ارزش زندگی

روزی استادی یک برگه چک تضمین‌شده چند میلیونی را در دست گرفت و به شاگردان خود نشان داد و گفت: چه کسی این چک را می‌خواهد؟ همه دست‌ها بالا رفت. او آن چک را مچاله کرد و دوباره آن را به شاگردانش نشان داد و گفت: چه
چهارشنبه، 25 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارزش زندگی
ارزش زندگی

نویسنده : مهدی بهرامی



 
روزی استادی یک برگه چک تضمین‌شده چند میلیونی را در دست گرفت و به شاگردان خود نشان داد و گفت: چه کسی این چک را می‌خواهد؟ همه دست‌ها بالا رفت. او آن چک را مچاله کرد و دوباره آن را به شاگردانش نشان داد و گفت: چه کسی این را می‌خواهد؟ باز هم همه دست‌ها بالا رفت. او چک را زیر پا انداخت و آن را حسابی لگدکوب کرد، به‌طوری‌که کاملاً کثیف شده بود. بعد پرسید: آیا هنوز هم این چک را می‌خواهید؟ باز هم همه دست‌ها بالا رفت. او گفت: دوستان من، همه ما یک درس باارزش گرفتیم: «مهم نیست که من با پول چه می‌کنم، شما هنوز آن را می‌خواهید، چون چیزی از ارزش آن کم نشده است».
او ادامه داد: بسیاری مواقع زمین می‌خوریم، به ما توهین می‌شود، یا مشکل مالی پیدا می‌کنیم و مجبوریم در کثیف‌ترین مناطق شهر زندگی کنیم، لباس‌های مندرس بپوشیم، گرسنه بمانیم و سختی بکشیم. همه اینها ممکن است پیش بیاید؛ فقط به خاطر تصمیم اشتباهی که گرفته بودیم یا به‌خاطر حوادث ناگواری که برای ما اتفاق افتاده بود.
در این شرایط، احساس می‌کنیم بی‌ارزش هستیم، ولی مهم نیست چه اتفاقی افتاده است یا ‌خواهد افتاد. شما هیچ‌گاه ارزش خود را از دست نمی‌دهید. مرتب و آراسته یا کثیف و بی‌پول، پیروز یا شکست‌خورده، شما هنوز برتر از ارزش‌گذاری هستید؛ به ویژه برای کسانی‌ که شما را دوست دارند یا برای کسانی‌ که شما برای آنها ارزشمند هستید.
این مهم نیست که کجای زندگی باشیم: آن ‌بالاها باشیم یا آن پایین‌ها، یا به‌عبارت دیگر پول‌دار باشیم یا کم پول؛ مهم این است که چقدر برای همدیگر ارزش قائلیم، چقدر همسر و فرزندانمان برای ما ارزشمند هستند یا ما چقدر برای آنها ارزشمند هستیم.
این مهم نیست که فلان همسایه یا فلان فامیل چه دارد و چه ندارد. مهم این است که شما یک همسر خوب دارید. مهم این است که زندگی به اندازه خودتان و فرزندانتان باارزش است. مهم این است که محبت و الفت‌های میان شما و همسر و فرزندانتان، تنها چیز ارزشمندی است که همیشگی است و برایتان می‌ماند؛ فرقی نمی‌کند چگونه زندگی بکنید، خانه‌تان کجا باشد، چه داشته باشید و چه نداشته باشید.
منبع ماهنامه طوبی شماره 35

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.