امولسيون ( Emulsion)

امولسيون مخلوطي از دو مايع است که در حالت معمولي با يکديگر ترکيب نمي شوند؛ همانند آب و روغن هنگامي که مخلوط به شدت تکان داده مي شود يا به هم زده مي شود، دو مايع به طور موقت يک امولسيون تشکيل مي دهند. اما تقريباً در زمان نسبتاً کوتاهي دو ماده به صورت دو لايه ي مجزا از هم ديگر جدا مي شوند. يک امولسيون دائمي مي تواند بوسيله ي اضافه کردن يک ماده ي سوم به مخلوط که امولسيفا پريا عامل امولسيون کننده نام دارد ، ساخته شود.
دوشنبه، 22 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امولسيون ( Emulsion)

 امولسيون ( Emulsion)
امولسيون ( Emulsion)


 

مترجم: محمود کريمي شروداني
منبع اختصاصي فارسي: راسخون




 
امولسيون مخلوطي از دو مايع است که در حالت معمولي با يکديگر ترکيب نمي شوند؛ همانند آب و روغن هنگامي که مخلوط به شدت تکان داده مي شود يا به هم زده مي شود، دو مايع به طور موقت يک امولسيون تشکيل مي دهند. اما تقريباً در زمان نسبتاً کوتاهي دو ماده به صورت دو لايه ي مجزا از هم ديگر جدا مي شوند. يک امولسيون دائمي مي تواند بوسيله ي اضافه کردن يک ماده ي سوم به مخلوط که امولسيفا پريا عامل امولسيون کننده نام دارد ، ساخته شود. اگر صابون يا يک شوينده به عنوان عامل امولسيون کننده به آب و روغن اضافه شود، آن ها يک امولسيون دائمي تشکيل مي دهند. شير يک امولسيون دائمي از چربي شير در آب مي باشد که در آن يک پروتئين نقش عامل امولسيون کننده را دارد ( Caseien) . يک امولسيون يک کلوئيد است.
از امولسيون ها به طور گسترده در داروها و لوازم آرايشي بهداشتي در توليد مسکن ها ، پمادها و کرم ها استفاده مي شود ، هم چنين از آن ها در بسياري از فرآيندهاي توليدي به خصوص در توليد منسوجات ، کاغذ و محصولات چرمي استفاده مي شود.
 
يک امولسيون ساخته شده از نمک نقره ي حساس به نور در ژلاتين در واقع اساس کل عکسبرداري مي باشد.
منبع: Howstuffworks.com




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.