بازی Crysis 2

سپتامبر سال2008 نیز فرارسیده بود و طرفداران سرسختCrysisتوانستند تا اولین بسته اضافه شونده آن را با نامWarheadتجربه کنند. اما این بسته به هیچ وجه نتوانست تا عطش آن ها را برای دانستن ادامه ماجرای بازی اصلی و
سه‌شنبه، 8 اسفند 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بازی Crysis 2
بازیCrysis 2





 

* نقطه شروع

سپتامبر سال2008 نیز فرارسیده بود و طرفداران سرسختCrysisتوانستند تا اولین بسته اضافه شونده آن را با نامWarheadتجربه کنند. اما این بسته به هیچ وجه نتوانست تا عطش آن ها را برای دانستن ادامه ماجرای بازی اصلی و سرنوشتNomad و Prophet خاموش کند. مدتی گذشت و بالاخره CryTekبعد از به ثبت رساندن نام های تجاری و لوگوی های فراوان بالاخره پرده از سومین ابرموتور گرافیکی خود در GDC09برداشت. معرفی شدن این موتور گرافیکی در کنار بازکردن درهای جدیدی از تکنولوژی خود خبرهای خوبی را برای طرفداران کنسول های خانگی به همراه داشت زیرا این بارCrytek اعلام کرد که نسخه ای مخصوص از این موتور گرافیکی برای کنسول ها نیز در دست ساخته است. بعد از این معرفی باز هم خبری ازCrysis 2نبود تا این که این عنوان رسماً از سویCrytekوEA در جریان نمایشگاه E3 برای سه پلتفرمPC،PS3 360معرفی شد. اما در این نمایشگاه فرصتی برای نمایش اولیه Crysis 2نبود تا این که نوبت به Gamescomرسید وCrytek تنها نسخه دومNano Suitرا به نمایش درآورد و یک سری اطلاعات مختصر را نیز منتشر کرد. بعد از برگزاری این نمایشگاه و انتشار چند پیش نمایش در مجلات مختلف از جملهPC GamerبالاخرهCrytek اولین تریلر رسمی از عنوان خود یعنیCrysis 2را به تازگی در خیابان هایNew Yorkبه نمایش درآورد. جالب است بدانید که این تریلر به نمایش درآمده نسخه کامل نبوده و در ادامه ورژن کامل آن در اینترنت و سایت های مختلف قرار گرفت! اعلام شده است کهCrysis 2در تعطیلات سال میلادی جاری عرضه می شود.
بازی Crysis 2

* آن چه می دانیم

برخلاف شماره اول این بار درCrysis 2بازیباز از مدل ارتقایافتهNanoSuit با نام NanoSuit 2.0استفاده می کند. این لباس در کنار تغییراتی که در ظاهرخود دیده از یک سری امکانات تغییریافته نیز بهره می برد. مدهای اصلی این لباس به دو دسته کلی تقسیم شده اند. و هر کدام از این مدها خود دارای مدجانبی نیز هستند. مدهای اصلی تشکیل شده اند ازInfiltration mode که بازیباز را غیب می کند وArmor mode که زمانی که بازیباز صدمه می بیند این صدمه با کم شدن انرژی جبران می شود. اما مدهای جانبی عبارتند از Tactics mode که باعث می شود تا بازیباز وارد حالتی اسکن مانند شود و بتواند وضعیت دشمن ها، اسلحه و حتی منبع صداها را نیز تشخیص دهد. اما مد دیگریPower modeاست که در اصل ترکیب شده همان مدهای SpeedوStrength عنوان اصلی است. در رابطه با گیم پلی بازی نیز Crytek وعده داده است که با وجود آسمان خراش های نیویورک گیم پلی بازی از دید عمودی و در اصل ارتفاعی نیز عمق بیشتری پیدا کند. داستان Crysis 2سه سال بعد از وقایع شماره اول در سال2023اتفاق می افتد. این بار برخلاف شماره اول شهربزرگ نیویورک میزبان موجودات فضایی و البته شخصیت های اصلی داستان هست که به مبارزه با یکدیگر بپردازند. تاکنون اطلاعات زیادی در رابطه با داستان بازی منتشر نشده است اما به نظرمی رسد که بار دیگر نیز Nomad به عنوان شخصیت اصلی در بازی حضور دارد، همچنین احتمال فراوانProphet نیز در بازی حضور پررنگی خواهد داشت. این درحالی است که تاکنون اطلاعاتی در رابطه با حضورPsychoدرCrysis 2 در دسترس نیست.
بازی Crysis 2

* از شایعه تا حقیقت

با به نمایش درآمدن کنترلرهای جدید دو شرکت مایکروسافت و سونی حالا نوبت بهCrytek رسیده است تا نسبت به این دو کنترلر نظر لطفی نشان دهد و از علاقه خود برای استفاده از آن ها در عناوین خود کلامی به زبان بیاورد. این در حالی است که در گذشته نیز شایعاتی در زمینه ساخت عنوانی مخصوص به این کنترلرها توسط Crytek UKیا همانFree Radical منتشر شده بود، اما این بار شخص چوات یرلی در این رابطه صحبت کرده است. همچنین در کنار این مسئله چوات یرلی درباره تکنولوژی3Dنیز صحبت هایی کرده و نسبت به استفاده از این تکنولوژی نیز نظر مثبتی نشان داده است (البته با در نظر گرفتن نیاز به سرعت فریم دو برابر امری غیرممکن به نظرمی رسد).در کنار تمامی این مسائل مانورCrytekبر روی بهتر اجراشدن Crysis 2بر رویPCهای نه چندان غول نیز خود جای کمی سوال دارد، در همین رابطه نیز از سوی Crytek اعلام شده است که نسخه های کنسولی با یکدیگر یکسان هستند اما باید صبر کرد و دید که نتیجه کار چه چیزی را نشان می دهد. در کنار تمامی نکات ذکر شده قابلیت هایNano Suit 2نیز خود یکی از چالش های تیم سازنده بازی است که به طور کامل به آن پرداخته نشده است و هنوز هم در هاله ای از ابهام قرار دارد.
بازی Crysis 2
منبع: نشریه بازی رایانه شماره 35

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.