معرفي بازي هاي کامپيوتري

پلت فرم: Xbox360, PS3, PC داستان اصلي بازي در مورد هجوم به کره زمين و محافظت از آن است. يک داستان کليشه اي ولي هميشه جالب و کنجکاوانه که نقش اصلي آن به عهده «ديويس راسل»، يک مأمور پليس است که به همراه همکارش «لئو دلگادو» که يک وکيل بوده، سعي دارند بيگانگان را از زمين بيرون کنند. معمولاً در بيشتر بازي هاي ويدئويي، جاذبه به سود شما نيست و برخلاف ميل تان عمل مي کند. مثلاً پرت شدن از بلندي در يک بازي، منجر به
يکشنبه، 18 تير 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفي بازي هاي کامپيوتري

معرفي بازي هاي کامپيوتري
معرفي بازي هاي کامپيوتري


 

ترجمه و نوشته: مهندس سيد حسن امامي




 
Inversion
پلت فرم: Xbox360, PS3, PC داستان اصلي بازي در مورد هجوم به کره زمين و محافظت از آن است. يک داستان کليشه اي ولي هميشه جالب و کنجکاوانه که نقش اصلي آن به عهده «ديويس راسل»، يک مأمور پليس است که به همراه همکارش «لئو دلگادو» که يک وکيل بوده، سعي دارند بيگانگان را از زمين بيرون کنند. معمولاً در بيشتر بازي هاي ويدئويي، جاذبه به سود شما نيست و برخلاف ميل تان عمل مي کند. مثلاً پرت شدن از بلندي در يک بازي، منجر به بازگشت به آخرين چک پوينت خواهد شد. وارونگي، يک بازي در سبک سوم شخص است و تيراندازي برمبناي سنگرگيري الهام گرفته شده از بازي «چرخ هاي جنگ» است که کنترل و استفاده درست از عنصر جاذبه، محور اصلي آن است. سلاح و عنصر اصلي بازي، Gravelink نام دارد که کارش گرفتن و پرتاب کردن اجسام و اجساد دشمناني است که در شرايط خلأ و بي وزني قرار گرفته اند. از Gravelink در 2 حالت مي توان استفاده کرد. در حالت جاذبه خفيف، به وسيله نارنجکي که پرتاب مي کنيد يا شلاقي که مي زنيد، دشمنان را از پشت سنگرهايشان بيرون مي کشيد و با اين که آنها باز هم مي توانند تيراندازي کنند ولي بسيار راحت تر از پس شان برمي آييد. در حالت جاذبه شديد دقيقاً برعکس حالت خفيف عمل مي شود، يعني به جاي اين که دشمنان را به حرکت در بياورند، آنها را سرجايشان ميخکوب مي کنيد. بعضي از آنها در مقابل حمله هاي شما گارد مي گيرند و دفاع مي کنند که البته مشکل خاصي به نظر نمي آيد. همچنين مي توانيد حرکات خود را بين 2 حالت خفيف و پرفشار به صورت مداوم تغيير بدهيد و ترکيب هاي خوب و جالبي ايجاد کنيد. از طرفي اين توانايي را داريد که خلاقيت نشان دهيد، مثلاً با از بين بردن طناب يک پل، آن را بر سر دشمنان خراب کنيد. علاوه بر قابليت هاي خفيف و پرفشار، Gravelink اين توانايي را دارد که شوک ايجاد کند و هر فردي که روي زمين است (چه دوست چه دشمن) را با طول بُرد زياد به بالا پرتاب کند. با توجه به استفاده از موتور Havok در ساخت اين بازي، بايد شاهد فيزيک خوب و حتي تخريب پذيري در محيط باشيم. موضوعي که در دموها کم ديده شد.
به گفته سازندگان، حالت هاي چندنفره اين عنوان با حالت هاي رايج اين بخش کمي تفاوت دارد و اين فيزيک و راه هاي درست استفاده از آن و استفاده درست از قابليت هاي سلاح است که برنده را تعيين مي کند.
DIABLO
پلت فرم: Ps3
اولين عنوان از سري بازي هاي آنو در سال 1998 و با نام آنو 1602 وارد بازار شد و توانست با تمرکز روي ساخت و ساز منطقه اي در قرون وسطي طرفداران خاص خود را پيدا کند. بعد از آن بود که آنو بازي هاي بعدي خود را در حال و هواي سال هاي 1503، 1701 و 1404 و با همين نام ها ساخت.
امسال جديدترين عنوان اين سري برخلاف گذشته در آينده و در سال 2070 اتفاق مي افتد. گرم شدن پوسته زمين باعث شده تا يخ قطب ها آب شود و سطح آب درياها بالا بيايد. اين موضوع تهديدي براي بشر محسوب مي شود، چون مناطقي که قبلاً به عنوان رشته کوه شناخته مي شد الان تنها نقطه قابل سکونت بشر شده است.
 
وظيفه شما مديريت اين بحران است و در اين راه با انواع و اقسام چالش هاي مديريتي مثل مديريت مواد معدني و غذايي، اصول و اهميت راهسازي، جنبه هاي رواني و نياز به استفاده بهينه از منابع انرژي مواجه مي شويد. از آنجا که همه اين موارد محدود هستند، تصميم گيري هاي شما نقش خيلي مهمي در ادامه بازي تان خواهد داشت بخصوص که هم بايد شرايط محيطي را در نظر بگيريد و هم شرايط اقتصادي را. البته داستان بازي طوري طراحي شده تا بهانه اي براي روند بازي باشد، ولي در کل منطق خاصي نمي توان بين نکات داستاني با کارهايي که در آن بايد انجام دهيم پيدا کرد.
مراحل بازي را به 3 طريق مي توانيد سپري کنيد. مي توانيد ديد اقتصادي و آينده نگري داشته باشد و با صرفه جويي و کمي سختي کشيدن در ابتداي راه، مرحله را بگذرانيد. هر چند در اين حالت پيشرفت تان کند خواهد بود، ولي با يک آهنگ منظم به مقصد خواهيد رسيد. حالت دوم نظام سرمايه داري است که در آن با صنعتي کردن محل زندگي تان به پيشرفت سريعي خواهيد رسيد، ولي در اين حالت با مشکلات جمعيتي و کمبود منابع براي مردم عادي مواجه خواهيد شد. در نهايت مي توانيد تکنولوژي را هدف خود قرار دهيد و با پيدا کردن راه هايي براي زندگي زير آب از خطر نابود شدن فرار کنيد.
علاوه بر يک دانشنامه کامل که در بازي وجود دارد، يک هوش مصنوعي به نام Eve در بازي قرار داده شده که تمامي نکات مربوط به روند بازي را آناليز و گوشزد مي کند. از طرفي اين حمايت هاي Eve باعث مي شود تا بازي کننده تأثيري در روند بازي اش نداشته باشد و از خلاقيتش کمتراستفاده کند. علاوه بر صداپيشه ها، سر و صداي مردم عادي و کارخانه ها خيلي خوب و نزديک به واقعيت است. اين موضوع وقتي نمود بيشتري پيدا مي کند که دوربين را تا بيشترين حد ممکن پايين ببريد و به اشيا نزديک کنيد، چون در حالتي که دوربين از يک حدي بالاتر باشد هيچ صدايي نخواهيد شنيد. در بازي هاي استراتژي معمولاً کل نقشه در همان ابتدا براي بازي کننده در معرض ديد نيست بلکه بايد با اکتشاف نقاط مختلف نقشه به همه مناطق دسترسي پيدا کرد. اين مناطق که معمولاً سياه و تاريک هستند، در اين بازي با صفحه هاي شطرنجي مانند پوشيده شده اند که فضاي بازي را کمي اجتماعي تر کرده است.
علاوه بر مراحل داستاني، مراحلي در بازي وجود دارد که بازي کننده ها مي توانند با همکاري هم و به صورت آنلاين آنها را به اتمام برسانند. مثلاً از حمله دزدهاي دريايي به قلمروشان دفاع کنند. اين مراحل معمولاً براي مدت محدودي در دسترس هستند. البته در حالت آنلاين مراحل معمولي و ساده هم وجود دارد که به انجام يک مأموريت خاص اختصاص دارند. آنو 2070 بازي پيچيده اي است که به درد بازي کننده هاي معمولي که در فکر لذت بردن چندساعته از يک بازي هستند، نمي خورد ولي اگر با بازي هاي شهرسازي آشناييد و علاقه مند هستيد تا خود را در شرايط بحراني جاي يک شهردار بگذاريد، اين بازي مي تواند تا شما را مشغول کند.
منبع: ماهنامه نوآور، شماره ي 92




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.