگيزي را خلق مي کند. يکي ديگر از قسمت هايي که گيم پلي بازي را بسيار جذاب کرده است. مدت زمان بازي است. اين بازي 20 ساعت زمان نياز دارد تا بازيکنان بتوانند آن را به پايان برسانند. اين مدت زمان براي يک بازي Hakand slash بسيار زياد و عالي است. خيلي از بازي هاي نقش آفريني و open ـ world نيز کمتر از اين زمان به پايان مي رسند. اما اين بازي با توجه به اينکه بسيار خطي پيش مي رود و کاملاً در اختيار داستان است. به خوبي شما را مجذوب خود مي کند روند داستان سرايي بازي بسيار خوب است و همين مسأله گيم پلي بازي را نيز بسيار هيجان انگيز مي کند. در کنار مبارزه هاي متعددي که طول بازي انجام مي دهيد. BOSS FIGHT هاي بسيار زيبايي نيز پيش روي شما قرار مي گيرد. مبارزه با Boss هايي که شما در برابر آنها مثل مگس هستيد، بسيار هيجان انگيز از کار در آمده است. البته اين نکته را هم بايد ياد آور شد که اين عنوان اولين بازي Hakand slash استوديوي بازي سازي mercury steam هم هست و با توجه به اينکه اين استوديو و قبلاً تجربه اي در اين زمينه نداشته، گيم پلي بسيار خوبي را براي بازي خلق کرده است.

نتيجه گيري
 

استوديوي بازي سازي mercury steam با همکاري نزديکي که با هيدئو کوجيما و استوديوي بازي سازي KOJIMA PRODUCTION داشت، يک بازي بسيار زيبا خلق کرد که تا مدت ها نمي توان مانند آن را ديد و تجربه کرد؛ يک بازي اکشن بسيار عالي که کم کم دارد به رقيبي جديد براي سري بازي هاي PRINCE OF PERSIA و God of war تبديل مي شود.
منبع: نشريه دانستنيها، ويژه نامه ارديبهشت 90



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.