گاز دادن در اينترنت

شهري را پر از شلوغي و ترافيک فرض کنيد که پر از صدها اتومبيل تقويت شده است. در جاي جاي شهر صداي گوشخراش موتورها و شور و هيجان تماشاگران به گوش مي رسد. شما تنها يکي از هزاران بازيکني هستيد که بايد از صفر شروع کنيد تا به مقام بزرگان و رانندگان درجه يک دراين شهر کذابي برسيد.
دوشنبه، 8 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گاز دادن در اينترنت

گاز دادن در اينترنت
گاز دادن در اينترنت


 






 
شهري را پر از شلوغي و ترافيک فرض کنيد که پر از صدها اتومبيل تقويت شده است. در جاي جاي شهر صداي گوشخراش موتورها و شور و هيجان تماشاگران به گوش مي رسد. شما تنها يکي از هزاران بازيکني هستيد که بايد از صفر شروع کنيد تا به مقام بزرگان و رانندگان درجه يک دراين شهر کذابي برسيد.
بسياري از بازيکنان حرفه اي حداقل تجربه يک بار بازي هاي مسابقه اي و رانندگي را داشته اند ولي تنها تفاوتي که بين بازي ها در ژانر رانندگي با اين بازي وجود دارد شبکه اي و آنلاين بودن آن است. به اين معنا که بازي Motor city online همانگونه که از نامش پيداست کاملاً آنلاين و تحت شبکه است و با رانندگان و بازيکنان واقعي در دنياي مجازي اينترنت روبه رو هستيد به همين علت اگر شروع خوبي داشته باشيد مي توانيد از هنرجويي تازکار به استادي خبره تبديل شويد.
شرکت بزرگ بازي سازي هنرهاي الکترونيکي( EA Games) سابقه درخشاني در به ثبت رساندن بازي هاي مسابقه اي دارد که نمونه بارز وآشکار آن را مي توان در سري بازي هاي Need For Speed پيدا کرد.
Motor City Online را مي توان جزو يکي از زيرشاخه هاي بازي NFE قرار داد زيرا که روند و گيم پلي هماني است که سازندگان در سري بازي هاي NFS به کار برده اند.
اول از همه سري به پارکينگ مي زنيم که با انواع ماشين ها از نمونه هاي قديمي دهه 90 تا مدل هاي به روز 2010 پر شده است. پس در ابتداي کار خيال نکنيد که يک ماشين فراري آخرين مدل به شما اهدا مي شود تا با آن تمام حريفان را به راحتي پشت سر بگذاريد.
بازي از شما مي خواهد يک شناسنامه با هويتي جديد بسازيد و بعداز آن با انتخاب پرچم که نمادي از کشور بازيکنان در بازي است به گشت و گذار و تجسس در Motor City Online بپردازيد.
اولين هديه اي که درابتداي کار از طرف بازي به بازيکن داده مي شود ماشيني ضعيف و فاقد سرعت استاندارد براي مسابقات است. پس اينجاست که در بازيکن انگيزه اي براي رقابت و کسب مقاوم و امتياز براي دست يابي به ماشين دلخواه پديدار مي شود.
شما درشهر آزادي عمل داريد و مي توانيد به دلخواه وارد هر گونه مسابقه يا رقابتي بشويد. البته گروه هايي هستند که ممکن است به شما اجازه ورود به محدوده خود را ندهند. اين گروه ها که از بازيکنان حرفه اي و خبره تشکيل شده اند به نوعي در اين شهر حکمراني و گاهي اوقاف قانون شکني مي کنند و اينجاست که پليس شهر مي درخشد و در مقابله با قانون شکنان صف آرايي
مي کند. براي تخلف ها چه در طول مسابقه و چه در طول رانندگي (Hchn (Free Ride يک سري جريمه هاي نقدي و غير نقدي در نظر گرفته مي شود.
اين بازي هم مانند سري بازي هاي اخير NFS از قانون سه بار جريمه شدن و بعد انتقال ماشين به پارکينگ پيروي مي کند. تا سه بار تخلف مي توانيد خود را با پرداخت هزينه نجات دهيد ولي اگر تخلفات از سه بار تجاوز کرد، ديگر چاره اي جز تسليم نداريد و ماشين عزيزتان به پارکينگ منتقل مي شود.
بخشي ديگر از بازي که مهم ترين قسمت از گيم پلي را نيز شامل مي شود بخش تيون کردن و تقويت اجزاي اصلي مانند: موتور، سيستم ترمز، چرخ ها، لاستيک ها و حتي سيستم تهويه و خنک کننده موتور ماشين است.اين قسمت از جداب ترين بخش هاي بازي به شمار مي آيد و ممکن است ساعت هاي بي شماري از وقت بازيکن را بگيرد.
يکي از بهترين ويژگي هاي بازي به حراج گذاشتن ماشين ساخته شده توسط شما است. شما ماشيني را مي سازيد و تمام سرمايه را صرف بهتر کردن و بالا بردن ويژگي هايش مي کنيد و آن را در مزايده ماشين هاي رده اول قرار مي دهيد. اگر خوش شانس باشيد بيش از دو برابر سرمايه از دست رفته را باز مي گردانيد. شما دستور العمل هاي زيادي را براي ايجاد يک ماشين بي نقص روبه روي خود مي بينيد فقط کافي است بدانيد که کدام قطعه را در کجا بايد به کار برد. شايد بهترين پيشنهاد براي بردن مستمر در طول مسابقات مراجعه به نقشه قطعات و مروري بر مشخصات ماشين مربوطه است.
جاده ها و مسيرهاي مسابقه از راه هاي هموار و ساده تا جاده هاي مرگبار و پر پيچ و خم تشکيل شده اند. رقابت در جاده هاي صاف ابدا دشوار نيست و همه تمرکز ما روي جاده هايي است که سرگيجه کاملي به بازيکن مي دهد که رقابت در چنين مسيرهايي حداقل يک بار باخت را به همراه دارد.
براي تغييرات و عمده کارهاي ديگر که تجارت و خريد و فروش ماشين هاي جديد و حتي کار کرده زيرمجموعه اي از اين کارها هستند، پول و سرمايه لازم است.
براي به دست آوردن سرمايه، برد در مسابقات اولين شرط است. در ابتداي کار سرمايه اي ناچيز براي خريد يک ماشين نه چندان راضي کننده به شما داده مي شود ولي براي شروع بهترين گزينه است.
اگر از تمامي خوبي ها و محسنات بازي صرف نظر کنيم و نگاهي به گرافيک آن بيندازيم ممکن است کمي نااميد کننده به نظر برسد. گرافيک نسبتا ضعيف است؛ بافتها و جزييات گرافيکي اصلا باب دل نيستند ولي دلايلي بس منطقي وجود دارد که اين مشکل را تا حدي پوشش مي دهد.
بازي آنلاين و تحت شبکه است و حتي قابليت اجرا در محيطي مانند مرور گر وب را دارد؛ علت ديگر قديمي بودن بازي نسبت به ساير بازي هاي آنلاين مشابه است و شايد ضعف هاي گرافيکي به همين دلايل مربوطه بازگردد. گيم پلي به قدري جذاب و مهيج است که همين باگ ها و ضعف ها به چشم نمي آيند.
براي اجراي روان و بهتر بازي اينترنتي سرعت 512 کيلو بايت برثانيه لازم است زيرا که بارگذاري شهري بزرگ و پر شده از ماشين ها ي گوناگون اين سرعت را مي طلبد بازي اعتياد آور، و زيبا است و به علاقه مندان بازي هاي مسابقه اي توصيه مي شود.
منبع: نشريه عصر ارتباط- ش 360



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.