بازیBulletstorm

مثل برادرکوچک تریک فوتبالیست معروف،Bullet Storm(BS)در شرایطی پا به میدان گذاشت که توجه همگان به یار بزرگ تر و مشهورتر وی متمرکز شده بود. رونمایی از یک بازی جدید در روزهای معرفی غولی چونGears of
سه‌شنبه، 8 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازیBulletstorm
بازیBulletstorm





 

* نقطه شروع

مثل برادرکوچک تریک فوتبالیست معروف،Bullet Storm(BS)در شرایطی پا به میدان گذاشت که توجه همگان به یار بزرگ تر و مشهورتر وی متمرکز شده بود. رونمایی از یک بازی جدید در روزهای معرفی غولی چونGears of War3حرکت خیلی جالبی به نظر نمی رسد؛ به ویژه اگر قرار باشد نمایش اولیه عنوان معروف تر از طریق یک برنامه تلویزیونی خارجی معروف صورت گیرد! در هرحالBSدر فاصله میان همین برنامه و افشای(ظاهرا) اشتباهی تاریخ عرضهGoW3 در Live به وقوع پیوست و از شوتر جدیدEpicوPeople Can Fly(PCF)پرده برداری شد.BS برخلاف دیگر عنوان تازه واردEpic، برای هرسه پلتفرم PC،PS3و X360 عرضه می شود و EAوظیفه انتشارش را بر عهده دارد.
بازیBulletstorm

* آن چه می دانیم

عاشقان دو قسمت اولDoomو سریSerious Sam،مطمئنا با شاهکار قبلی استدیویPCFیعنیPainkillerآشنایی دارند: یک شوتر فوق آرکید با اسلحه های خلاقانه، محیط های عظیم و درگیری های نفس گیر و شلوغ. اکنون استدیوی موفقEpic خالقان لهستانی آن اثر را زیر پر وبال خود گرفته و هر دو با کمک هم، BS را از قفسش آزاد کرده اند. گرِیسِن هانت(Grayson Hunt) قهرمان بازی و دوستش ایشی ساتو(Ishi Sato)، در آینده ای دوردست عضو یک گروه مزدور و تعلیم دیده به نامDead Echoهستند. وقتی این دو با خیانت مافوق شان مواجه می شوند، کارشان به تبعید کشیده شده و در سیاره ای پر از هیولا و آدم خوار، مجبورند بیشتر به فکر بقا باشند تا انتقام. سازندگان بازی نوید حضور اسلحه های اغراق شده در اندازه های فوق العاده بزرگ را داده اند (هر دو به یادPainkiller) که راه های بیشماری برای نابودی دشمنان در اختیار مخاطب قرار می دهند. هانت یک شلاق انرژی دار مخصوص هم در دست دارد که نقشی مشابه سلاح بدون تیر اصلی و محبوبPainkiller را ایفا می کند. یک مکانیزم ویژه و نیمه نقش آفرینی به نام Skillshot هم در بازی در نظر گرفته شده که با به کارگیری سناریوهای متفاوت و خلاقانه کشتار از سوی بازیباز، به او امکان هایی جهت ارتقای قدرت ها و سلاح هایش می دهد تا او هم در مقابل به روش های نابودی و مرگبار اغراق آمیزتر و ماورایی تر دست یابد. در ساده ترین سطح، نابودی معمولی 10 امتیاز دارد؛ اما یک Headshotدقیق، 50 امتیاز ویژه ود را به همراه می آورد. این کشتارهای ساده تنها 2 گزینه از (حداقل)100Skillshot از پیش تعیین شده هستند که احتمالا شامل عامل های غیرمنتظره ای چون سکته قلبی هم می شوند!
بازیBulletstorm

* از شایعه تا حقیقت

در این دوره که تب Co-Op همه جا(حتی بازی های نقش آفرینی) را فراگرفته، جبهه گیریPCFعلیه بخشCo-Op برایBS بیش از پیش عجیب به نظر می رسد. البته با توجه به زمان نسبتاً زیاد باقی مانده تا انتشار بازی (نیمه نخست2011)، تغییر سیاست سازندگان و حداقل به کارگیریCo-Opدونفره دور از ذهن به نظرنمی رسد؛ به ویژه که دوست هانت یعنی ساتو او را همراهی می کند.
BSبا وجود استفاده از Unreal Engine،از لحاظ دیداری بسیار پر طراوت و غیریکنواخت به نظر می رسد و ظاهراً ترکیب استعدادهای PCFو Epic کاملاً به نفع ظاهر بازی تمام شده است. متأسفانه حداقل در عکس های فعلی خبری از دشمنان پرتعداد به سبکPainkiller نیست؛ اما اسلحه های عظیم و تصاویر مرگبار و ناعادی نمایش داده شده، نوید یک تجربه مفرح و جنون آمیز را می دهند که به ویژه در این دورهMilitary Shooterزدگی، می تواند حکم آب یخ در بیابان را داشته باشد!
بازیBulletstorm
بازیBulletstorm
منبع: نشریه بازی رایانه شماره 35

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.