دنيايي که پايان ندارد

بايد قبول کرد بازي هاي سندباکس با همان جهان- باز با طلوع کنسول پلي استيشن اگر ظهور نکرده باشند. حداقل ظهوري دوباره را تجربه کردند. قدرت پردازش بالاي اين کنسول در آن زمان باعث شده بازي سازان بيشتر سراغ اين گونه از بازي ها بروند، چرا که مي دانستند اجراي بازي هاي سندباکس با قدرت اجرايي پلي استيشن هماهنگ تر و همگون تراست. از آن تاريخ به بعد و با آمدن کنسول هاي نسل بعدي خود به خودشوق به ساخت اين بازي ها بيشتر و بيشتر
پنجشنبه، 18 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دنيايي که پايان ندارد

دنيايي که پايان ندارد
دنيايي که پايان ندارد


 






 

معرفي تعدادي از بهترين بازي هاي سبک سندباکس
 

بايد قبول کرد بازي هاي سندباکس با همان جهان- باز با طلوع کنسول پلي استيشن اگر ظهور نکرده باشند. حداقل ظهوري دوباره را تجربه کردند. قدرت پردازش بالاي اين کنسول در آن زمان باعث شده بازي سازان بيشتر سراغ اين گونه از بازي ها بروند، چرا که مي دانستند اجراي بازي هاي سندباکس با قدرت اجرايي پلي استيشن هماهنگ تر و همگون تراست. از آن تاريخ به بعد و با آمدن کنسول هاي نسل بعدي خود به خودشوق به ساخت اين بازي ها بيشتر و بيشتر مي شود. هرکنسول نسل بعدي با قدرت بيشتر اين نويد را به بازي سازان اين سبک مي دهد که مي توانند ايده هاي بيشتري را به اجرا دربياورند. بازي هايي که در اين مقاله آمده اند. نماينده اي از نسلي از بازي ها هستند که در اين يکي، دو دهه ساخته شده اند.

18+
 

راک استار بعد از موفقيت بازي هاي بزرگ و مشهورش مانند همين Red Dead Redemption درسبک بازي هاي سندباکس، اين بار سعي کرد باز هم بازي اي را بسازد که در همين سبک وسياق باشد اما با فضايي کاملا متفاوتL.A.Noier محصول نهايي همين تفکري است که گفته شد. يک بازي جهان- باز که به دنياي تيره وتارآمريکاي پس از جنگ جهاني دوم مي پردازد. اما نکته جالب ودرخور توجه اين بازي آنجا بود.که برخلاف ديگر بازي هاي هم سبکش که توسط راک استار توليد شده، L.A.Noier چندان پايبند به المان ها وقواعد سبک خودش نبود. به نوعي مي توان اين بازي را ساختارشکن و شالوده شکن دانست؛ چرا که با هوشمندي خاصي سازندگان آن توانستند يک داستان خطي را در غالب يک بازي سندباکس بگنجانند. ماجراي اين بازي را حتما در شماره قبل مجله خوانده ايد. يک پليس وظيفه شناس به نام کول فلپس بعد از وارد شدن به مرکز پليس لس آنجلس پله هاي ترقي را يکي يکي مي پيمايد اما در طول اين مدت او متوجه مي شود نه تنها شهرش در منجلابي از فساد غرق است بلکه همکاران و رئيس هايش هم د رايجاد اين منجلاب نقش اساسي را بازي مي کنند. او که يکي از بازماندگان جنگ جهاني دوم است، مي خواهد به هرطريقي که شده شهرش را از اين ناپاکي پاک کند.

Assassin s Creed +18
 

قدم زدن در خيابان هاي ايتاليا- آن هم ايتالياي دوران رنسانس را مگر مي شود از دست داد! راستش را بخواهيد کمتر پيش مي آيد کسي قدم زدن در خيابان هاي فلورانس را به همين راحتي ازدست بدهد. بناهاي تاريخي زيبا، منظره هاي ديدني و داستاني پرپيچ وخم و تاريخي و کمي تکنولوژي را که با هم ترکيب کني، چيزي مي شود به نام سري بازي هاي Assassin s Creed. اين عنوان که که از سال 2007 در حال انتشار است وتاکنون چهارنسخه اصلي وکلي اسپين آف و محتواي دانلودي از آن منتشر شده، يکي از پرطرفدارترين بازي هاي سبک جهان - باز است. طبق آمار منتشرشده فروش سري بازي هاي Assassin s Creed تا به حال به بيش از 28 ميليون نسخه رسيده که مي توان ازاين بابت آن رايکي از موفق ترين سري بازي هاي دنباله دار دانست. دراين سري از بازي ها شخصيتي به نام دزموند مايلز حضور دارد که بنا به نسبت خونيش با آدم هاي مهم آن دوران و با استفاده از يک تکنولوژي پيشرفته مي تواند به دوران رنسانس اروپا برود تا هم تاريخ آن دوران را ورق بزند و هم اشتباهات گذشته را به نوعي جبرن کند. مطمئنا خيلي ها که هنوز با تاريخ دوران رنسانس آشنا نيستند مي توانند با Assassin s Creed کتاب هاي تاريخي را کنار بگذارند و دل سيري گزارش تصويري از آن دوران تاريخ ببينند.

18+ Red Dead Redemption
 

شايد سري بازي Call of juarez به نوعي ژانر و سترن اسپاکتي را در دنياي بازي ها زنده کرده( البته به غير از اين نسخه آخري که همه حيثيت اين عنوان را به باد داد) اما اگر مي خواهيد مانند يک وسترن در دنياي غرب وحشي زندگي کنيد، مطمئنا بايد سراغي از بازي Red Dead Redemption بگيريد. اين محصول راک استار شمارا صاف مي برد به دنياي مرموز و خشن آمريکاي شمالي، همان زماني که هنوز ساکنين آن قاره مزه يک زندگي پيشرفته و مدرن را زير دندان هايشان حس نکرده بودند. شما در اين بازي نقش کابويي را بازي مي کنيد که گذشته مرموز و نااکتشاف شده اي دارد. جان مارستون يک قانون گريز سابقه دار است که ديگر دست از کارهاي خلاف کشيده و مي خواهد يک شهروند سربه زير باشد. او به دنبال برادر خودش مي گردد که دربدنامي از خودش هم پيشي گرفته و کاررابه جايي رسانده که خود جان مي خواهد او را به راه راست هدايت کند. در Red Dead Redemption که به گونه اي، دنباله اي براي Red Dead Redemption است، شما کنترل مارستون را برعهده مي گيريد اما در همان اول داستان برادرتان به شايستگي به حسابتان مي رسد. زخمي شدن جان ونجات پيدا کردن توسط باني مک فارلين زندگي جديدي را براي جان رقم مي زند و از همين جاست که شما وارد دنياي وسترن ها مي شويد.

15+ Mereenaries: PlayJround of Destruc tion
 

Mereenaries2:Worldin Flames يکي از بدترين بازي هاي سبک سندباکس است. علاوه بر اين اگر بخواهيم يکي از ضعيف ترين بازي هاي دنباله دار را نام ببريم. باز هم بايد يادي از اين بازي بکنيم. اما دست نگه داريد. ما اينجا نيامده ايم تا اينWorld in Flames را برايتان تشريح کنيم. هدف ما در اصل معرفي قسمت اول اين بازي است که در زمان آمدنش به يکي از بهترين هاي زمان خود تبديل شد. در Mereenaries: PlayJround of Destruc tion شما به عنوان يک نظامي خارجي وارد منطقه خاور دور مي شويد تا با معادلات سياسي که درذهن داريد، جنگ را به نفع خودتان به تمام برسانيد. در اين بازي جنگي ميان کره شمالي، کره جنوبي، چين و مافياي روسيه رخ مي دهد و شما مي توانيد هم حساب خودتان را پرکنيد و هم جنگ را به سمتي ببريد که دلتان مي خواهد. به دور از داستان، گيم پلي بازي جنگ بي نظيري را جلوي رويتان قرار مي دهد که شايد درکمترين عنواني بتوانيد آن را لمس کنيد، استفاده از جنگ افزارهاي مختلف از سلاح هاي سبک گرم تا سنگين ترين جنگ افزارهاي موجود مانند هلي کوپتر - در اين بازي به صورت رايگان در اختيارتان قرار مي گيرد. غيرخطي بودن بازي و سرگرم کننده بودن آن به خاطر جزئيات فراواني که درگيم پلي گنجانده شده شما را براي روزها مي تواند سرگرم کند.

12+ Burnout Paradise
 

پنجمين نسخه Burnout برخلاف ديگر نسخ اين بازي يک سندباکس بود. شايد باورش کمي سخت باشد اما واقعيت هميني است که جلوي رويتان مي بينيد.اگرنسخه هاي قبلي اين عنوان را بازي کرده باشيد مي دانيد که در اين بازي ها علاوه براينکه بايد ماشين سواري کنيد. آن هم با تمام سرعت. بايد به جنگ ماشين هاي ديگر برويد تا آنها را با ضربات فيزيکي از دور خارج کنيد. اين اتفاق و سبک گيم پلي در اين بازي هم تکرار شده اما با اين تفاوت که ماجراهاي بازي Burnout Paradise در يک شهر خيالي اتفاق مي افتد. شما مي توانيد تا ساعت ها وروزها در اين شهر به صورت يک بازي سندباکس رانندگي کنيد. بدون اينکه کسي بتواند به شما بگويد که چرا و به چه دليل در خيابان هاي شهر درحال رانندگي هستيد و اين تازه يک طرف ماجراست. شما مي توانيد در مکان هايي از اين شهر وارد شويد و درصورت قبول پيشنهاد مسابقات وارد آنها شده و مانند نسخه هاي قبلي به همان سبک گيم پلي بازي کنيد. يکي از تفاوت هاي اصلي اين بازي با بقيه نسخه هاي Burnout اين است که مي توانيد در آن موتورسيکلت هاي مختلفي را هم انتخاب کنيد.

اخبار بازي
 

هيلر4، پروژه سري مايکروسافت
 

«هيلو4» به تازگي در نمايشگاه E32011 رونمايي شد اما مايکروسافت اعلام کرد که ساخت اين بازي را از دوسال پيش به طور بي سروصدا آغاز کرده است. هيلو 4 نخستين بازي از سري هيلواست که ساخت آن را استوديوي Bungie برعهده ندارد. شرکت Industries343 تيم توليد جديد هيلو، قرار است ساخت اين سري را تا هيلو 6 ادامه دهد. اين بازي سال 2012 به طور اختصاصي براي Xbox 360 منتشر خواهد شد. همچنين نسخه بازسازي شده هيلو1 با عنوان:Halo Combat Evolved Anniversary به مناسبت دهمين سال تولد هيلو 15 نوامبر 2011 منتشر خواهد شد.

درايورجديد با قفل اينترنتي
 

يوبي سافت اعلام کرد بازيکنان براي اجراي بازيDriver:san francisco روي PC چه در حالت آف لاين و چه آن لاين بايد به اينترنت متصل باشند. اين درحالي است که بازيکنان PS3وXbox360 بدون اتصال به اينترنت مي توانند به بازي بپردازند. اتصال به اينترنت براي اجراي بازي هاي PC روش جديد يوبي سافت براي جلوگيري از سرقت بازي هاي کامپيوتري است. اين استوديو پيش تر قفل اتصال اينترنتي را روي نسخه PC بازي هاي Assassin s Creed2و Splinter Cell: Convictionامتحان کرده بود که هکرها خيلي زود روش هاي مختلفي رابراي غيرفعال کردن آن رو کردند.

همدست و کنترلر جديدXbox
 

مايکروسافت پاييز امسال هدست بي سيم جديدي را براي Xbox360وارد بازار مي کند. به گفته مايکروسافت، اين هدست 60 دلاري علاوه بر کنسول Xbox360 با تمام دستگاه هاي داراي بلوتوث از جمله تلفن همراه و PC سازگاري دارد. مايکروسافت همچنين به زودي کنترلر بي سيم جديدي را براي Xbox360عرضه مي کند تا کاربران راحت تر از قبل پخش فيلم هاي DVD يا فايل هاي موسيقي را روي اين کنسول تجربه کنند. اين کنترلر مثل کنترلربازي Xbox360 دکمه اي دارد که به کاربران امکان مي دهد از راه دور کنسول را روشن و خاموش کنند.
منبع: دانستنيها ويژه نامه ديجيتال شهريور 90



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.