شمشير نادر

دراين مقاله به معرفي بازي شمشير نادر مي پردازيم كه مي تواند هم وقت شما را پر كند و هم شما را به سفري هيجان انگيز در دل تاريخ ببرد.قبل از معرفي بازي، بد نيست بدانيد شمشير نادر،‌تنديس زرين بهترين بازي ايراني را در سال 1388،‌ازسومين جشنواره رسانه ديجيتال به دست آورد كه نشان مي دهد با بازي خوبي روبه رو هستيد.
شنبه، 20 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شمشير نادر

شمشير نادر
شمشير نادر


 

نويسنده:علي غريب




 
دراين مقاله به معرفي بازي شمشير نادر مي پردازيم كه مي تواند هم وقت شما را پر كند و هم شما را به سفري هيجان انگيز در دل تاريخ ببرد.قبل از معرفي بازي، بد نيست بدانيد شمشير نادر،‌تنديس زرين بهترين بازي ايراني را در سال 1388،‌ازسومين جشنواره رسانه ديجيتال به دست آورد كه نشان مي دهد با بازي خوبي روبه رو هستيد.
 

داستان بازي
 

نادرشاه افشارتوانست در برابر حمله افغان ها بايستد و دوباره اقتدار را به سرزمين ايران برگرداند.پس از فروپاشي حكومت صفويه توسط افغان ها،‌نادر برخاست و براي مقابله با هجوم افغان ها آستين همت را بالا زد.نادر در خراسان،‌افغان ها را شكست مي دهد و به كمك دوسردار وفادارش، محمد حسن خان قاجار وكريم خان زند، افغان ها را در اصفهان مي راند، سپس به سراغ ارتش روس ها درشمال ايران مي رود.
داستان بازي بسيار دقيق و جذاب است و بازيكن در اين بازي به دوره مهمي از تاريخ ايران قدم مي گذارد و پا به پاي قهرمانان اين دوره تاريخي با متجاوزان مبارزه مي كند.
شما در بازي شمشير نادر، در نقش چهار سرباز صفوي، ارشك، نادر جوان و نادر پير، بازي خواهيد كرد و بايد در شش فصل و در مجموع سيزده مرحله بازي را به پايان برسانيد.البته مراحل بازي بسيار كوتاه است واگر بازيكن حرفه اي باشيد، كل بازي در حدود سه ساعت به پايان خواهد رسيد.

كاراكتر هاي بازي
 

نادر جوان، جواني هاي نادر رانشان مي دهد كه بازيكن در طول بازي با اين شخصيت، درخراسان به سر مي برد.از ويژگي هاي مفيد و قابل توجه او، ضربات نمايشي و قدرتمند است.
نادر پير، قدرتمند ترين كاراكتر بازي است كه درطول بازي به طور هم زمان از شمشير و تبر استفاده مي كند.از ويژگي هاي قابل توجه اين شخصيت مي توان به داشتن ضربات قدرت مند وسرعت نادر پير اشاره كرد، با اين كه سن زيادي دارد.
ارشك يكي از كاراكترهايي است كه آينده را مي بيند و از آينده خبردارد و از ياران نزديك لطف علي خان زند است كه از خصوصيات اين شخصيت مي توان به ضربات قدرتمند و حركت هاي تركيبي و چابكي او اشاره كرد.
سرباز صفوي فقط درمرحله اول كه مرحله اي تمريني است،توسط اين شخصيت بازي مي كند كه نقش پررنگي در بازي ندارد.
فرمانده افغان ها و اشرف افغان، از كاراكترهاي اصلي دشمن هستند.اشرف افغان سخت ترين دشمن است كه علاوه بر وجود خودش، سربازانش را هم به كمك خودش مي فرستد.نكته جالب اين جاست كه نادر پير با هر دو اين شخصيت ها مبارزه مي كند.

گيم پلي
 

گيم پلي بازي،‌خوب طراحي شده،‌ولي به دليل كمبود تنوع در فن هاي مبارزه ها، خسته كننده مي شود.از ويژگي هاي مثبت گيم پلي بازي مي توانيم به فن ها و حركت هاي تركيبي بازي اشاره كرد.
بازي فن هاي زيادي دارد.هر شخص فن خاص خودش را داراست كه درخود بازي موجود است.شما ابتدا بازي را با سرباز صفوي كه جنبه آموزشي دارد، آغاز مي كنيد، سپس با نادر جوان و ارشك و در آخر با نادر پير بازي مي كنيد.
گرافيك گرافيك بازي نسبت به بازي هاي ايراني قابل قبول است.دراوايل و اواسط بازي، دموهايي پخش مي شود كه داراي گرافيك بالايي هستند.اين بازي از نظر گرافيك در سطح بازي هاي پيشرفته خارجي نيست، اما براي بازيكن هاي ايراني به عنوان بازيي قابل پسند است.

صداگذاري
 

در اين نسخه صداگذاري بسيار خوب است.صداي دشمنان شما كاملاً متفاوت و جالب است.صداي ضربه به دشمنان و شما،‌به خوبي طراحي شده است.دشمنان شما هنگام مبارزه با شما حرف مي زنند و باعث عصبانيت شما مي شوند.موزيك هم بسيار بجا پخش مي شود و شما را محو قصر و مبارزه مي كند.
با وجود ضعف هايي كه در بازي است،‌بازي شمشير نادر واقعاً عالي است.سازندگان بازي با كم ترين امكانات و كمك هاي مالي دست به ساخت اين بازي زده اند كه اگر بخواهيم مقايسه اي از اين بازي با عنوان هاي خارجي داشته باشيم،‌مي توان گفت اين بازي با بعضي بازي هاي خارجي ديگر مي تواند رقابت كند.در يكي از مجله هاي خبري ، مصاحبه اي با يكي از طراحان اين بازي شده بود كه طراح بازي گفته بود:ما با كم ترين امكانات و فن آوري ها دست به ساخت اين بازي زده ايم.تيم كوچك ما در طول يك سال،‌تلاش هاي زيادي انجام داده است.با اين كه ما احساس مي كنيم آن طور كه بايد و شايد نتوانستيم بازي را بسازيم كه دلمان مي خواهد، ولي پيشرفت هايي كه در اين زمينه داشته ايم، به خوبي واضح است.به جزء دانش بازي سازهاي خارجي، آن ها از امكانات و فن آوري هاي بسيار پيشرفته اي در زمينه ساخت بازي استفاده مي كنند.يكي از اين دستگاه هاي پيشرفته كه در همه استوديوهاي باز سازي خارجي مورد استفاده قرار مي گيرد، imagery نام دارد.اين دستگاه كار يك شخصيت شبيه ساز را انجام مي دهد كه ابتدا فردي حركات مورد نظر را با سنتور هايي كه به خودش متصل مي كند، انجام مي دهد و همين در كامپيوتر شبيه سازي مي شود تا حركات طبيعي جلوه كند.استوديوهاي خارجي به غيراز سرمايه هاي كلاني كه در راه ساخت يك بازي خرج مي كنند، قدمت بيشتري در ساخت بازي هاي رايانه اي دارند و مسلماً ‌بهتر كار مي كنند.
سازندگان بيشتر سعي كرده اند از بازي هاي خارجي الگو برداري كنند.يكي از مواردي كه در بازي هاي مدرن ديده مي شود و در بازي شمشير نادر نيز به كار رفته، سيستم جان زماني است،‌يعني بعد از اين كه زخمي شديد، با پناه گرفتن در گوشه اي جانتان بهبود پيدا مي كند.
با اين كه بازي شمشير نادر نمي تواند با بازي هاي خارجي رقابت كند، اما مي تواند شما را با بخشي از تاريخ كشورمان، آشنا سازد كه قد م بسيار موفقي براي ساخته شد ن بازي هاي قوي در آينده است.

سيستم مورد نياز بازي
 

OS:windows XP or Vista
Graphic Card:Geforce6600GT128 MB
RAM:1GB
CPU:Pentium43.Ghz
HDD Space:6 GB
منبع:انتظار نوجوان شماره 69



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.