رویای ساخت دنیایی جدید

ماموریت های تکراری و خسته کنند، نبود راهنما برای یادگیری بهتر ویژگی های بازی، طراحی بد مستعمره ها و استفاده از افکت های نه چندان جالب
يکشنبه، 6 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رویای ساخت دنیایی جدید
 رویای ساخت دنیایی جدید

نویسنده: جواد محسنی



 
commander: conquest of the Americas

مزایا:

نبردهای دریایی لذت بخش

معایب:

ماموریت های تکراری و خسته کنند، نبود راهنما برای یادگیری بهتر ویژگی های بازی، طراحی بد مستعمره ها و استفاده از افکت های نه چندان جالب
رویای ساخت دنیایی جدید
commander: conquest of the Americas یک بازی مدیریت منابع است که داستان آن در ابتدای قرن 16 میلادی رخ می دهد. همان طور که از نام بازی مشخص است ایده اصلی، ایفای نقش در قالب 7 کشور مختلف است که ساخت دنیای جدیدی در قاره آمریکا را در سر می پرورانند و این رویا در گیم پلی بازی بر اساس تصمیم های سیاسی، مبارزه های دریایی و خرید و فروش پیاده سازی شده است. در مقایسه با بازی های هم سبک، CC درزمینه تصمیم گیری کمک های بسیاری به بازیباز می کند و حتی برای کوچک ترین قسمت ها نیز بخش Help وجود دارد. اما وجود این نکته نه تنها به آسان تر شدن انجام بازی کمکی نکرد، بلکه یادگیری آن را چند برابر سخت کرده است. Help های موجود در بازی اشاره کوچکی به قابلیت های بازی کرده و بازیباز را برای فراگیری کامل نکات ظریف تنها می گذارد. یادیگری نکات مختلف بازی تقریبا به عهده بازیباز گذاشته شده و بازی کمک تقریبا به عهده بازیباز گذاشته شده و بازی کمک زیادی برای فراگیری این نکات به شما نخواهد کرد.

استعمار از نوع دیجیتالی

در آغاز بازی یک کشتی در اختیارتان قرار داده می شود تا با ورود به قاره آمریکا ناحیه ای از این قاره را برای ساخت یک مستعمره جدید انتخاب کند. در بخش های مختلف قاره نقاط مختلفی برای ساخت مستعمره های جدید وجود دارد، مثلا یک مستعمره منابعی چون کاکائو و قوه و مستعمره ی دیگر منابعی مانند تنباکو و آهن دارد. این نکته باعث می شود بازیباز در ابتدای بازی علاقه زیادی به ساخت مستعمره های بسیار برای به دست آوردن تمامی منابع داشته باشد که بر خلاف تصور بازیباز، ساخت و ساز با سرعت بالا و بدون توجه به شرایط موجود نه تنها باعث پیشرفت نمی شود، بلکه شکست تجاری به دنبال خواهد داشت! هر قدر میزان صادرات شما بیشتر باشد، پول بیشتری کسب می کنید. در کل اگر بتوانید راه درست فروش کالا را بیابید به سرعت ثروتمند می شوید. می توانید با دیگر کشورها رابطه دوستانه یا خصمانه داشته باشید. البته در صورتی که درآمدتان بیشتر از کشورهای دوست باشد، حتی آن ها نیز با شما دشمن خواهند شد و این جا است که جنگ های دریایی رخ می دهد و بازیباز باید با جمع آوری کشتی جنگی خود را برای این گونه جنگ ها آماده کند. ماموریت های بازی نکته جدیدی برای عرضه ندارد و به سرعت تکراری می شود. این ماموریت ها توسط چهار مشاور از پیش تعیین شده به بازیباز واگذار خواهد شد. انجام یا عدم انجام، پیروزی و شکست در ماموریت ها می تواند باعث کسب یا سلب اعتماد مشاورها نسبت به بازیباز شود.
رویای ساخت دنیایی جدید
لذت بخش ترین بخش بازی جنگ های دریایی است که در آن ها تنها زیاد بودن نفرات و کشتی های عامل پیروزی نخواهد بود و داشتن یک استراتژی خوب برای حمله یا حتی دفاع حرف اول و آخر را می زند! بدون داشتن یک استراتژی خوب و کارآمد شکست در میدان نبرد حتمی است و همین نکته باعث شده، نبردهای بازی بر خلاف بخش مدیریت منابع که گاه خسته کننده می شود، بسیار خوش ساخت و هیجان انگیز باشد.
در بخش گرافیک، CC از مشکل های زیادی رنج می برد، طراحی قسمت دریا بسیار خوب و تقریبا بدون کاستی انجام شده؛ اما در مقابل طراحی مستعمره ها بسیار بد و بدون کیفیت انجام شده و بزرگ ترین نقطه ضعف بازی است. کیفیت افکت ها و بافت ها نیز بسیار معمولی و گاهی بسیار بد است.
صداگذاری و موسیقی بازی بسیار بهتر و با کیفیت تر از گرافیک است و موسیقی متن بازی با جو ان سازگاری کامل دارد. بزرگ ترین مشکل این بخش، تکرار شدن یک قطعه موسیقی به صورت مداوم است که اگر بازیباز قصد داشته باشد ساعت ها وقت خود را صرف این بازی کند، ترجیح می دهد قید گوش دادن به موسیقی را بزند! در نگاه کلی CC می تواند یک عنوان لذت بخش و مفرح برای طرفداران این سبک باشد. شیوه خرید و فروش و کنترل منابع به خوبی در بازی پیاده سازی شده و نبردهای دریایی نیز کمک شایانی به زیباتر شدن روند بازی کرده است. اما ماموریت های تکراری، نبود راهنمای کامل در مورد امکانات بازی و گرافیک ضعیف نسبت به بازی های هم سبک، از ارزش های تکراری آن میکاهد.
منبع: بازی رایانه (ش38)

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.