Never Dead

به تازگی شرکت های ژاپنی یادگرفته اند که دوره بازی های نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) و قهرمانانی با چشمانی بزرگ، موهای غیرطبیعی و هیکل های عجیب و غریب در شرف به پایان رسیدن است. متاسفانه دست کم مخاطبان غربی
شنبه، 5 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
Never Dead
Never Dead

نویسنده: کسری کریمی طار



 

نقطه شروع

به تازگی شرکت های ژاپنی یادگرفته اند که دوره بازی های نقش آفرینی ژاپنی (JRPG) و قهرمانانی با چشمانی بزرگ، موهای غیرطبیعی و هیکل های عجیب و غریب در شرف به پایان رسیدن است. متاسفانه دست کم مخاطبان غربی دیگر علاقه ای به این بازی ها ندارند (هرچند این بازی ها در سرزمین آفتاب همیشه پرطرفدار و محبوب خواهند بود.) به همین خاطر شرکت های بزرگ ژاپنی شروع به همکاری با استدیوهای غربی کرده اند که در راس آنها شرکت های کونامی قرار دارد که با استخدام رایان پیتون (Rayan payton) قصد داشت MGS4 را باب میل طرفداران غربی بسازد. که البته بسیار هم موفق بود. البته همیشه این همکاری ها عاقبت های خوبی را به دنبال ندارد (Dark Void).
اما کونامی امیدوار است معجون جدید آن که توسط استدیوی نه چندان خوشنام Rebellion ساخته می شود باب میل طرفداران باشد. استدیویی که طی یک رکورد خارق العاده توانست به تنهایی بدترین بازی های سال 2009 را تولید کند و از این حیث رکوردار باشد.
Rogue warrior با متوسط نمره 8،2 و Sheelshock 2: Blood Trails با متوسط نمره 3،5). خوشبختانه Rebellion یک استدیوی کاملا غیرقابل پیش بینی در زمینه کیفیت است و عرضه بازی هایی چون Rogue Trooper و Sniper Elite این موضوع را به اثبات می رساند.
Never Dead

آن چه می دانیم

داستان بازی در آینده ای دور اتفاق می افتد؛ در جایی که موجودات شیطانی و بی رحم تمامی هستی را فراگرفته اند و با قدرت تمام مشغول کشتار بی رحمانه انسان ها هستند. صدها سال از هجوم شیاطین گذشته و در این بین قهرمانی به نام بروس (Bruce) وجود دارد که به نظر می رسد توسط شیاطین به وجود آمده و به همین خاطر نامیرا است. Never Dead شباهت بسیاری به سری بازی های معروف کپکام یعنی Devil May cry دارد. بروس همانند دانته قابلیت حمل دو کلت به همراه شمشیر را دارد؛ اما مهم ترین ویژگی بازی همان نامیرا بودن شخصیت اصلی بازی است. به طور مثالی اگر تمامی اجزای بدن شخصیت اصلی توسط دشمنان قطع شود، پس از مدتی کوتاه این اجزا دوباره روی بدن وی ظاهر می شود. البته مشخص نیست با این ویژگی ها چگونه شخصیت اصلی بازی صدمه می بینید؛ زیرا انجام بازی ای که شخصیت اصلی واقعا نامیرا باشد چندان جذاب نیست. در مورد داستان و گیم پلی اطلاعات بیشتری موجود نیست و طبق عکس های ارایه شده می توان انتظار داشت که گرافیک بازی در سطح خوبی باشد.
Never Dead

از شایعه تاحقیقت

در ابتدا باید اشاره کرد که این بازی توسط بخش دربی استدیو Rebellion (سازنده آثاری چون Rogue warrior و Sheelshock 2) ساخته نمی شود (این استدیو چند ماه پیش بسته شد). به همین خاطر می توان به کیفیت آن امیدوار بود. پیش از معرفی بازی شایعه هایی درباره ساخت یک بازی جدید از سوی کونامی با همکاری استدیوی غربی شنیده می شد. در کنفرانس E3 این شرکت این اخبار با معرفی Never Dead به تایید رسید. خوشبختانه در این راه استدیو Rebellion تنها نیست و قرار است این بازی همانند castlevania: Lords of shadow با همکاری یکی از بزرگان کمپانی کونامی ساخته شود. ایده اصلی Never Dead توسط یکی از طراحان اصلی Kojima productions یعنی شینتا نوریجی (Shinta Nojiri) مطرح شده است. نوریجی به عنوان یکی از با استعدادترین افراد کمپانی کونامی شناخته می شود و پیش از این به عنوان کارگردان و طراح اصلی سه شماره از MGX (Metal Gear Acid ,Metal Gear:Ghost Babel و Metal Gear Acid2) ظاهر شده بود. قرار است وی به عنوان طراح اصلی بر این پروژه نیز نظارت داشته باشد. Never Dead سال آینده برای X360 و ps3 عرضه خواهد شد و برای قضاوت بهتر باید منتظر اطلاعات بیشتری از این اثر باشیم.
منبع: بازی رایانه (ش38)

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.