هری پاتر در سرزمین لگو

اگر با یک بازی Lego شرکت Travelers Tales آشنا باشی شاید به خود بگویید که حتی بیش از بازی کردن می توانید حدس بزنید بازی درجه سبک و سیاقی خواهد بود و تا حدودی حق با شما است. این بازی نیز تا حد زیادی شبیه
دوشنبه، 7 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هری پاتر در سرزمین لگو
 هری پاتر در سرزمین لگو

نویسنده: جواد محسنی



 
LEGO Hary potter: Years 1-4

مزایا:

بخش co-op بسیار خوب، ارزش تکرار بالا، بهترین بازی ساخته شده از روی کتاب/ فیلم های سری هری پاتر

معایب:

عدم وجود co-op به صورت آنلاین، وجود بعضی باگ ها
اگر با یک بازی Lego شرکت Travelers Tales آشنا باشی شاید به خود بگویید که حتی بیش از بازی کردن می توانید حدس بزنید بازی درجه سبک و سیاقی خواهد بود و تا حدودی حق با شما است. این بازی نیز تا حد زیادی شبیه به لگوهای قبلی مانند Lego star wars است و همان شوخ طبعی همراه با کنایه های مخصوص بازی های Lego را حفظ کرد است . هری پاتر نیز مانند دیگر لگوها از یک داستان معروف همراه با شخصیت های بسیار محبوب که با بلاگ های الگو از ابتدا طراحی شده اند. تشکیل شده است. می توان گفت پس از چندین آزمون و خطا در ساختار کلی بازی های لگو، هری پاتر جزو بهترین ساخته های Taraverler s Tales است.
هری پاتر در سرزمین لگو

نوآوری در کنار ایده های قدیمی

اگر پیش از LEGO Hary potter عناوین دیگر سری Lego چون Battman یا Indiana Jones را بازی کرده باشید، یادگیری و برقراری ارتباط با گیم پلی بازی برای شما بسیار راحت تر خواهد بود. در این بازی، بازیباز به صحنه های معینی از چهار کتاب/ فیلم اول در قالب شخصیت های پلاستیکی برده خواهد شد. گیم پلی بازی در حالت کلی شبیه به دیگر بازی های سری Lego است. اما المان های اصلی Lego های پیشین شامل گیم پلی بسیار ساده و پلتفرمینگ شناور و البته ناقص، در بازی نقش فرعی دارند و تمرکز بازی بر پیدا کردن آیتم های مخفی است. تعداد این آیتم ها بسیار زیاد است و می توان آن ها را با استفاده از قابلیت ها پرواز و جادوهای مختلف در هر گوشه ای از بازی پیدا کرد. پیدا کردن آیتم های مخفی نه تنها از لذت بازی نکاسته، بلکه بازی را بسیار مهیج و زیبا کرده است و جستجو در مکان های مختلف بازی همراه با پرواز کردن عصای جادویی بسیار لذت بخش است. دوربین در برخی موارد مشکل هایی دارد و در زوایایی قرار می گیرد که در ادامه یافتن اشیای مخفی را برای بازیباز سخت می کند. بازیباز با مبارزه و خراب کردن بعضی از اشیای محیط می تواند studs کسب کند. با استفاده از studs می توانیدشخصیت های جدیدی را آزاد کرده و آن ها را مورد استفاده قرار دهید.
اجرای جادوها یکی دیگر از قسمت های مهم گیم پلی است. تعداد جادوها بسیار زیاد است و هیچ وقت تکراری نخواهد شد. تعداد جادوها همراه با پیشرفت در بازی بیشتر می شود و بازیباز می تواند جادوهای جدید را آزاد کرده و به گیرد. با استفاده از جادوی Ingradium Leviosa می توانید اشیا را بلندکرده یا اشیا را به استفاده از Lumos، می توانید گیاهانی که به شما حمله می کنند را از خود دور کنید و ... .
Potion-Making یکی دیگر از ویژگی های بازی است. این قابلیت در بعضی از مراحل باعث می شود بازیباز آن مرحله را راحت تر به پایان برساند. بازیباز می تواند شخصیت های جدیدی را آزاد و در مراحل بویژه به جای هری از آن استفاده کند. در بازی بیش از 160 شخصیت برای آزاد کردن وجود دارد که البته آزاد کردن آن ها کار سختی نیست و می توانید به راحتی به همه آن ها دسترسی پیدا کنید. ساختار بازی بسیار ساده طراحی شده تا بازیبازهای کم سن و سال نیز بتوانند بسیار راحت با ان ارتباط برقرار کنند. مثلا وقتی شکست می خورید با از دست دادن مقداری Studs می توانید دوباره بازی را ادامه دهید.
گرافیک بازی تغییر خاصی نداشته است؛ اما موتور گرافیکی بازی کمی بهبود یافته که باعث کاهش باگ ها زیباتر شدن انیمیشن ها شده است. محیط هاگوارتس نیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده و حس فیلم های هری پاتر را کاملا به بازیباز منتقل می کند. در بازی از موسیقی های فیلم استفاده شده است که این نکته همراه با بهبود انیمیشن ها باعث جذاب تر و زیباتر شدن صحنه های سینمایی شده است؛ هرچند مانند دیگر Lego ها، شخصیت ها دیالوگ ندارند.

هاگوارتس در دستان بازیباز

یکی از نکات جالب بازی مدرسه ی هاگوارتس (Hogwarts) است. کارهایی که بازیباز در این محیط انجام می دهد، سال ها بعد دست نخورده باقی می ماند. برای مثال اگر یک نیمکت را برای به دست آوردن Studs نابود کنید در سال های بعدی نیز اثری از آن نیمکت در بازی نخواهد بود. بخش Co-op بازی به نسبت Indiana Jones بسیار بهتر کار شده و لذت خاص خود را دارد. متاسفانه بازی بخش Co-op آنلاین ندارد و به نظر سازندگان نیازی به این بخش وجود نداشته است. اما نکته جالب بخش Co-op این است که بیشتر پازل های آن به صورتی طراحی شده اند که حل آن ها به صورت Co-op بسیار راحت تر و لذت بخش تر است. بخش ساخت مراحل نیز مانند Indiana Jones در بازی وجود دارد؛ اما باز هم نمی توانید ساخته های خود را با استفاده از اینترنت با دوستان خود به اشتراک بگذارید و این نکته باعث کاهش ارزش این قسمت شده است. مبارزه ها بخش بزرگی از بازی را تشکیل می دهد و تاکید LHP بر جستجو، یادگیری و پیدا کردن آیتم های مخفی است. با این حال باس فایت های (Boss Fight) بر اساس کتاب/فیلم طراحی شده که بخش کوتاهی از بازی را تشکیل می شود. LHP نه تنها بهترین بازی Lego ساخته شده؛ بلکه بهترین بازی در سری هری پاتر است.
Travelers Tales با کاهش مبارزه ها و پلتفرمینگ ناقص از بازی و اجازه جستجو و به دست آوردن امکانات جدید به بازیباز، Lego Harry potter را به یک عنوان عامه پسند، دلربا و سرگرم کننده تبدیل کرده است.
هری پاتر در سرزمین لگو

لگو در مقابل لگو

شاید از خود بپرسید وقتی ساختار بازی همانند دیگر عناوین Lego است، چه چیزی باعث شده LHP این قدر متفاوت و بهتر باشد؟
به عنوان مثال می توان به سیستم «جادو» اشاره کرد که ایده خوب و جدیدی به نظر می رسد و باعث متمایز شدن گیم پلی هری پاتر از دیگر بازی های Lego شده است. Lego star wars و Lego Battman هر کدام دارای ایده ها و بخش های متفاوتی از یکدیگر بوده اند، ولی LHP دارای ایده های بهترین نسبت به عناوین قبلی و هم چنین دارای محتوای بسیار بیشتری برای آزاد کردن است.
در LHP جادوهای زیادی وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی به کار می روند و تعداد زیاد جادوها از تکراری شدن روند بازی جلوگیری کرده است؛ در صورتی که لگوهای قبلی از عدم تنوع در گیم پلی رنج می بردند و به سرعت تکراری می شدند. LHP همانند دیگر عناوین لگو از بعضی مشکل ها مانند هوش مصنوعی ضعیف و برخی باگ ها رنج می برد؛ اما این مشکلات نسبت به بازی های پیشین بسیار کمرنگ تر و در عین حال قابل تحمل تر شده و هیچ وقت باعث نمی شوند بازیباز بازی را ادامه ندهد.
منبع: بازی رایانه (ش38)

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.