سفر به سرزمین دیوانگان !

چهارمین DLC بازی Fallout3 برخلاف DLC این بازی به سرزمین جدیدی به نام Point Lookout سفر می کند. در این بسته الحاقی، بازیباز بنا به درخواست یک زن که دنبال دختر گمشده خود می گردد (یا صرفاً بر اساس میل و نظر
جمعه، 1 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سفر به سرزمین دیوانگان !
سفر به سرزمین دیوانگان !

نویسنده: سهیل منصوری



 
FALLOUT3
Point Lookout

چهارمین DLC بازی Fallout3 برخلاف DLC این بازی به سرزمین جدیدی به نام Point Lookout سفر می کند. در این بسته الحاقی، بازیباز بنا به درخواست یک زن که دنبال دختر گمشده خود می گردد (یا صرفاً بر اساس میل و نظر شخصی)؛ سوار یک کرجی شده و عازم سرزمین جدید، ناشناخته و مردابی Point Lookout می شود که مرداب های ترسناک قسمت اعظم آن را می پوشاند و جنگل های خشکیده انبوه دید را مختل می کند. پس از پیاده شدن در ساحل Point Lookout، بازیباز بلافاصله با موجی از رخدادهای عجیب و شوم و موجودات و آدم های غیر طبیعی روبرو می شود که یکی از یکی جالب تر و درعین حال نفرت انگیزتر و ترسناک تر هستند! ظاهراً محیط بیمار و آسیب دیده این منطقه روی مردمان آن نیز تأثیر گذاشته و به آن ها نیز آسیب زده است. در این منطقه آدم سالم وجود ندارد؛ چون تقریباً هر کسی که با او رو به رو می شوید یا به طرز وحشتناکی جهش پیدا کرده و تغییر شکل داده و اعضای بدنش آن چنان نامتجانس و غیرطبیعی است که هر بازیبازی را در اولین نگاه شوکه می کند؛ یا از لحاظ فکری در بدترین شرایط ممکن بوده و آن چنان دیوانه شده که امیدی به نجاتش وجود ندارد! بسیاری از شخصیت های موجود در بازی در اولین نگاه به شما حمله ور می شوند و اگر صبر کنند تا با شما صحبت کنند؛ اندیشه های پلیدی در سر دارند محیط اطراف نیز به لطف این جماعت دیوانه ترسناک تر شده است. در بسیاری از مناطق بازی عروسک ها و اسباب بازی های بسیار ترسناک ژاپنی را در بازیباز القا می کند و اتاق ها و اماکن بازی نیز به طرز ناخوشایندی آرایش شده است.
با وجودی که Point Lookout به طوری کلی بسیار کوتاه و ساده است؛ اما تجربه جالبی است. داستان بازی گیرایی زیادی ندارد؛ ولی حضور موجودات و شخصیت های مشمئز کننده این بازی را به تجربه عجیبی - به ویژه برای علاقه مندان به بازی های ترسناک - تبدیل می کند و از طرف دیگر احساس ماجرایی و اکتشاف در این بازی با وجود تعداد کم مکان های موجود در آن، از DLC های دیگر این بازی قوی تر و بیشتر است. البته داستان و جو Point Lookout بی ایراد نیست و حتی باید گفت ایرادهای منطقی آن از DLC های دیگر بیشتر و واضح تر است و دلیلی دیگر برای این مدعا است که طراحان بازی در Bethsoft با بی دقتی و بی توجهی تمام بازی Fallout و DLC های آن را طراحی کرده اند. بازیباز اولین لحظه ای که سوار کرجی می شود؛ با پارادوکس های مسخر و خنده دار روبرو می شود. به عنوان مثال با این که کرجی بسیار بزرگ است؛ ناخدای آن به بازیباز می گوید این کرجی فقط برای یک نفر جا دارد و بازیباز نمی تواند Dogmeat و دوست دیگر خود را همراه ببرد! یا وقتی بازیباز در کنار ساحل ) (نزدیک شهربازی) پیاده می شود؛ در نهایت شگفتی در کنار یک همبرگر فروشی، لیوان های کاغذی و بسته های یونولیتی خالی همبرگر را می بیند که روی پیشخوان ساندویچ فروشی قرار گرفته و 200 سال پس از تهاجم ویرانگر هسته ای که تمام دنیا را نابود کرد؛ حتی توسط باد نیز تکان نخورده است!!! علاوه بر این هیچ توضیح قانع کننده ای درباره ماهیت انسان های وحشتناک و شخصیت های عجیب بازی داده نمی شود و سپس زمینه داستانی این DLC بسیار ضعیف است.
سفر به سرزمین دیوانگان !
درجه سختی PL یکی از نقاط مثبت آن است. در این بسته بازیباز برای اولین بار با موجودات و شخصیت های بسیار قدرتمندی روبرو می شود که واقعاً می توانند برای بازیباز تهدید کننده باشند.
البته حتی در این بخش بازی نیز ایرادهای خنده داری دیده می شود( مثلاً بعضی از دشمنان چوب به دست می توانند با یکی دو ضربه کار بازیباز را تمام کنند؛ در حالی که بازیباز برای شکست دادن آن ها باید ده ها بار با اسلحه های بسیار قوی به آن ها شلیک کند) ولی روند بازی به طور کلی مطلوب و منطقی است و آسانی بیش از حدبازی اصلی در این بازی جای خود را به مدل منطقی تری داده است. گرافیک PL نیز پیشرفت کرده است. علاوه بر طراحی جالب تر چهره های شخصیت های بازی که برخی از آن ها نسبت به بازی اصلی، چندین گام به جلو محسوب می شود؛ محیط بازی رنگ پردازی مناسبی دارد. و بسیار شلوغ تر و پر از جزییات است و با این که روی کامپیوترهای ضعیف کمی سنگین می شود؛ اما از هر لحاظ بهتر است.
موسیقی و صداگذاری در PL چندان قوی نیست. در این محیط جدید هم باید موسیقی تکراری بازی قبلی را تحمل کنید. حتی صدای بسیار از شخصیت های بازی نیز تکراری است و توسط گوینده های بازی اصلی صداگذاری شده که حالت ناخوشایندی را پدید می آورد و به قول معروف حس عجیب Deja vu به بازیباز دست می دهد!
با وجود این که PL یک DLC کوتاه است؛ اما بسیار بهتر از DLC های قبلی این بازی عمل کرده و ارزش امتحان را دارد. مخصوصاً اگر جزو افرادی هستید که از آسانی بازی اصلی شکایت داشته و دنبال بازی سخت تری بودید، یا از موجودات ترسناک بدتان نمی آید؛ پس PL برای شماست! حتماً به این سرزمین سفر کنید و از اقامت هراسناک خود در آن جا لذت ببرید؛ اما به یاد داشته باشید این بازی یک سرپرایز بسیار ناخوشایند برای شما به همراه خواهد داشت! سفر به سرزمین دیوانگان، آن چنان که به نظر می آید کار ساده ای نیست و هر چیزی هزینه ای دارد؛ ممکن است هزینه این سفر از دست دادن سلامت عقل تان باشد!
سفر به سرزمین دیوانگان !

مزایا

رمزآلود و ترسناک، پر از چیزهای جالب

معایب

مبهم، غیرمنطقی، کوتاه
16- گرافیک
زیباتر، متنوع تر و پر جزییات تر از بازی اصلی
12- موزیک و صدا
سفر به سرزمین دیوانگان !
تکراری
15- گیم پلی
گزینه مناسبی برای افرادی که از گیم پلی بسیار آسان بازی اصلی به ستوه آمده بودند؛ ایرادهای جزیی
15- جذابیت
باید موجودات این بازی را ببینید تا باور کنید!
منبع: بازی رایانه شماره 31

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.