در برابر نسيم

ما در لبنان هميشه منتظر خطابه‌ها و سخنان مقام‌معظم‌رهبري هستيم و از تمام توصيه‌هاي ايشان در زمينه‌هاي مختلف بهره‌مند مي‌شويم، به‌ويژه در اين برهه زماني حساس كه ما به رهبري مخلص و الهي نيازمنديم كه توانايي راهبري جامعه اسلامي را داشته باشد و به جرأت مي‌توانم بگويم كه اين رهبري در شخصيت آيت‌الله سيدعلي خامنه‌اي نمايان است؛ شخصيتي كه فرزانگي‌اش طمأنينه و اعتماد را در وجود هر شخص وفادار به اسلام مي‌كارد.
چهارشنبه، 3 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در برابر نسيم

در برابر نسيم
در برابر نسيم


 






 

بركاتش وديعه خدا
 

«عفاف الحكيم»، مسئول انجمن‌هاي زنان حزب الله و رئيس انجمن حمايت از زنان در امور اجتماعي لبنان است.
ما در لبنان هميشه منتظر خطابه‌ها و سخنان مقام‌معظم‌رهبري هستيم و از تمام توصيه‌هاي ايشان در زمينه‌هاي مختلف بهره‌مند مي‌شويم، به‌ويژه در اين برهه زماني حساس كه ما به رهبري مخلص و الهي نيازمنديم كه توانايي راهبري جامعه اسلامي را داشته باشد و به جرأت مي‌توانم بگويم كه اين رهبري در شخصيت آيت‌الله سيدعلي خامنه‌اي نمايان است؛ شخصيتي كه فرزانگي‌اش طمأنينه و اعتماد را در وجود هر شخص وفادار به اسلام مي‌كارد.
بدون شك جهت‌گيري‌هاي استوار و مقاوم مقام‌معظم‌رهبري، تأثير بزرگي در وجدان مسلمانان، به‌ويژه ميان مردم لبنان دارد و استقامت مردم لبنان در مواجهه با رژيم اسرائيل و استكبار جهاني از بركات رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي است كه از چشمه‌هاي حكمت و فرزانگي كه خداوند در وجود ايشان به وديعه نهاده است، سرچشمه مي‌گيرد.
بنده به‌عنوان شركت‌كننده در همايش‌هاي مختلف و پي‌گير دائمي حضور مقام ‌معظم ‌رهبري در مجالس گوناگون و مناسبت‌هاي مختلف، حاضران در اين مجالس و همچنين كساني كه در پي تحكيم وحدت اسلامي و برجسته‌سازي قضيه فلسطين در سطح جهاني هستند را نسبت به اظهارات قاطع ايشان اميدوار مي‌بينم و آنان نقش آيت‌الله خامنه‌اي را در جهان اسلام و تصميم‌گيري براي قضيه فلسطين برجسته و سرنوشت‌ساز مي‌دانند.
بدون ترديد جمهوري اسلامي ايران امروزه در قلب هر مسلمان واقعي داراي جايگاه بلندي است، من در طي مسافرتم به كشورهاي اسلامي مختلف ميزان علاقه، اثرپذيري و تقدير ديگران نسبت به رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي را مشاهده كرده‌ام و مسلمانان واقعي مي‌دانند كه تنها راه خلاص آنان از تفرقه، لبيك و تمسك به وحدت اسلامي است كه رهبر معظم انقلاب آن را ندا مي‌دهد و در پي تحكيم آن است و زعامت ايشان به ما قدرت مقاومت در برابر دشمنان را مي‌دهد.
ما افتخار مي‌كنيم كه «جمعيت القرآن‌الكريم» لبنان جزئي از انجمن قرآني ايران است و وجود هشت هزار حافظ قرآن كريم در لبنان ـ كه پيش از اين بي‌سابقه بوده است ـ نتيجه تأثير جمهوري اسلامي ايران و نقش حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در گسترش حضور قرآن در منازل ما و جامعه ماست.
مجري شريعت محمدي(ص) است
دكتر محمد نمر احمد زغموت، رئيس مجلس‌اسلامي فلسطين در لبنان است.
آيات قرآن و روايات پيامبر بر وحدت اسلامي تأكيد دارند؛ به همين خاطر، سخنان و افكار امام خامنه‌اي ـ خداوند ايشان را نصرت دهد ـ كه به مثابه امانت‌دار امت و امير مسلمانان‌اند در دعوت دائمي مسلمانان به وحدت، دور از ذهن نيست مانند تأكيد ايشان بر عدم تفرقه و جدايي مسلمانان كه عامل ضعف‌شان مي‌باشد، لذا از خداوند مي‌خواهيم كه صف‌هاي مسلمانان را واحد گردانده و بر آنچه مورد رضايت اوست جمع‌شان كند.
مي‌دانيم كه مسلمانان مؤمن در برابر تهديدات و فشارهاي مستكبران، خضوع نمي‌كنند و سرشان را بالا گرفته و آزادانه سخن مي‌گويند و به بندگي تن نمي‌دهند. ما سخن امام حسين(ع) را مي‌دانيم كه فرمود: «هيهات منا الذلة» و امروز جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري است كه بر اين شعار تطبيق مي‌كند.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد مي‌كنند كه بر همه ملت‌هاي مسلمان واجب شرعي است تا از نهضت ملت مظلوم فلسطين دفاع كنند و در اين راه بر لزوم همكاري بين دولت‌هاي اسلامي و تلاش دولت ايران تأكيد مي‌كنند كه در واقع ايشان به تكليف شرعي‌شان عمل مي‌كنند. ايشان به‌خوبي از جايگاه بلند فلسطين و قدس در ميان مسلمانان و آزادي‌خواهان جهان، مطلع‌اند، لذا براي انجام تكليف شرعي در قبال مسئلة فلسطين و فلسطيني‌ها قيام كرده‌اند و پرچم جهاد را بر دوش گرفته‌اند و تاكيد مي‌كنند كه جهاد در امت اسلامي تا روز قيامت پابرجاست.
دكتر زغموت به اين سخن از آيت‌الله خامنه‌اي اشاره كرده «انقلاب اسلامي در ايران براي حاكميت ارزش‌هاي معنوي بوده است» و افزود: حاكميت ارزش‌هاي معنوي، مبتني بر اصول اسلامي است و امروز جمهوري اسلامي ايران، به رهبري آيت‌الله خامنه‌اي، در روش و عمل و قوانين خود بر اسلام متكي است و هر فشاري هم كه بر آن وارد كنند جز اين اصول بر آن حكم نخواهد كرد.
دكتر زغموت به تأكيد آيت‌الله خامنه‌اي در زبان و عمل بر التزام به قرآن‌كريم و لزوم پايبندي مسلمانان به روح تعاليم قرآني اشاره كرده و افزود: آيت‌الله خامنه‌اي به حديث نبوي كه مي‌گويد «خيركم من تعلم القرآن و علمه» باور دارند و قصد دارند اين سيره را در ميان مسلمانان گسترش دهند و از مسلمانان مي‌خواهند كه قرآن را بخوانند و قانون و كتاب‌شان كه به‌وسيله آن خداوند را در دنيا و آخرت‌ ملاقات خواهند كرد را بفهمند. شكي نيست كه ايشان به خوبي اين مسائل را مي‌دانند و مطابق با آن رفتار مي‌كنند.
ما به آيت‌الله خامنه‌اي نگاه يك رهبر شيعي را نداريم، بلكه ايشان را يك رهبر اسلامي از خاندان مولاي ما رسول‌الله(ص) مي‌دانيم كه شريعت محمدي را اجرا مي‌كند و بدون توجه به اختلاف مذاهب، به وحدت مسلمين دعوت مي‌نمايد و نمي‌گويد كه ايران، شيعي يا سني است بلكه مي‌گويد ايران، اسلامي است.
آيت‌الله خامنه‌اي چيزي را كه امام خميني به ارث گذاشتند ادامه داده‌اند و امام خميني بر حركت جهادي در راه خدا و مقابل مستكبرين تأكيد كردند و آيت‌الله خامنه‌اي همان مسير را پيمودند و در واقع آن‌ها امروز، راه سرورم رسول‌الله(ص) را پوئيدند.
از خدا مي‌خواهم كه صفوف مسلمانان را وحدت بخشد و پشتيبان آن‌ها باشد و پايدارشان كند و آنان را بر دشمنان‌شان از قبيل طاغوت‌ها و سپس مفسدان زمين، صهيونيست‌هاي تروريست غاصب سرزمين فلسطين پيروز نمايد و از خداوند مي‌خواهم كه مسجد الأقصي را زير سايه «لا اله الا الله و محمد رسول الله» و جهاد به ما بازگرداند و آيت‌الله خامنه‌اي در رأس مجموعه آزادكنندگان أقصي باشند.
در سيمايش نور قرآن پيداست
شيخ محمد احمد بسيوني، قاري مشهور و شناخته‌شدة مصري است.
از نظر توجه به قاريان و حافظان قران كريم، در ميان حاكمان دولت‌هاي اسلامي، نظير و مشابهي نيست. رهبر انقلاب اسلامي ايران، توجه خاصي به قراء و فعالان عرصه قرآن دارند و قراء ايراني و غيرايراني را به يك ميزان تكريم مي‌كنند. به‌علاوه اينكه خودم تأثر شديد ايشان از قرائت آيات قرآن و جاري شدن اشك از چشمان ايشان در هنگام تلاوت‌ها را ديدم و نور قرآن را در سيماي ايشان مشاهده كردم.
بسيوني، برقراري مسابقات سالانه قرآن‌كريم و حفظ آن، با عنايت خاص رهبر انقلاب اسلامي را از ويژگي‌هاي خاص ايشان دانست و افزود: از زماني كه ايشان تصدي فعاليت‌هاي مذهبي و قرآني را به عهده دارند امكان گسترش مفاهيم و ارزش‌هاي اسلامي در جمهوري اسلامي ايران در سطحي عالي و همچنين گسترش بيشتر اين‌گونه فعاليت‌ها در سطح جهاني، ميسر شده است.
شكي نيست كه نقش و رهبري بارز امام خميني و امام خامنه‌اي، عنصري اساسي در تبيين چهره انقلاب اسلامي ايران داشته است. آيت‌الله خامنه‌اي يكي از بارزترين رهبران جهان اسلام در گسترش موفق تعاليم اسلامي‌اند كه در اين راه پايداري و مقاومت كرده‌اند.
بسيوني، از آرزوي خويش براي پيروزي جمهوري اسلامي ايران بر دشمنانش سخن گفت و افزود: ايران مواجهه با هجمه فرهنگي و تبليغاتي گسترده از سوي دشمناني است كه او را خطرناك و تروريست معرفي مي‌كنند در حالي كه واقعيت جز اين است و جمهوري اسلامي ايران با تدبير رهبر شايسته خود در راستاي تقويت وحدت و تحكيم روابط مسلمين گام برمي‌دارد.
او تأثر رهبر انقلاب اسلامي ايران از تلاوت آيات قرآن را دليل صفا و خلوص قلبي ايشان مي‌داند كه اين تأثر از كلام وحياني در جهان اسلام، كم‌نظير است.
يكتاي عالم روحانيت
زين‌العابدين حيدري، خبرنگار شبکه ماهواره‌اي الفرات عراق است
چندي پيش که هيات بلندپايه عراقي به تهران آمده بود. يکي از اشخاصي که در اين جمع، خدمت رهبري رسيده بود، بعد از اين ديدار چنين مي‌گفت که «بسياري از اعضاي خانواده من از روحانيون بنام عراق هستند و در عراق نيز با محافل روحانيت عراق ارتباطات زيادي دارم، اما وقتي آيت‌الله خامنه‌اي را ديدم به شدت تحت تاثير اخلاق و منش ايشان قرار گرفتم و ايشان تنها روحاني بود که با ديدنشان بي‌اختيار اشک ريختم.»
اين شخص بعد از اين ديدار مدام اين جمله را تکرار مي‌کرد که «من روحاني نديده نيستم اما آيت‌الله خامنه‌اي در ميان علما و روحانيون جهان اسلام وجهه ممتازي دارند.»
«ايشان در پي وقوع رخدادهاي بعد از انتخابات ايران و در حاليکه اکثر رجال سياسي راه اشتباه را طي مي‌کردند، با درايت و حکمت توانستند ايران را از اين مرحله عبور دهند؛ گرچه دشمنان ايران در يک تلاش دست‌جمعي، سعي مي‌کردند ايران هرچه بيشتر در اين وضعيت بماند. در زماني که غني‌سازي اورانيوم براي مدتي از سوي ايران به حال تعليق درآمد، اين رهبر ايران بود که دستور داد تا چرخه سوخت دوباره به راه افتد و امروز هم با درايت ايشان، غرب در مقابل ايران هسته‌اي به يک بن‌بست رسيده است.
اگر اهل بهشت باشم، دعايتان مي‌كنم
شيخ محمود عيد، مدير مركز اسلامي آرژانتين است.
مردم آرژانتين به انقلاب اسلامي ايران خيلي علاقه‌مندند؛ زيرا انقلاب اسلامي ايران در مقابل استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و صهيونيست ايستاده است.
پنج سال پيش با گروه 22 نفري از فارغ‌التحصيلان طلاب خارجي به محضر مقام معظم رهبري رفتيم و دو نفر از طلاب ـ يكي از تركيه و ديگري از پاكستان ـ قرار بود سخنراني كنند. بعد از طلبه تركيه‌اي، آن طلبه ديگر هنگام سخنراني دچار اضطراب شد و دستانش به شدت مي‌لرزيد، حضرت آقا فرمود اگر به خاطر من است كه من صفر و هيچ هستم، شما راحت باشيد.
وقتي اين سخن را شنيديم، همگي به گريه افتاديم. بعد از مراسم به نوبت دست ايشان را بوسيديم. در اين ميان يك طلبه آذربايجاني به ايشان گفت: در روز قيامت ما را دعا كنيد. آيت‌الله خامنه‌اي فرمود: اگر من اهل بهشت باشم، دعايتان مي‌كنم و اگر شما اهل بهشت باشيد، مرا دعا كنيد.
آن ديدار، شيرين‌ترين خاطره عمر من است و هميشه دعا مي‌كنم دوباره تكرار شود.
منبع ماهنامه امتداد ویژه نامه رهبری



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.