مردان فراواقعی

سابقه: اسمش تونی استارک است؛ یک مهندس نابغه و میلیاردر خوش گذران. گروهی او را می ربایند و سعی می کنند مجبورش کنند که یک سلاح کشتار جمعی برایشان بسازد؛ اما استارک به جای آن برای خودش زرهی قدرتمند می سازد که
يکشنبه، 3 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مردان فراواقعی
مردان فراواقعی

 





 
معرفی تعدادی از مطرح ترین ابرقهرمان ها

آیرن من/IRON MAN

امتیاز تطابق با قوانین فیزیکی 18 (امتیازها از 20 است)

سابقه: اسمش تونی استارک است؛ یک مهندس نابغه و میلیاردر خوش گذران. گروهی او را می ربایند و سعی می کنند مجبورش کنند که یک سلاح کشتار جمعی برایشان بسازد؛ اما استارک به جای آن برای خودش زرهی قدرتمند می سازد که با استفاده از آن فرار کند. او بعدها چندین مرتبه برای نجات دنیا از این زره استفاده می کند. استن لی، خالق این کاراکتر، از آیرن من برای طرح تم های مربوط به جنگ سرد استفاده کرد.
ویژگی ها: قوانین علمی پشت زره قدرتمند هسته ای آیرن من، تا حدی منطقی است. او از تکنولوژی های روز استفاده می کند و آن را یک پله بالاتر می برد. ارتش آمریکا دارد زره های جنگی ای طراحی می کند که قدرت سربازان و امکان عملشان را افزایش دهد. اما این که استارک با این لباس چگونه می تواند پرواز کند عجیب است؛ او برای پرواز کردن به سوخت بسیار زیادی احتیاج دارد؛ این سوخت را کجا نگه می دارد؟
مردان فراواقعی

بتمن/BATMAN

امتیاز تطابق با قوانین فیزیکی 6

سابقه: اسم اصلی اش بروس وین است. در کودکی پدر و مادرش را جلوی چشمانش به قتل می رسانند؛ این اتفاق باعث می شود تلاش کند تا تبدیل به یک دانشمند فوق العاده شود و بدنش را هم به بهترین و آماده ترین حالت ممکن برساند تا در لباس بتمن (خفاش) بتواند در گاتهام سیتی با جرم و جنایت مقابله کند. بروس وین یک کارخانه دار پولدار است که در ظاهر به نظر می رسد مشغول حیف و میل کردن ثروتی است که از پدر و مادرش به ارث برده؛ اما او از این ظاهر برای منحرف کردن افکار عمومی از هویت واقعی اش استفاده می کند. برای مثال این طور وانمود می کند که یک الکلی قهار است، اما در حقیقت برای حفظ قوای جسمی و ذهنی اش، به شدت با خوردن مشروب مخالف است.
ویژگی ها: این فرضیه که بتمن یک آدم عادی است که کارهای خارق العاده می کند، به این معنی است که خیلی عضلانی نیست و به نظر نمی رسد خیلی اهل تمرین های جسمانی باشد، درست نمی شود فهمید که او چطور می تواند در یک لحظه با چندین نفر مبارزه کند بدون آن که خسته شود یا به عضلات و استخوان هایش آسیب برساند. همین طور هم لباسش اصلاً مناسب حرکات جسمانی شدید نیست؛ گرمای بسیار زیاد تولید می کند و باعث خستگی ذهنی می شود. اگر قرار بود بتمن به شکل واقعی تصویر شود، نیمه ی دوم فیلم را باید در حالت رخوت سپری می کرد.
مردان فراواقعی

کاپیتان آمریکا/CAPTAIN AMERICA

امتیاز تطابق با قوانین فیزیکی 12

سابقه: اسم اصلی اش استیو راجرز است؛ متولد 1922 از والدینی ایرلندی در شهر نیویورک. در کودکی پدرش را از دست می دهد و در نوجوانی مادرش را. پیش از آغاز جنگ جهانی دوم، استیو تبدیل به جوانی بلندقد می شود که دانشجوی هنر است و کارش نوشتن و نقاشی کامیک بوک. با ظهور رایش سوم، استیو تصمیم می گیرد به ارتش بپیوندد، اما به دلیل ضعف جسمی پذیرفته نمی شود. در نتیجه می پذیرد که به عنوان نمونه روی بدن او آزمایشی انجام پذیرد که «تولد دوباره» نام دارد و قرار است سربازها را تبدیل به ابرسرباز کند. او تحت تأثیر این آزمایش و با استفاده از یک سرم خاص، تبدیل به یک انسان برتر می شود؛ کسی که قدرت، چالاکی و استقامت بسیار زیادی دارد.
ویژگی ها: کاپیتان آمریکا برای به وجود آوردن یک ابرسرباز، در احتمالات ژن درمانی کندو کاو می کند و ژن هایی را هدف می گیرد که به عملکرد انسان مربوط می شوند. این موضوع خارج از حیطه ی علم نیست. ژن خاصی به نام «میوستین» به طور طبیعی جلوی رشد بیش از حد عضلات را می گیرد. به تازگی اثبات شده است که با تزریق داروهایی به عضلات پای حیوانات می توان باعث از بین رفتن این ژن ها در آن عضلات شد و به آنها اجازه داد که تا حدود 30 درصد قوی تر شوند. اما هنوز سرم ابرسربازی که فقط با یک بار استفاده آدم را تبدیل به کاپیتان آمریکا کند، در اختیار نداریم.
مردان فراواقعی

سوپرمن/SUPERMAN

امتیاز تطابق با قوانین فیزیکی 10

سابقه: در سیاره ای به نام «کریپتان» متولد می شود. در دوران نوزادی، پدر دانشمندش لحظاتی پیش از نابود شدن کریپتان، او را به سیاره ای زمین می فرستد. کشاورزی در زمین او را پیدا می کند و به همراه همسرش، سرپرستی او را برعهده می گیرد. از همان دوران کودکی توانایی های فوق انسانی (سرعت و قدرت بسیار زیاد) از خود بروز می دهد. نویسندگان کامیک بوک های دی.سی در گذر زمان بارها تغییراتی را در گذشته و اتفاقات مربوط به سیاره ی محل تولد او به وجود آورده اند. سوپرمن تأثیرگذارترین ابرقهرمان کامیک بوک ها شناخته می شود.
ویژگی ها: ایده ی اولیه ی پشت کاراکتر سوپرمن این است که او از سیاره ای با قدرت جاذبه ی بیشتری آمده؛ به این معنی که او روی کره ی زمین قدرتش افزایش چشم گیری پیدا می کند. دی.ان.ای کریپتانی او استخوان بندی و عضلاتش را قوی تر می کند؛ تا اینجا منطقی است. اما با توجه به این که وزنش در سیاره ی محل تولدش چقدر می تواند باشد، او اصلاً نمی تواند ظاهری شبیه به انسان داشته باشد؛ بلکه باید از همان اول به شکل یک بیگانه باشد. با بسط پیدا کردن قدرت هایش، علت ویژگی های او تغییر کرد و گفته شد که چیزی که او را ابرانسان می کند تفاوت میان خورشید قرمز کریپتان و خورشید زرد زمین و تفاوت میان طول موج آنهاست. اما این که چنین تغییر کمی در طول موج بتواند کسی را این قدر تحت تأثیر قرار دهد، امکان ندارد.
مردان فراواقعی

ولورین/WOLVERINE

امتیاز تطابق با قوانین فیزیکی 6

سابقه: در کانادا با نام اصلی جیمز هاولت متولد شده، اما به نام لوگان شناخته می شود. او یک «میوتانت» است به این معنی که یک ژن اضافی به نام «ژن ایکس» دارد که به او قدرت های فوق بشری می دهد؛ پنجه ای حیوانی و قدرت ترمیم آنی آسیب های جسمانی. لوگان در گروه مردان ایکس» هم عضویت دارد. اعضای این گروه کسانی هستند که ژن ایکس اضافی را دارند. در جنگ جهانی دوم، لوگان به کاپیتان آمریکا می پیوندد و به مقابله با دشمن برمی خیزد.
ویژگی ها: قدرت میوتانتی او در ترمیم آنی آسیب های جسمانی درک ناپذیر است. ژن های اضافی به ندرت تأثیر خوبی روی بدن می گذارند به این دلیل که در حالت عادی ارگانیسم جسم به خوبی می تواند از خودش دفاع کند و در نتیجه هر تغییری در ژن ها معمولاً کار را سخت می کند. با این حال، گاهی ممکن است این ژن اضافی تأثیرات خوبی داشته باشد، اما وقتی بحث ترمیم در میان باشد، اگر حیوانات می توانستند چنین ویژگی ای را به دست آورند، باید تا به حال جایی با این اتفاق مواجه می شدیم. احتمال این که این ژن باعث افزایش قدرت جسمانی شود، بیشتر است.
مردان فراواقعی

اسپایدرمن/SPIDER-MAN

امتیاز تطابق با قوانین فیزیکی 2

سابقه: پیتر پارکر دانش آموزی دبیرستانی است ساکن نیویورک. در یک نمایشگاه علمی، یک عنکبوت آلوده به رادیواکتیو او را می گزد و در نتیجه چالاکی و قدرت یک عنکبوت را پیدا می کند. همراه با قدرت ابرانسانی اش، توانایی چسبیدن به دیوارها و سقف را هم به دست می آورد. او زمانی که امکانش پیش می آید، از گرفتن دزدی غفلت می کند و همین دزد در ادامه ی داستان، عموی او را می کشد. اسپایدرمن به جست و جوی دزد قاتل می رود و او را پیدا می کند و یاد می گیرد که «قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه می آورد.»
ویژگی ها: ایده ی اسپایدرمن تقریباً مسخره است. تصور این که چیزی بتواند تمام ژن های مربوط به خودش را به شیوه ی مورد نیازش تغییر دهد، غیرممکن است چه برسد به این که این اتفاق به دلیل نیش زدن عنکبوتی آلوده با رادیواکتیو بیفتد. تازه، اگر ژنی را در معرض مواد رادیواکتیو قرار دهیم، احتمال این که این اتفاق تغییرات خوبی را در این ژن به وجود بیاورد بدون این که تأثیرات منفی خیلی بیشتری داشته باشد، تقریباً وجود ندارد.
مردان فراواقعی
منبع: نشریه ی سینمایی 24 شماره هفتم آبان ماه 1391



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.