باراني از ابرهاي اپل

روز ششم ژوئن سال 2018 که استيو جايز در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، سيستم عامل جديد گجت هاي اپل را معرفي کرد؛iOS5 سيستم عاملي که مطابق ادعاي استيوجايز200 قابليت جديد به آن اضافه شده است. امامهمترين سرويسي که از طريق iOS5 در اختيارکاربران قرار خواهد گرفت، سرويس i Cloudاست. اين اولين باري است که يک سرويس مبتني بر فناوري ابري در اختيار ميليون ها کاربر قرار مي گيرد.
چهارشنبه، 17 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
باراني از ابرهاي اپل

باراني از ابرهاي اپل
باراني از ابرهاي اپل


 






 
روز ششم ژوئن سال 2018 که استيو جايز در کنفرانس توسعه دهندگان اپل، سيستم عامل جديد گجت هاي اپل را معرفي کرد؛iOS5 سيستم عاملي که مطابق ادعاي استيوجايز200 قابليت جديد به آن اضافه شده است. امامهمترين سرويسي که از طريق iOS5 در اختيارکاربران قرار خواهد گرفت، سرويس i Cloudاست. اين اولين باري است که يک سرويس مبتني بر فناوري ابري در اختيار ميليون ها کاربر قرار مي گيرد.
i Cloud در واقع ايده جديد ومنحصر به فردي نيست. زير ساخت چنين ايده اي سال هاست که وجود دارد وحتي بسياري از شرکت ها وسايت ها از چندسال پيش چنين سرويس هايي را ارائه مي کنند. Google DocsوDropbox نمونه هايي از اين سرويس ها هستند قبل از اين هم اپل چنين سرويسي را تحت عنوان Mobile Me ارائه مي کرده است. اما اين بار کاري که اپل کرده، ساده کردن دسترسي به چنين سرويس هايي است. اين بار هم سياست استيو جابز و کمپاني اش اين بوده است که به نيازهاي کاربران بينديشد و چيزي را دراختيار آنها قرار دهد که اين نيازها را به سادگي رفع کند.
اين سرويس اين امکان را براي کاربرفراهم مي کند که فايل هايي مثل موسيقي، عکس، فيلمو ... را در فضاي ابري اپل ذخيره کند وهرزمان که خواست اين فايل ها را دروسايلي مثل ، iPod،iPad, iPhoneو کامپيوترهاي خانگي که سيستم عامل MC دارند، دانلود کند.
اين سرويس اپل به هر کاربر پنج گيگابايت فضاي رايگان مي دهد. موسيقي هايي که کاربر ازiTunesخريداري کرده است، حجمي از اين فضا را اشغال نخواهد کرد. زيرا تمام اين موسيقي ها روي سرورهاي اپل ذخيره شده است و با خريداري اين موسيقي ها، در واقع اجازه دانلود کردن و گوش دادن به اين موسيقي ها به کاربرداده مي شود. بنابراين نيازي نيست که اين موسيقي ها در جاي ديگر از سرورهاي اپل ذخيره شود.
به هر حال بايد تا پاييز امسال صبرکنيم تا اين سرويس اپل راه اندازي شود و ببينيم چه تعدادي از کاربران به سمت استفاده از اين سرويس خواهند رفت.

1
 

انبار اطلاعات اپل
 

استيوجابز- مديراپل- همان طور که در تصوير مي بينيد، يک انبار اطلاعات را معرفي کرده است. اين انبار ذخيره اطلاعات، 180000 ترابايت ظرفيت دارد. اين انبار بزرگ جايي است که اطلاعاتiCloud در آن نگهداري خواهد شد.

2
 

جابه جايي
 

اپل پيش از اين سرويس Mobile Me را به کاربرانش پيشنهاد مي داد. حالاقراراست بعد از راه افتادن iCloud اطلاعات اين کاربران شامل اي ميل ها، عکس ها وتقويم را به فضاي iCloud منتقل کند. البته کاربرانMobile Me در اين صورت ترجيح مي توانند از همان سرويس قديمي استفاده کنند.

3
 

آپلود عکس خودکار
 

قرار است دراين سرويس اپل هزار عدد از عکس هاي شما را به صورت آن لاين نگه دارد. عکس هايي که با آي فون تان مي گيريد. يا روي آي پدتان کپي مي کنيد، به شکل خودکار روي سرور اپل آپلود مي شوند. البته اين عکس ها تنها 30 روز به صورت آن لاين باقي مي ماند.

4
 

موسيقي آن لاين
 

iTunes Match با سرويسي مثلSpotify متفاوت خواهد بود. اسپاتيفاي تمام موسيقي هاي موجود در سرورهايش را در اختيار تمام کاربران قرار مي دهد، ولي اپل تنها موسيقي هايي را که کاربر قبلا خريداري کرده در دسترس کاربرانش قرار مي دهد. اين موسيقي ها در فضاي iCloud موجودند و کاربر مي تواند از طريق اينترنت و باکيفيت 256 کيلوبايت موسيقي اش را بشنود.

نظر منتقدان:
 

آيا iCloud يک انقلاب در دنياي اطلاعات است؟

مت هاسي، مجلهT3 : بله
 

براي کساني که از محصولات اپل، آي فون، آي پدو... استفاده مي کنند، iCloud يک جهش بزرگ است. سرويسiTunes Match در تئوري به معناي اين است که شما بدون اينکه لازم باشد چيزي را آپلود کنيد، به ميزان نامتناهي به موسيقي دسترسي خواهيد داشت. همچنين امکانات iCloud از طريق خود سيستم عامل در اختيارتان است و لازم نيست براي هر سرويسي نرم افزار جداگانه اي نصب کنند.

مارک ماين، مجله T3:نه
 

اين سرويس اپل آن قدر که گفته مي شود يک اختراع يا ابداع نوآورانه وخلاقانه نيست. سرويس هايي کهiCloud در اختيار شما مي گذارد، چيزهايي هستند که پيش از اين ديگران هم در اختيارتان مي گذاشتند. البته واضح است که استفاده از اين سرويس اپل ساده تر ازسرويس هاي مشابه خواهد بود ولي اين به معناي منحصر به فرد بودن اين سرويس نيست. البته براي دسترسي به سرويس هاي ابري دسترسي به اينترنت پرسرعت ضروري است و ممکن است هزينه هاي کاربر را بالاتر از حد معمول ببرد.

به iOS5 سلام کنيد.
 

همان طور که اشاره کرديم اپل ادعا کرده که سيستم عامل جديد اين کمپاني بيش از 200 امکان جديد به اين سيستم عامل اضافه شده است. ستون فقرات سيستم عامل جديد اپل، همان سرويس iCloudاست. اين سرويس به کاربران اجازه مي دهد ساده تر از قبل مجله و eBook بخوانند، به اي ميلشان دسترسي داشته باشندو ساده تر از قبل اطلاعاتشان را بين گجت هاي اپلي شان سينک کنند، نکته ديگر اين است که با استفاده از اين سرويس، محصولات اپل ديگر مانند سابق به iTunes وابسته نخواهند بود وipod دارها مي توانند به کمک اين سرويس روي دستگاهشان موسيقي و فيلم بريزند. مشخص است که براي تعدادي از اين ايده ها، اپل از رقيبانش ايده گرفته است. همچنين از اپليکيشن هاي پرفروش فروشگاه اپل(App Store) استفاده کرده است. به هر حال بايد تا پاييز صبرکرد و نتيجه کاراپل راديد.

چه کساني از دست iCloud ناراحت خواهند شد.
 

RIM
 

سرويسiMessage اپل به شکل غريبي شبيه مسنجر بلک بري است که مي تواند پيام متني، عکس و ويدئو منتقل کند. بلک بري مسنجر يا همانBBM نقطه قوت مهمي براي گوشي هاي بلک بري به شمار مي رود که به دارندگان آن اجازه مي دهد بين گوشي هاي بلک بري پيام مجاني ارسال ودريافت کنند.

INSTAPAPER
 

نرم افزار Safari Reader در سيستم عامل جديد اپل،iOs5 ، صفحات وب را ذخيره مي کند تا در زمان هايي که آف لاين هستيد، بتوانيد آنها را بخوانيد. اين کار در واقع همان کاري است که نرم افزارهايي مثلInstapaper و Keynoteانجام مي دهند. اگرسافاري اين کار را انجام دهد، ديگر چه نيازي به اين نرم افزارها خواهد بود؟

SWIFTKEY
 

Swiftkey براي اسمارت فون ها صفحه کليد هوشمند مجازي طراحي مي کند.iOS5 ، چنين کي بوردي رابه مجموعه نرم افزارهايش اضافه کرده است. کمپاني سويفت کي مي گويد« نصب کردن يک نرم افزار اپل روي يک سخت افزار پل چندان هيجان انگيز نيست.» اما بايد ديد اين امکان جديد iOS5 چه بلايي سرکمپاني هايي مثل سويفت کي خواهد آورد.
سال گذشته امکان عکس گرفتن با دکمه ولوم به آي فون اضافه شدو نرم افزارهايي که اين قابليت را به آي فون اضافه مي کردند، مثل Camera+ دستشان بسته شد. حالا نرم افزار دوربين خود آي فون قرار است امکانات جديدي داشته باشد که بيشتر از قبل دايره را برچنين نرم افزارهايي تنگ خواهد کرد
منبع: دانستنيها ويژه نامه ديجيتال شهريور 90



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.