با وحشت کليک کن

در اين مقاله يک بسته پيشنهادي مختصر و مفيد. پيش روي شما قرار مي گيرد که پر از بازي هاي ترسناکي است که به عرصه هاي رقابت آمده و توانسته اند حسابي کولاک کنند. ممکن است بعد از نگاه کردن به اين فهرست، به اين نتيجه برسيد که بازي هاي ترسناک ديگري هم براي معرفي وجود داشتند اما توجه داشته باشيد که فقط مي خواستيم يک فهرست جمع و جور به شما ارائه بدهيم که ترسناک ترين هاي ....رديف اول را شامل مي شود.
جمعه، 2 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با وحشت کليک کن

با وحشت کليک کن
با وحشت کليک کن


 

نويسنده: حامد اقدم




 

مروري بر پنج بازي ترسناک دنيا
 

در اين مقاله يک بسته پيشنهادي مختصر و مفيد. پيش روي شما قرار مي گيرد که پر از بازي هاي ترسناکي است که به عرصه هاي رقابت آمده و توانسته اند حسابي کولاک کنند. ممکن است بعد از نگاه کردن به اين فهرست، به اين نتيجه برسيد که بازي هاي ترسناک ديگري هم براي معرفي وجود داشتند اما توجه داشته باشيد که فقط مي خواستيم يک فهرست جمع و جور به شما ارائه بدهيم که ترسناک ترين هاي ....رديف اول را شامل مي شود.

Dead Space-2008
 

محال است اهل گيم باشيد و شخصت آيزاک کلارگ را نشناسيد، مهندس جواني که پشت سر هم درگير کابوس هاي هولناک مي شود. او به يک جهنم فضايي وارد شده که بايد از آنجا فرار کند؛ اما کابوس ها و هيولاهايي که با آنها درگير مي شود يک لحظه هم تنهايش نمي گذارند. بازي جهنم فضايي شما را وادار مي کند که نفستان را براي مدت زيادي در سينه حبس کنيد و هيجان زده، کليدهاي ايکس باکس و پي اس توهايتان را پشت سر هم فشار دهيد. در نسخه آخر اين بازي که به تازگي معرفي شده است، مجدداً آيزاک قهرمان را مي بينيم که وارد يک جهنم فضايي شد و در بيمارستان تحت معالجه قرار گرفته است. تنها فکري که به ذهن او مي رسد گريز از اين جهنم است؛ جهنم فضايي، يکي از دلهره آورترين بازي هايي است که تا امروز عرضه شده است. گذشته از داستان، گرافيک و موسيقي اين بازي خيلي خوب از آب درآمده و زماني که لازم است شما با ضرباهنگ هاي پشت سر هم هيجان زده شويد، موسيقي دان ها به خوبي عمل کرده اند و اين امکان برايتان فراهم است. در اين بازي شما پس از کشتن موجودات فضايي اي به اسم نکرومورفيس اجزاي بدن آنها را با خودتان به عنوان سلاح حمل مي کنيد. به خاطر داشته باشيد که «الي» هم يکي ديگر از شخصيت هايي است که اواسط اين بازي به شما ملحق مي شود.

تنها در تاريکي
 

همان طور که قبلاً هم اشاره کرده ايم، خيلي از بازي هاي رايانه اي را مي توان در دسته ترسناک ها قرار داد؛ اما بازي «تنها در تاريکي» که نزديک به 20 سال قبل از سوي کمپاني اينفوگِرامز ارائه شد،
پدر بازي هاي ترسناک به حساب مي آيد؛ به طوري که اگر يک بار آن را بازي کرده باشيد، هميشه ترسي از تاريکي و تنهايي در وجود شما برجاي مي ماند. مي خواهيد با روند بازي و شخصيت هاي اين گيم روبه رو شويد؟ اين گزارش را تا انتها بخوانيد. Alone in The dark که تا الان نسخه هاي بازي و فيلم هاي سينمايي زيادي از روي آن ساخته شده است، توانسته بارها به موقعيتي که شايسته اش است دست پيدا کند و به خوبي بدرخشد. اين بازي که در سال 1992 توسط شرکت «اينفوگِرامز» (Infogrames) ساخته و ارائه شده، با نصب روي سيستم هاي PS1 يک فضاي رعب آور و عجيب را براي گيم بازها ايجاد مي کند. خيلي ها اعتقاد دارند بازي هايي مثل رزيدنت اويل و سايلنت هيل جزو آن دسته گيم هايي هستند که با الهام از «تنها در تاريکي» ساخته شده است. نسخه جديد اين بازي که به شيوه سه بعدي تصويربرداري شده، داستان عجيبي دارد؛ ماجرا در سال 1924 در خانه اي که هيچ کس در آن زندگي نمي کند اتفاق مي افتد. هنرمندي به اسم جرمي هارتوود در خانه خودش خودکشي مي کند اما مرگش آن قدر اسرارآميز و عجيب است که چون رازي سر به مهر باقي مي ماند. بعد از مرگ او اتفاقات پشت سر هم و عجيبي رخ مي دهد که بازيکن بايد آنها را دنبال کند. شما در اين بازي وارد عمارت مورد نظر مي شويد. خيالتان راحت باشد چون همه چيز براي يک استقبال بي سابقه از شما مهياست. هيولا، کابوس، موجودات عجيب، اسلحه و تاريکي به محض ورود به آنجا شما را همراهي مي کنند تا ترس را به معناي واقعي احساس کنيد و البته با اين وجود شما بايد بتوانيد از آنجا جان سالم به در ببريد. البته به همين راحتي هم نيست؛ شما بايد با استفاده از انواع کتاب ها، يادداشت ها و طومارهاي قديمي اي که مي بينيد معماهايي که جلوي پايتان گذاشته مي شود را حل کنيد و از آنجا خارج شويد. جرمي يکي هنرپيشه حرفه اي است که بعد از يک آتش سوزي مهيب که در خانه اش رخ مي دهد، تصميم به بازسازي آن و زندگي مجدد در آنجا مي گيرد. ديري نمي گذرد که او بعد از خواندن کتاب هاي ترسناک و اسرارآميز دچار کابوس هاي شبانه مي شود و خودش را در اتاق زير شيرواني حلق آويز مي کند. ادوارد کارنبي يکي از اصلي ترين شخصيت هاي بازي است که کارشناس مسائل ماورائي است. وقتي جرمي خودکشي مي کند يکي از اقوامش ادوارد را استخدام مي کند تا درباره خودکشي مرموز او تحقيق کند. اين کارآگاه هنوز وارد عمارت نشده متوجه مي شود که در پيانوي جرمي يک يادداشت است که سرنخ اصلي ماجرا را به او مي دهد. جالب است بدانيد ادوارد تنها کسي نيست که مي خواهد راز خودکشي جرمي را پيدا کند. اميلي- خواهر زاده او- هم وارد خانه قديمي مي شود تا همين کار را انجام دهد. ازشيل پرگزت يک روح معروف و خونخوار است که 300 سال قبل اعدام شده اما روح خبيثش در سرزمين هاي اطراف است. او در عمارت جرم پنهان شده است تا بعد از گرفتن جان يک نفر زنده شود و به زندگيش بازگردد.

Doom3-2004
 

«دووم» تا الان نسخه هاي زيادي را روانه بازار کرده و با تمام ضعف هايي که ممکن است داشته باشد، توانسته به يکي از پرطرفدارترين ها تبديل شود. البته اين بازي در کنار نکات قوتي که در خود گنجانده، داراي ضعف هايي نيز هست. به نوشته سايت هاي معروف و سازندگان، بازي «دووم» برترين گيمي است که در طول تاريخ اين بازي ها توسط گيم بازها انتخاب شده است. اولين نسخه اين بازي در دهه 90 ارائه شد و بيش از 10 ميليون کاربر آن را از سايت هاي مختلف دانلود کردند و اين خودش يک رکورد خوب به حساب مي آيد. «دووم» يک اول شخص شوتر است و بازيکن در آن نقش يک سرباز فضايي را ايفا مي کند که براي کشتن افراد خاصي راهي کره مريخ مي شود. اين بازي که توانست در سال 1995 جايزه بهترين بازي کامپيوتري ترسناک- فانتزي را از آن خود کند، در حال حاضر به صورت سه بعدي هم ارائه شده تا از اين قافله هم عقب نماند. همان طور که گفتيم اين بازي ضعف هايي هم دارد اما نمي شود منکر هوش مصنوعي بالاي کاراکترهاي آن شد. شما هر کاري در دووم انجام بدهيد، دشمنانتان آگاهانه تر عمل مي کنند و اين غافلگيري باعث هيجان، ترس و دلهره عميقي مي شود. طراحي اسلحه هاي اين بازي بي نظير بوده و تعدادشان آن قدر زياد است که در انتخاب آنها به مشکل برمي خوريد. چراغ قوه، کامپيوتر جيبي، مشت هاي محکم، اسلحه هاي متنوعي مثل پيستول، شات گان، ام.جي 88، چاين گان، پلاسما گان و... همراهان اصلي شما در اين بازي هستند. البته بهتر است از وجود جانوران ترسناک و رعب آوري که يکي يکي سرو کله شان پيدا مي شود، هم آگاه باشيد؛ دشمناني که با طراحي بسيار خوبي وارد داستان شده اند و قرار است شما را به زحمت بيندازند.

F. E. A. R-2005
 

يک فضاي بسته را تصور کنيد که هر موجودي از هر طرف که دلش بخواهد مي تواند به شما حمله کرده و شما را به قتل برساند. اين، رعب آورترين قسمتي است که مي تواند در يک بازي رايانه اي وجود داشته باشد. «اف.اي.اي.آر» درباره دانشمنداني است که مشغول کار کردن روي يک پروژه مهم هستند؛ اما به علت نامعلومي تمامي آنها يا کشته مي شوند يا به يک نوع بيماري رواني ناشناخته مبتلا مي شوند. آلما اسم دختري است که به بدترين شکل ممکن دست به کشتن ديگران مي زند و کار را به جايي مي رساند که پدرش تصميم مي گيرد سيستمي را که براي زنده ماندن به او وصل است، از بدنش جدا کند؛ اما قلب او به هيچ طريقي از کار نمي افتد.آلما توسط پدرش در يک محفظه نگهداري مي شود و به کارهاي ترسناکش ادامه مي دهد. شما مي توانيد از هر وسيله اي که در اطرافتان وجود دارد براي از بين بردن دشمنان استفاده کنيد، مي توانيد پشت آنها پناه بگيريد تا آسيبي به شما وارد نشود. همچنين مي توانيد با استفاده از روبات هايي که مجهز به اشعه مادون قرمز هستند، به راحتي دشمنانتان را در تاريکي پيدا کنيد و دخلشان را بياوريد. اصلا نگران خراب شدن ربات هايتان نباشيد چون شما يک مهندس فوق العاده هستيد که مي توانيد هر کار فني را انجام بدهيد. آلما را به خاطر داريد؛ همان دختر ترسناکي که درباره اش صحبت کرديم. او هيچ کجاي قصه دست از سر شما برنمي دارد؛ با توهماتش آزارتان مي دهد و تنتان را به لرزه مي اندازد. او با ورودش به هر جايي، آنجا را به خون و آتش مي کشد و اين تهديد بزرگي براي شما به حساب مي آيد و چون تمام صحنه ها به شيوه دوربين روي دست تصويربرداري شده است ترس دايم شما را در برمي گيرد.

Condemned
 

ايتن توماس يک مأمور اف بي اي است که دستور دارد قاتل اصلي قتل هاي زنجيره اي را که به تازگي در شهرشان رخ مي دهد، را پيدا کرده و او را تحويل قانون بدهد. در اين بازي همه چيز حاضر است تا شما را به سمت و سوي جنايت سوق دهد. اين بازي هيجان انگيز از 10 مرحله تشکيل شده است که بعد از پشت سر گذاشتن هر کدام وارد مرحله بعدي مي شويد که هيجانش را چندين برابر مي کند. اين بازي يک اکشن اول شخص فوق العاده است که توانسته نمرات نقد خوبي براي خودش دست و پا کند. تاريک بودن فضاي بازي امکان اين را براي شما فراهم مي کند تا علاوه بر پيدا کردن قاتل زنجيره اي و خطراتي که در آن راه وجود دارد به حد قابل قبولي هيجان و حيرت زدگي هم به شما تزريق کند.

Sirenb lood cruse
 

همين که بدانيد داستان اين بازي در روستاهاي کشور ژاپن اتفاق مي افتد کافي است تا ترسناک بودن آن را جدي بگيريد؛ چرا که اين کشور مهد تمام فيلم هاي ترسناک با ريشه ارواح خبيث است. در اين بازي با کساني روبه رو هستيم که طبق قوانين يک فرقه مذهبي خاص دست به کارهاي عجيب و ترسناک مي زنند. آنها طبق اصولشان بايد يک کودک را براي ساخته شدن کليساي محل زندگي شان قرباني کنند. بعد از اين ماجرا، اتفاقات ترسناکي يکي يکي پشت سر هم رخ مي دهند. مردم به موجوداتي خون آلود شبيه مي شوند و در روستاي تاريکشان به راه مي افتد و همه از جان به لب مي کنند. گرافيک اين بازي خوب است؛ کاراکترها هم به شکل ظريفي طراحي شده اند. اين وسط هوش مصنوعي شما هم بسيار بالاست؛ اما حواستان بايد به اتفاقاتي که دور و اطرافتان مي افتد کاملاً جمع باشد. مأموريت اصلي شما روبه رو شدن با روستاييان ترسناکي است که از آنها انتظار مي رود دست به هر کاري بزنند. اين بازي يکي از شاهکارهاي گيم هاي ترسناک است که طرفداران بازي هاي رايانه اي را به وجد مي آورد.
منبع: نشريه همشري سرنخ شماره 100



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.