بازی Portal

بعد از موفقیت چشم گیری کهPortalدر زمینه های مختلف کسب کرد و تبدیل به یکی از انقلابی ترین عناوین چند سال اخیر شد،Valveبه سرعت سازندگان این بازی را به شکل رسمی استخدام کرد. شایعه ها از همین زمان شروع شد و
سه‌شنبه، 8 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازی Portal
 بازی Portal





 
بازی Portal

* نقطه شروع

بعد از موفقیت چشم گیری کهPortalدر زمینه های مختلف کسب کرد و تبدیل به یکی از انقلابی ترین عناوین چند سال اخیر شد،Valveبه سرعت سازندگان این بازی را به شکل رسمی استخدام کرد. شایعه ها از همین زمان شروع شد و تمرکز آن ها بیشتر بر یک عنوان آنلاین از Portal بود. جالب است بدانید که درگذشته نیز سازندگان Portalبه این مسأله اشاره کرده بودند که تجربهPortal به صورت آنلاین از آن چیزی که شما فکر می کنید، کمتر سرگرم کننده است. این مساله گذشت و در جونِ سال2008 سایتKotaku خبری را منتشر کرد که طبق آن مشخص شده بودValve به دنبال یک صداگذار برای شخصیتی به نام کِیوجانسون(Cave Johnson)است که در اصلAperture Science CEOاست. همین خبر باعث شد این شایعه به وجود آید کهPortal 2 وقایع قبل از عنوان اصلی را روایت می کند. با این حال طی آپدیت های بعدی مشخص شد جانسون نیز یک هوش مصنوعی(AI)است. چند روز قبل از معرفی رسمی شماره دوم دوپَچ برای بازی اصلی منتشر شد که طی یکی از آن ها انتهای بازی اصلی کمی تغییر می کرد و مشخص می شد که در اصل Portal 2 ادامه ای بر عنوان اصلی است. این رخدادها درست زمانی اتفاق افتاد که مشخص شده بود در شماره بعدی مجلهGameinformer قرار است از Portal 2 یک پیش نمایش به چاپ برسد. و کمی بعد از پایان تایمر موجود رویBBS،Portal 2 رسماً معرفی شد. در ادامه نیز مشخص شد بازی قرار است برای PC وX360 عرضه شود و هنوز خبری از نسخهPS3نیست. این درحالی است که نسخه اول درOrange Box برایPS3نیز عرضه شده بود.
بازی Portal

* از شایعه تا حقیقت

یکی از شایعه های همیشگی مرتبط به بازی هایValveو موتور گرافیکی این شرکت یعنیSource مربوط به عرضه این عناوین روی PS3است. همان طور که می دانید طبق گفته هایValveموتور گرافیکی Source با سخت افزارPS3هماهنگ نبوده و این مساله در بعضی عناوین نیز مشخص شده است. البتهValveدر عناوین اخیر خود به کلی ازPS3 صرف نظر کرده و همان طور که دیدیدL4D2 نیز برای این کنسول عرضه نشد و هنوز هم قرار نیستPortal 2برایPS3 عرضه شود. البته به تازگی و با انتشار مجله مربوط بهPS3یعنیPSM3، مشخص شده نامPortal 2روی جلد آن درج شده است. این مساله باعث شده شایعه عرضه این بازی روی PS3 بار دیگر به واقعیت نزدیک شود.
بازی Portal

* آن چه می دانیم

داستان این شماره صدهاسال بعد از شماره اول اتفاق می افتد. این بار نیز بازیباز در نقش همان شخصیت اصلی بازی پیشین یعنیChell ظاهر می شود. توضیح داده شده که در انتهای بازی اصلی Chellوارد یک خواب مصنوعی می شود و حالابعد از گذشت صدهاسال دوباره بیدار شده تا در آزمایش هایGLaDOSشرکت کند. این بار نیز تنها یک PortalGun در اختیار بازیباز است و وی می تواند با استفاده از این وسیله و ایجاد پورتال روی سطح های مختلف از این تست ها سربلند بیرون آید. طبق گفته هایValveدر این شماره تمرکز اصلی بر حالت های پرتابی اشیا و خودChell است و بازی قرار است در این زمینه پیشرفت های چشم گیری داشته باشد. یکی دیگر از حالت های جدید گیم پلی این است که با ایجاد یک نوع اختلال در سیستم بازی وارد محیط هایی شوید که قابل دسترسی نیستند. البته این محیط ها با قسمت هایی که در اصل پشت صحنه هستند و به صورت کامل درست نشده اند، متفاوت است. جالب است بدانید GLaDOS در این محیط های به اصطلاح پشت صحنه هیچ کنترلی روی بازیباز ندارد و نمی تواند او را ببیند. طبق نمایش های بازی به نظر می رسد این محیط ها از ظاهری کاملاً متفاوت و نسبتاً سبز بهره می برند. اما اصلی ترین نکته اضافه شده بهPortal 2حالتCo-Op دونفره آن است. در این حالت دو بازیباز می توانند با در اختیارگرفتن یکی از دو ربات کوچک موجود در بازی روند بازی را ادامه دهند. در این حالت بازی از یک خط داستانی جدا بهره می برد و قرار است تا هر کدام از این ربات ها از یک Portal Gun نیز بهره ببرند. البته توضیح داده شده که در بخش هایی از بازی بایستی دو بازیباز با ترکیب پرتال ها و استفاده از پرتال های یکدیگر قسمت های دشوار را بگذرانند (بخش هایی که از حالت تک نفره بازی دشوارتر هستند). طبق گفته های سازنده ها، این ربات با الهام از فیلمWestWorld طراحی شده و بیشتر ظاهری انسانی دارد تا ربات های معمولی. یکی دیگر از المان های جدیدی که به این شماره اضافه شده یک سری طرح است که اگر بازیباز از آن ها استفاده کند می تواند از قدرت های جانبی بهره ببرد. تا کنون یک طرح زرد تأیید شده که بازیباز با استفاده از آن می تواند سرعت خود را افزایش دهد. گفته شده بازیباز می تواند این طرح را از طریق پرتال ها منتقل کند. باید دید در ادامه و تا زمان عرضه Portal 2 ، Valve چه کارهای دیگری برای بهترشدن عنوان خودمی کند.
بازی Portal
بازی Portal
منبع: نشریه بازی رایانه شماره 35

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.